Nokia N73 + QTREK GPS-S3 = Trouble

Status
Niet open voor verdere reacties.

mhelvert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
4
Beste w...mensen,

Net als velen andere heb ik zo'n boemlauwe Nokia N73 in combinatie met TomTom 6.01. Maar to be honest... wat een asspain. TT is geïnstalleerd en werkt. Maarrr - natuurlijk - er is een probleem. Mijn Nokia vindt de GPS-ontvanger niet. Een QTREK GPS-S3 waar op het hele internet he-le-maal NIETS over te vinden is. Geen handleiding, nada.

LED

Het heeft één keer gewerkt. Hoe? Geen idee. Destijds knipperden/brandden alle 3 de LED-jes. Zowel de gifgroene, de blauwe als de rode. Dat is ondertussen alweer 2 weken terug. Sindsdien brandt alleen de rode.

Eigen schuld

Volgens de helpdesk van QTREK is het mijn domme eigen schuld en moet ik maar een andere poort aanwijzen. Pardon? Een andere poort? In de instellingen van mijn TT? Hoe doe ik dat? "Geen idee, even op de website kijken." Maar helaas, ook de helpdesk van Tom zelf moet mij het antwoord schuldig blijven.

Rest mij het HelpMij forum, help mij...
 
Qtrek Blue GPS-S3

Beste probleem-hebber,

Vandaag 2e hands (Marktplaats) een Qtrek Blue GPS-S3 gekocht. In mijn eigen woonplaats notabene. Heb problemen gehad, zoals jij beschrijft. Heel af en toe werkend bij aanzetten alle leds aan.
Wat was bij mij het probleem? De accu zit te los tegen de contacten aan. een stukje dubbel gevouwen papier aan de overzijde van de contacten en geen problemen meer.
Ergo kijk naar de accu en zijn contacten. Een prima apparaatje overigens.

Werkt prima, na makkelijke installatie, met mij Nokia 6120 (Symbian S60 3ed) en TomTom v6.

Laat even weten of het je gelukt is.

Groeten en succes.

Frits
 
Laatst bewerkt:
Beste probleem-oplosser,

Bedankt! Dat werkt inderdaad. Ben erg blij, want een stukje papier verhelpt inderdaad het probleem. Waarschijnlijk zullen wel meer mensen - onwetend - met hetzelfde probleem rondlopen. Het zal wel iets van een kinderziekte oid zijn...

Thanks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan