Externe HD in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco1979

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Hallo,

Ik heb thuis een KPN experiabox met daaraan aangesloten een WD Elements HD (via USB). De experiabox is tevens een fileserver.

Ik heb 2 PC's: een XP desktop en een VISTA home laptop. Beide dmv draadloos netwerk verbonden aan de experiabox.

Het probleem wat ik heb is dat ik via mijn VISTA machine wel de HD kan zien en files kan openen maar deze niet kan opslaan als ik wijzigingen heb aangebracht. Ook nieuwe files worden niet opgeslagen. Met de XP machine heb ik geen problemen.

Melding die ik krijg: "Er is een fout opgetreden in verband met uw machtiging voor het netwerk of het bestand. De verbinding met het netwerk is mogelijk verbroken."
Ook wil het voorkomen dat het lijkt of het bestand wordt opgeslagen maar dit duurt dan eeuwig totdat de applicatie vastloopt.

Als je vervolgens op de schijf kijkt zie je wel dat er een 0KB bestand is weggeschreven...:confused:

Wie kan mij verder helpen... (ik heb ondertussen hoofdpijn ;))

THX,
Remco

Laatst bewerkt:
Probeer eens om een werkgroep in te stellen, als je pc, laptop en HD daar "lid"van zijn zouden ze elkaar moeten zien en ook benaderbaar moeten zijn.

Remco, heb jij dit probleem inmiddels opgelost? Een vriend van mij heeft een NAS en loopt nu tegen exact hetzelfde probleem aan.

Ik heb inmiddels een ander systeem (XP pro op laptop en XP pro op de dekstop en de externe HD aangesloten op de desktop.

Dit werkt als een speer. Ik heb het toen opgegeven omdat het niet wilde lukken ...

Ik weet niet of het nog nodig is (laatste reactie is blijkbaar al van augustus 2009) maar wellicht hebben anderen er nog wat aan...

Onderstaande registersleutel toevoegen of aanpassen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Csc\Parameters
FormatDatabase : 1 (DWORD waarde)

PC daarna wel even opnieuw opstarten.

Topic stamt uit 2007. Het is niet nodig daar nog op te reageren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan