.exe openen in kladblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
Hey

ik had een .exe bestand geopend in kladblok om te zien of er wat aan te zien valt (niet dus :p), maar nu blijkt dat ALLE exe bestanden openen in kladblok.. en dat vind ik niet zo grappig.. hoe kan ik dit terugzetten?
 
Als je in mapopties naar bestandstypen gaat dan zoek je de .exe in de lijst en die zal je dan laten zien dat hij altijd moet openen met kladblok.
Dat kun je daar ook wijzigen en/of ongedaan maken.

Voortaan even opletten als je iets met 'openen met' wilt doen, dat het vinkje uit is bij 'dit bestandstype altijd met dit programma openen'
 
ja daar had ik nog naar gekeken, maar die hele regel was grijs, zodat je het niet kon veranderen.. waar ik dan niet zo snel op had gelet of dat vakje aangevinkt was of niet :rolleyes:

Maar bedankt! :thumb:

oh en trouwens: in mapopties kan ik niks vinden, maar ik heb gegoogled op bestandstypen vista, en toen kwam ik op dit topic uit: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=290846
daar wordt het goed uitgelegd;)
 
Laatst bewerkt:
fijn.. toch niet opgelost.. ".exe" staat niet in de lijst! :eek: verder nog enig idee?
 
Vrees dat je dan toch in het register moet duiken, maar ikzelf heb geen idee welke sleutel dat zou moeten zijn.



Succes d'rmee
 
ja heel grappig.. wat denk je wat er gebeurt als ik in uitvoeren regedit intik

hooh,, de ironie (klinkt toch beter op zn engels :p)

ik ga even een systeemherstel proberen...

niet dus.. #$*#^@*$&^#*& :p
 
Laatst bewerkt:
cmd opent hij ook met kladblok, maar dan kan ik wel een batchfile maken.. Welk programma moet ik dan openen?
 
Ok, even niet aan gedacht, regedit is natuurlijk ook een "exe" :eek:
 
gelukt, een batch file gemaakt met 'start rstrui.exe", waarna hij gewoon systeemherstel opstartte, en zo kon ik een herstelpunt van gister terughalen (toevallig net een update geinstalleerd :D :p)

bedankt met z'n allen! :thumb:
 
Huh...?

Ik snap het nog steeds niet
ik heb het zelfde probleem hoe moet ik dat doen met die ( batch ??? ) file
vertel aub in details :O

:confused::confused::(:(

alvast bedankt :p
 
Laatst bewerkt:
open kladblok, typ er 'start rstrui.exe' en sla het op als systeemherstel.bat. Dubbelklik en selecteer een herstelpunt van voor de tijd..
 
ik heb hem dus opgeslagen enzo

dan word me beeld zwart en dan komt weer een kladblok tevoorschijn:shocked:
 
heb je hem wel opgeslagen als .bat en niet als .bat.txt? er komt namelijk automatisch nog .txt achter te staan als je dit in het opslaan menu niet veranderd ;)
 
jaah!! nu heb ik heb ik moest als administrator uitvoeren :p

maarre nu?
 
Laatst bewerkt:
Bij mij staat er als ik rechtsklik, "openen", "bewerken", "afdrukken" en meer. Openen is vetgedrukt. Klik eens rechts en kijk of je kunt openen, uitvoeren oid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan