geen internet met kabel - wel draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
beste kenners,

ik zit met mijn laptop naast me (toshiba P200) en ik krijg deze met geen enkele manier via de kabel op het internet.
wireless gaat prima dat is het probleem niet. maar ik heb op dit moment geen wireless connectie dus dat gaat em niet worden.
ik zie bij mijn verbindingen staan: 1394 netwerkkaart. ik denk dat dit de verbinding is om connectie te krijgen met een kabel. ook als ik de kabel in de poort steek gaat het ledje ernaast branden.

ik heb de laptop vrij nieuw. hij is 3 maanden oud. Na een tijdje prutsen is het wel gelukt met de draadloze wifi. hier heb ik een driver voor moeten installeren.

Ik heb flink zitten zoeken in op de toshiba site bij de customer care en wat drivers geprobeerd voor de kabelconnectie maar geen enkele die werkte. volgens mij hoef ik daar ook geen driver voor te installeren. of zie ik dat verkeerd?
Als ik op de '1394 verbinding' klik zie ik dat hij wel verbonden is (400,0 Mbps). de kaart doet het dus wel. Bij activiteit staat echter een '0' en bij pakketten ook.

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. ik ben ten einde raad.

alle reacties zijn welkom uiteraard!

henrry

1394 is je firewire. Niet je netwerkkaart.
Wat zoals ik van jouw verhaal begrijp je probleem is, is dat je netwerkkaart niet geïnstalleerd is.
Hiervoor zal je ook drivers moeten installeren.

Ga eens naar apparaatbeheer
- Start
- Configuratischerm
- Systeem
- Tabblad: hardware
- Apparaatbeheer

Staan daar ook uitroeptekens of driehoekjes?

ja ik zal ze even opnoemen:

- controller voor massaopslag (lijkt me niet)
- ethernet controller ( is dat wat?)
- modem device on high definition audio bus ( lijkt me iets me audio)
- sm-buscontroller (geen idee?)
- videocontroller (is het niet)
videocontroller (vga-compitabel) (ook niet)

kunnen jullie hier wat mee?

het zal best kunnen dat ik hier een driver voor moet hebben. op wat voor trefwoorden moet ik dan zoeken?

wifi is draadloos toch? dat moet het niet zijn.
ethernet, kan dit de kaart zijn? heb dit niet bij de downloads zien staan.

die 1394 verbinding kan ik dus wel vergeten. hij staat wel op verbonden, beetje gek...

een lanverbinding. dat is toch van pc-naar-pc. is niet om verbinding te maken met het internet toch?

ik hoor er graag over!

Laatst bewerkt door een moderator:
de ethernetcontroller is de kaart die je zoekt.

Deze kan je met rechts aanklikken en dan kiezen om de installatie opnieuw te doen.

Wel de cd met drivers alvast in je cdromspeler doen;)

(Wel vreemd dat op een laptop van 3 maand oud zoveel drivers niet geïnstalleerd zijn maar goed)

De lanverbinding is wel degelijk voor internet (dit is in feite ook een pc-naar-pc verbinding)

Laatst bewerkt:
goed dan ben ik in ieder geval op weg..

ik heb alleen een 'recovery cd' (cd 1 en 2) zouden hier de drivers opzitten?

misschien dat het ook op het internet te verkrijgen is. ik zal er eens naar zoeken. ik ben nogal ver van huis nu.

ik dank u heer wolters!

ik zal nog eens zoeken naar ' eccton EN1208 PCI ethernet-adapter' dit is de kaart lijkt me.

zal nog lastig zijn dit op te sporen voor win XP. dit ondersteunt toshiba niet. alleen vista.
maar omdat de laptop zo ontzettend langzaam was hiermee en vol gekke zat heb ik XP er maar opgezet.

misschien nog suggesties?

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja toen vista erop zat had je alle drivers die je nodig had waarschijnlijk wel. De editie van XP die je er op hebt gezet is er een die niet voor de TOSHIBA is geleverd? Toch? Dus dikke kans dat er inderdaad en hele hoop drivers NIET zijn geinstalleerd...dat wordt speuren......

Misschien toch VISTA terugzetten...tenslotte is de laptop waarschijnlijk dáárvoor samengesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan