In PowerPoint: geluid MP3 invoegen in diapresentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tikus

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Berichten
222
In een diapresentatie (foto's) wil ik geluid invoegen in de vorm van een MP3. Het betreft dus niet "koppelen" van bestanden; de presentatie wil ik als bijlage in een mail verzenden. Ik werk in Powerpoint uit Office 2000.

Het volgende heb ik gedaan:
in extra / opties / algemeen het item "geluid koppelen aan bestanden groter dan" het getal 20000 ingegeven;
daarna in "invoegen / object", "bestanden gebruiken" geselecteerd en met bladeren een verkleinde MP3 geselecteerd; het item " aan bestand koppelen" heb ik niet aangevinkt.

In PowerPoint met F5 de presentatie laten lopen maar helaas, geen geluid. Toen opgeslagen als "Powerpoint-voorstelling" - met dubbelklik geopend maar ook hier geen gewluid.
De presentatie van de foto's in slide-show verloopt wel goed.

Wat heb ik gemist?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Tikus
 
zelfs in p point 2007 zal dit niet gaan ... mp3 kan je koppelen maar niet intregeren met je pps wil je dit doen dan zal je je mp3 moeten converteren naar wav oid
 
Geluid in Power Point invoegen

Inmiddels is één en ander gelukt - met programma CDex een verkleinde MP3 voorzien van een WAV-schil.

Bedankt voor je reactie.
 
ppt en mp3 files

hallo,
ik kamp met hetzelfde probleem. powerpoint accepteerd geen mp3. lid Tikus geeft aan dat hij het mp3 bestand een wav schilletje heeft gegeven waarna ppt het wel in wilde bouwen. hoe doede gij da?
mvg en bvd
 
Ik gebruik hiervoor het programma Audacity. Dit kan je hier helemaal gratis downloaden: http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl
Dit programma is eigenlijk een audio-editprogje, maar je kan het ook gebruiken als .mp3 naar .wav converter. Dit doe je als volgt: voeg je .mp3 bestand in. Wanneer dit gebeurt is, doe je: bestand>Exporteren als WAV en voilà!
 
Ik gebruik hiervoor het programma Audacity. Dit kan je hier helemaal gratis downloaden: http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl
Dit programma is eigenlijk een audio-editprogje, maar je kan het ook gebruiken als .mp3 naar .wav converter. Dit doe je als volgt: voeg je .mp3 bestand in. Wanneer dit gebeurt is, doe je: bestand>Exporteren als WAV en voilà!

Hey dank voor je reactie. ondertussen heb ik met het programma CDex een MP3 een WAV schilletje kunnen geven zodat powerpoint het accepteert. dan is een ppt een stuk kleiner wat bestandsformaat betreft. best leuk om te doen eigenlijk.
nogmaals dank voor je reactie.
Martien
 
Laatst bewerkt:
tjonge tjonge mp3>wav

radeloos,
vorige keer lukt het me prima allemaal en nu.. wat doe ik fout?
uitleg:
heb een mp3 een wav schilletje gegeven met Cdex (met add Riff-WAv en converse!). vervolgens via invoegen bestand het betreffende mp3 (met wav-schil) aangeklikt. vervolgens invoegen object > bestand gebruiken en naar hetzelfde mp3 bestand gegaan. en zonder aan bestand te koppelen op ok gedrukt. dan krijg ik potver... een gekaderd mp3 bestand in beeld wat niet mee te sturen is als diavoorstelling na opslaan als, "powerpoint-voorstelling"
oh wee wat doe ik fout?
met vriendelijke groet
Martien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan