DNS server instellen in computer en router

Status
Niet open voor verdere reacties.

cjboer

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Berichten
25
Bij mijn huidige internetprovider Kabel Noord te Dokkum werken de DNS servers niet optimaal. De DNS servers worden automatisch toegewezen.

Daarom wil ik twee andere DNS servers vast instellen. De betreffende DNS servers kunnen wel gebruikt worden door abonnees van andere providers.

Ik heb twee computers. Eén met de kabel op mijn router en modem aangesloten en een laptop die draadloos is verbonden met de router.

Ik heb verder een netgear router typenr.: WGR 614 v7.

Nu heb ik de DNS servers op mijn beide computers ingesteld en daarna in mijn router, maar helaas geen contact.
Wie kan mij vertellen hoe ik de DNS servers in computers en routers moet instellen om wel te kunnen internetten?

Vr. groet,

Kees.
 
Even voor alle zekerheid±

Je hebt een internet abbo bij provider 1 en je wilt de DNS servers gebruiken van een andere provider
Tsja, dat zal niet werken...
 
Ja hoor,


De DNS servers van meerdere providers kunnen gebruikt worden door abonnees van andere providers. Bijv. KPN.

Maar ik wil de alternatieve DNS server van Kabel Noord, die waarschijnlijk wel werkt, als primary server instellen.

Vroeger toen ik geen router had stelde je gewoon via TCP/IP op je computer de gewenste DNS server in. Alleen met een router ertussen kom ik daar niet uit.

Vandaar mijn vraag om ondersteuning.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan