factuur maken vba Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

brakkeleer

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Berichten
296
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een factuur binnen Word.
Wat ik nu heb is meerdere textboxen en dropdownmenu's.
Achter 1 dropdownmenu hangt een koppeling met Excel (ADO verwijzing) voor klantgegevens.

De textboxen zijn om in te vullen welk artikel en welke prijs.
Nu wil ik dat hij de textboxen (nummerieke) bij elkaar optelt.
Die totaal prijs moet hij invullen bij de bladwijzer T.
Daarna moet er nog 19 procent BTW overheen. Dat moet ingevuld worden bij de bladwijzer T_BTW

Heeft iemand hiervaan een stukje voorbeeld code?

De vraag nogmaals : Ik wil een stukje code waarmee ik kan rekenen binnen VBA Word.

Alvast bedankt!
 
zou je een voorbeeldbestandje kunnen plaatsen, ik wil graag helpen want ik ben van plan iets soortegelijks te doen.
 
Hoi brakkeleer,

Kreeg gisteren het verzoek om zo'n programma te gaan maken, vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Zou je zoals polderploer al vraagt misschien een voorbeeldbestand kunnen posten zodat ik kan zien wat je al gedaan hebt en wat er nodig is voor de berekeningen.

Vinnie
 
Aangezien ik geen reacties kreeg ben ik er niet meer verder mee gegaan.
Ondertussen heb ik gewoon een factuur binnen excel gemaakt die goed functioneerd.
(zonder vba).

Ik hoop dat het jullie wel lukt!
 
Ik heb inmiddels ook een factuur in Excel die ik via google heb gevonden aangepast naar mijn eigen eisen. Werkt echt perfect en heb er zelf nog de mogelijkheid om te printen aan toegevoegd bij de macro voor verwerken van de factuur.
Het voorbeeld is hier te vinden.

En hier de regel code voor het printen:
Code:
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=1, Copies:=n
Hierin staat de 'From, To' range voor welke pagina's je wilt afdrukken. Aangezien ik alleen de 1e wil hebben is het 'From:=1, To:=1' in mijn bestand. 'Copies:=n' staat voor het aantal afdrukken dat je wilt hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan