achtergrond programma's uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitsie007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
Berichten
276
Hey hallo!!! :p

Ik ben mitsie en 19 jaar... Ik weet redelijk wat van computers en leer snel.

Ik had een vraag. Mijn computer is traag... Als ik dan naar mijn taakbeheer kijk bij processen, kom ik uit op ongeveer zo'n 35 achtergrond programma's die hij allemaal moet opstarten. Help!! Hoe kan ik hier wat aan doen? Ik heb dergelijke dingen al gedaan zoals schijfdefragmentatie en het opruimen van cookies, prullenbak leeg maken, temperary internetfiles verwijdert. Maar niets lijkt echt te helpen en te werken.

Kunnen jullie mij dit leren? Achtergrond programma's blokkeren? Ik leer snel! ;)

Thnx anyway!!! :)
 
Ik denk dat het meeste wat er op de achtergrond draait allemaal wel nodig is, heb je ook al een scan gedaan met Ad-Aware etc?

Vertel ook eens wat voor een computer je precies hebt qua processor en geheugen.
 
Zoals Caspar al meld, veel van die programma's zijn broodnodig.
Het is wel mogelijk om middels uitvoeren--->msconfig te zien welke programma's mee opstarten.
Het is bijvoorbeeld niet noodzakelijk dat Adobe en Office mee opstarten.
 
oke beide bedankt.. voor het antwoord van A.J.

dit is wat er bij opstarten aangevinkt staan zijn:
Hcontrol
Rundll32
SynTPEnh
PDVDserv
egui
jusched
ctfmon

Meer info over de pc:
Intel Celeron
Processor 150 GHz
 
is dat echt snel? of een geintje?? :p dat soort dingen heb ik dus weer weinig verstand hahaha volgend jaar ga ik beginnen met informatica HBO dus misschien dat t dan beter wordt :p

Maar ff kijken dat heb ik gedaan.. en hij lijkt wel wat beter idd.. een stuk sneller, minder gezoem enzo!! cewl! :thumb:

THNX U
 
Inderdaad geintje. Ik ging er vanuit dat je een type foutje gemaakt had. 150GHZ bestaat namelijk niet. bedoelde je soms 1,5GHZ?
 
150 ghz is wel erg snel, ik denk eerder een 1,5ghz alhoewel dat wel langzaam is.
 
Bootvis helpt allang niet meer, is namelijk al standaard ingebouwd. Bij Microsoft vind je het ook niet meer.
Info:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=13485&highlight=bootvis

Heb ik het verkeerd dan? Die services handmatig veranderen is dus niet meer nodig.

Ik doelde nl. op:

Prestatiewinst: Windows XP Services tweaken
In Windows XP worden een groot aantal services geladen bij het opstarten van de computer. Er kan redelijk wat prestatiewinst worden behaald door een aantal overbodige services uit te schakelen. Met het commando SERVICES.MSC in het uitvoerveld van het startmenu wordt de beheermodule voor de services opgestart (tevens bereikbaar via het onderdeel Systeembeheer van het configuratiescherm). In deze beheermodule staat uitgebreid beschreven wat de eigenschappen van de verschillende services zijn en welke andere services daarvan afhankelijk zijn, praktische informatie bij het in- of uitschakelen van een service

Maar het kan achterhaald zijn natuurlijk:eek:
 
Misschien een te snelle reactie van mij.:eek: Ik reageerde meer op "Bootvis" die in de url zelf staat. Heb de link verder niet geopend, hoewel ik de site "schoonepc" wel ken.
 
Misschien een te snelle reactie van mij.:eek: Ik reageerde meer op "Bootvis" die in de url zelf staat. Heb de link verder niet geopend, hoewel ik de site "schoonepc" wel ken.

:p Dat dacht ik al:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan