Draadloos internet wachtwoord kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuking

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Berichten
4
Hee

Ik ben al een tijdje opzoek naar mijn draadloosinternet wachtwoord maar die kan ik niet vinden. Ik heb hem namelijk nodig om toegang te krijgen via mijn psp tot het internet.
Zou iemand mij misschien kunnen helpen zodat ik mijn wachtwoord weer terug kan vinden?

alvast bedankt,
Luuk
 
Zoek je het wachtwoord van je router of de netwerk-sleutel?
 
Laatst bewerkt:
Als je wel kan inloggen op de configuratiepagina van de router (als je dit wachtwoord niet veranderd hebt, kan dit standaard 'admin' zijn), dan kun je de netwerksleutel wijzigen (soms dien je het oude wachtwoord ook in te voeren, dan moet je 'm resetten, en soms niet).
 
hee micheal

waar moet ik dan inloggen waar kan ik dat vinden ?

bedankt voor je reactie :)
 
hee micheal

waar moet ik dan inloggen waar kan ik dat vinden ?

bedankt voor je reactie :)

Waar je moet inloggen verschilt per router, maar dit adres kun je vaak vinden in de handleiding van de router of via Start --> Uitvoeren --> cmd /k ipconfig /all --> OK.
 
Laatst bewerkt:
ja ik heb dat nummer nu gevonden maar dat is tog niet me wachtwoord ?
 
ja ik heb dat nummer nu gevonden maar dat is tog niet me wachtwoord ?

Nee, ik zeg toch ook ''adres'', niet ''wachtwoord''.
Als je de pagina van je router voor je hebt, en je hebt een wachtwoord nodig zul je toch even heel goed na moeten denken, misschien heb je het ergens opgeschreven. Anders moet je je router resetten naar alle basisinstellingen, en dan is ook het door jou gemaakte wachtwoord eraf gegooid.
 
Als je de netwerksleutel van je draadloos netwerk wil hebben, omdat je die niet meer weet moet je inloggen op je router (wat ze hierboven zeggen). Dat doe je door het ip-address van je router in je browser in te vullen. Om achter het ip-address te komen van je router ga je naar start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all --> Nu laat hij de configuratie zien van allle netwerkkaarten in je computer. Je moet kijken bij je draadloze netwerkkaart en staat het address van je router bij gateway (omdat je draadloze router de gateway is). Als het goed staat er iets van 192.168.1.1 of 192.168.1.100 of zoiets.

Als je dat invult in je browser, dan krijg je een inlogscherm. Daar voer je de wachtwoord in van je "Router" en dus niet de netwerksleutel. Meestal is dit gebruikersnaam admin of wachtwoord admin of gebruikersnaam admin en wachtwoord 1234
Dit staat in de handleiding van je router (het standaard wachtwoord)

Je kijkt bij geavanceerde instellingen of onder lan en dan wireless (verschilt ook per router) en dan beveiliging of iets dergelijks. en daaronder staat je netwerksleutel dit kan een wep wpa of wpa2 encryptie zijn.

Anders moet je het merk en type van je router melden of je kijkt zelf op de fabrikant zijn website voor de handleiding en daar staat het allemaal in.
 
Netwerk Sleutel

Probeer het volgende eens:

WirelessKeyView v1.15 - Recover lost wireless network key
Copyright (c) 2006 - 2007 Nir Sofer
Web Site: http://www.nirsoft.net

Harm
 
Netwerk sleutel

Ja, je leest wel eens wat en dat probeer je dan.
(en je onthoud dat je het progje hebt :))

Harm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan