internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

karel de jong

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
8
Ik heb een PC packard Bell met Windows XP, deze is aangesloten op internet via de kabel (UPC). Werkt goed.
Tevens heb ik nu een LapTop, Dell inspiron 5000, met Windows XP professionel. Op deze laptop zit niet dezelfde aansluiting voor internet.
Ik wil met deze eveneens met internet werken.
Wat moet k doen, wat heb ik nodig ?
Ik ben een grote leek, dus a.u.b. begrijbare taal
Bij voorbaat erg bedankt.
 
Daarvoor heb je een router nodig.

De aansluiting is dan modem => router => (meerdere) pc's
 
Hoi,

Hier een duidelijke uitleg.

Suc6.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Hier een duidelijke uitleg.

Suc6.

Die handleiding zou ik niet volgen, want op die manier moet de 1e computer altijd aan staan om de rest internet te kunnen geven, met een router hoeft dat niet en is iedere pc onafhankelijk verbonden, wel zo gemakkelijk!
 
Op deze laptop zit niet dezelfde aansluiting voor internet

Het enige wat dan nog even resteert is jouw bovenstaande opmerking. Wat bedoel je hiermee? Dat het een kleiner stekkertje is? Want dat is het een (analoog) modemaansluiting, en zul je dus een netwerkkaart voor je laptop moeten aanschaffen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je laptop al eeen draadloze adapter ingebouwd heeft, dan zul je dus ófwel een extra Access Point, óf een Router met Wireless moeten nemen. Ik hou ze zelf het liefst gescheiden, omdat de plaats waar je de router hebt niet altijd het meest ideaal is voor je Access Point.
 
Die handleiding zou ik niet volgen, want op die manier moet de 1e computer altijd aan staan om de rest internet te kunnen geven, met een router hoeft dat niet en is iedere pc onafhankelijk verbonden, wel zo gemakkelijk!

Tja,.....je hebt gelijk......
 
Daarvoor heb je een router nodig.

De aansluiting is dan modem => router => (meerdere) pc's

Ik heb inmiddels besteld bijConnect Home:

1x Eminent Kabel/Adsl router EM 4420
1x ,, PC-card netwerkadapter
2x ,, CAT 5E UTP Patchkabel

Kan ik hiermee uit de voeten ?
A.u.b. reaktie, ik been erge leek !

Bedankt
MVG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan