Een simpel (grafisch) spel maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ibniad

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Berichten
22
Ik wil graag een simpel spel maken, dat wel mooie graphics heeft. In het begin wil ik het in ieder geval simpel houden, dan kan ik later meer functies en dergelijke toevoegen. Wat ik nu wil is:

-Een simpele, liefst isometrische ondergrond, van bijvoorbeeld 5 bij 5 tiles.
-Een player dat de isometrische richtingen in kan lopen, waarbij de sprite verandert als hij een andere richting inloopt.
-De player moet op de ondergrond staan, er niet af kunnen, en zich er duidelijk over bewegen.

Ik weet wel dat ik dit zo in Game maker zou kunnen maken, maar als ik het dan later uitbreid gaat dat niet meer met Game maker. Mijn vraag is: In welke programmeertaal kan ik het beste zo'n spel maken? Het liefst wil ik dat er in die programmeertaal ook een netwerkfunctie is, zodat ik het spel, als ik besluit die programmeertaal goed te gaan leren, later misschien ook online kan maken. Ik wil, als het me lukt om de bovenstaande drie punten te krijgen, ook nog dingen toevoegen als:

-Chat/message systeem
-Monsters
-Wapens
-Damage
-Enz.

Maar dat zijn natuurlijk slechts ideeën. In ieder geval zou het handig zijn als de programmeertaal mogelijkheden heeft om dat soort dingen toe te voegen, dus ook alles wat daarbij komt, random spawnen enzo, experience, enzovoorts.
 
Verschillende programmeertalen kun je gebruiken zoals Java en C++.
Maar dan moet je goed de taal beheersen en de juiste bibliotheken hebben.

maar geen van tweeen werken zoals gamemaker dat kan.
Zoek maar het eerst eens uit.


Ik wil graag een simpel spel maken, dat wel mooie graphics heeft. In het begin wil ik het in ieder geval simpel houden, dan kan ik later meer functies en dergelijke toevoegen. Wat ik nu wil is:

-Een simpele, liefst isometrische ondergrond, van bijvoorbeeld 5 bij 5 tiles.
-Een player dat de isometrische richtingen in kan lopen, waarbij de sprite verandert als hij een andere richting inloopt.
-De player moet op de ondergrond staan, er niet af kunnen, en zich er duidelijk over bewegen.

Ik weet wel dat ik dit zo in Game maker zou kunnen maken, maar als ik het dan later uitbreid gaat dat niet meer met Game maker. Mijn vraag is: In welke programmeertaal kan ik het beste zo'n spel maken? Het liefst wil ik dat er in die programmeertaal ook een netwerkfunctie is, zodat ik het spel, als ik besluit die programmeertaal goed te gaan leren, later misschien ook online kan maken. Ik wil, als het me lukt om de bovenstaande drie punten te krijgen, ook nog dingen toevoegen als:

-Chat/message systeem
-Monsters
-Wapens
-Damage
-Enz.

Maar dat zijn natuurlijk slechts ideeën. In ieder geval zou het handig zijn als de programmeertaal mogelijkheden heeft om dat soort dingen toe te voegen, dus ook alles wat daarbij komt, random spawnen enzo, experience, enzovoorts.
 
Dit is opzich een wat geavanceerdere versie van wat je met gamemaker kan.
maar ik zit niet met game development.

so, it's up to you.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan