acer crystal eye webcam defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjapie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
4
hallo,

een maandje geleden had ik een nieuwe laptop gekocht (acer aspire 5520) en die werkte altijd perfect.

echter ging mijn crystal eye webcam kapot na een update van widows vista.

van alles geprobeerd: drivers opnieuw geinstalleerd en afbeeldingen verwijderen maar geen succes.
een week later deed mijn webcam het opeens weer tot mijn verbazing. ik had niks speciaals gedaan, alleen msn, internet browsen en af en toe een spelletje.

nu krijg ik het bericht: camera not found!

maar goed. weet iemand hoe het komt dat mijn webcam het opeens niet meer doet?


alvast bedankt!:thumb:

jasper
 
maand geleden zag ik,

gewoon acer opbellen en ga maar vragen wat het kan zijn
zit misschien nog wel pick-up & return garantie op,

dit zal denk ik onder garantie moeten vallen :thumb:

suc 6
 
ik heb helaas nog steeds geen werkende oplossing gevonden..:(

heeft iemand nog ideeen of ervaringen hiermee?
 
dan krijg ik vrijwel altijd

download nieuwe drivers en installeer die. mocht dat niet werken moet je de laptop opsturen en later repareren.

schiet niet erg op dus
 
Beste slapie,
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Vermoedelijk ligt het niet aan vista, maar (ik geloofde het zelf ook niet) dat er in het mapje afbeeldingen teveel jpech foto's stonden. Ik heb een nieuw mapje aangemaakt op een andere plaats en de foto's hiernaar verplaatst. Tot mijn verbazing werkte mijn webcam weer. Ik heb meerdere malen de helpdesk van acer gebeld en ze konden me dit niet vertellen.
Laat je nog even weten of het bij jou ook geholpen heeft????
Groeten Peter
 
Laatst bewerkt:
JAJAJAJA peter bedankt

Het is niet te geloven. Acer (Aspire 5520) Doet de webcam het opeens niet meer. Onder gebruikerprofiel van vriendin doet ie het wel, maar als administrator meldt ie een probleem en sluit ie af. Wachten op oplossing is de melding. Tsss, heb het ding net een dag.
Niets bijzonders gedaan. Alleen dus mijn oude bestanden gesorteerd en gekopieerd in de nieuwe mappen. Zo ook dus mijn afbeeldingen. Ik ging snel even googlen en zag het bericht van peter. Geprobeerd en jawel hoor!!!!!! NIet te geloven, wat een crap. Peter onwijs bedankt, het is om gek van te worden. :shocked:
 
Mijn webcam doet het weer

Hoi,

Ik heb ook een acer aspire 5520 en mijn webcam werkte ook ineens niet meer.
Wat heb je aan de melding "naar een oplossing wordt gezocht"
Gelukkig bestaan er forums zoals deze en slimme mensen zoals Peter.
Heb mijn map afbeeldingen opgeruimd en ja wel hoor de webcam werkt weer :) :)
 
Peter bedankt wij hebben een Acer 7520 en heb net de afbeeldingen verplaatst naar documenten en idd hij doet het weer, nogmaals een geweldige tip':thumb::thumb:
 
webcam

hey,

ik had hetzelfde probleem
uiteindelijk was het dan opgelost, maar 2 dagen geleden ging het weer mis. ik wou een foto nemen dus ik open hem en klik voor te trekken. maar er kwam op application werkt niet meer (maar de foto was wel getrokke en stond in de map waar ze altijd terecht komen)
Maar ik was het gwn beu dat die het niet doet en heb heel het programma van mijn laptop aspire 7520 gegooit.
Is er ergens mogelijkheid om dit trg in orde te maken? mss systeemherstel ofzo?
dank u
Hanne
 
Webcam doet het opeens niet?

Ik heb paar dagen terug een nieuw laptop gehaald
Acer Aspire 7730 ZG

Mijn cam deed het eerst perfect,
opeens probeerde ik de volgende dag mijn cam aan te zetten en opeens zag ik dat er stond dat er geen webcam gevonden kan worden.
Dus ik ging naar het programma van 't webcam, maar er stond camera not found!

Ik heb dus 't hele laptop opnieuw geïnstalleerd alles, ik had hem dus net zo gemaakt als toen ik hem voor het eerst aan deed maar daarna deed ie het dus ook niet.

Kan iemand mij misschien hierbij helpen wat ik kan doen?:confused:
 
Hoi Bustra,

Had hetzelfde probleem maar als je naar het bericht van Petervan kijkt (15 maart) en dit toepast is alles opgelost, het ligt aan de foto's maar als je die in een andere map zet is alles opgelost.
Succes
 
Hoi Bustra,

Had hetzelfde probleem maar als je naar het bericht van Petervan kijkt (15 maart) en dit toepast is alles opgelost, het ligt aan de foto's maar als je die in een andere map zet is alles opgelost.
Succes


Ja dat probeerde ik dus ook, maar omdat mijn laptop nog nieuw is heb ik helemaal geen afbeeldingen..
Ik ben dus naar de winkel gegaan van waar ik het gekocht had, ze hebben mij uitgelegd dat ik dus de software ofzo van die webcam moest downloaden, ik probeer het maar ik kan die naam van die webcam gewoon niet vinden!

Word er langzamehand wel een beetje gek van..:mad:

Helpp :confused:?
 
Ja dat probeerde ik dus ook, maar omdat mijn laptop nog nieuw is heb ik helemaal geen afbeeldingen..
Ik ben dus naar de winkel gegaan van waar ik het gekocht had, ze hebben mij uitgelegd dat ik dus de software ofzo van die webcam moest downloaden, ik probeer het maar ik kan die naam van die webcam gewoon niet vinden!

Word er langzamehand wel een beetje gek van..:mad:

Helpp :confused:?

Ik doe mijn best Busra ;) morgen herinstal ik het weer en dan gaan we kijken of hij werkt en anders neem ik weer contact op met acer.

Je hoort morgen ochtend van mij

gr jayjay
 
5735z probleem

Hey Peter,

ik heb sinds kerst ook de acer aspire 5735z, en precies gedaan wat jij
ook gedaan hebt, de afbeeldingen in een ander map geplaatst en nog doet
hij het niet, wat doe ik verkeerd dan? alvast bedankt.
 
Help!

Hallo!

Ik heb sinds een week de Acer Aspire One, een witte minilaptop, ontvangen bij een Tele2 abonement. Sinds een paar dagen doet de webcam het niet meer. Steeds als ik hem aan wil zetten krijg ik het volgende bericht:


We couldn't start your camera device. Please check that your camera is not currently in use by another program, and then try again.

of

Messenger is not available right now. Please try again later. (0x8ac70202)

Ik heb al geprobeerd de afbeeldingen in een andere map te zetten, maar dat helpt niet.
Weet iemand wat ik moet doen?

Alvast bedankt!
 
Mensen ik heb net contact gehad met acer over dit probleem. Acer is inmiddels op de hoogte en er is een patch verkrijgbaar voor dit probleem. Bel acer en ze emailen je een link met de download en het probleem moet opgelost zijn:

Betreft ACER webcam problemen:

Drivers:
ACER Orbicam Link: http://www.acerpanam.com/synapse/fo...keywords=orbicam has stopped working&areaid=2

ACER Crystal Eye link:
WINDOWS VISTA
http://www.filewatcher.com/m/Camera...tal Eye webcam V2.0.0.14.zip.2233627.0.0.html

WINDOWS XP
http://www.acer.com.my/service/driv...Cs&series=Aspire 7720G Series&type=Windows+XP

Probleem
The symptoms
The symptoms arise when a user double clicks on Acer Orbicam (Desktop icon), and Vista displays the following message: “Acer Orbicam application has stopped working” and needs to be shut down.
First of all, your webcam is still working, the device does not have problems. You can check this quite easily by opening Messenger -> Tools -> Webcam Settings.

Another way is to check the folder:
C:\windows\BisonCam\

There you will find the application “LiveCam.exe”. Run this to check that the webcam device is working fine.

If you don’t have the “BisonCam” folder, this means that your webcam is a different model; I don’t yet have a complete list of all the devices and their relative folders but all notebooks and webcams have some folder so if you look hard enough you’ll find yours.

The problem
There appear to be two factors that can create this problem:

1] The Orbicam application needs the correct orbicam driver to work correctly;
Windows Vista has its own internal driver to install the device, naming it “Acer Orbicam” (great Windows!!) but in this way the application cannot find the correct driver, so Vista returns the error message.

2] If some pictures are present inside “My Pictures” folders, the Orbicam application will fail to start. It seems to be a Vista issue and still needs to be fully clarified.

The problem seems to have been caused by the Vista Upgrade software, which causes the OrbiCam application on certain models to malfunction. However, as explained above, the OrbiCam camera works fine, the software just can’t control it correctly after the upgrade.

Another issue that has added to the confusion here is that there are “more than ten” different types of OrbiCams installed on Acer notebooks. Again as mentioned above Windows Vista has its own internal driver to install the device, and simply calls it “Acer Orbicam” which makes distinguishing the correct driver from wrong one an almost impossible task. If you replace your driver with the wrong one, the application cannot find the correct driver and you get the now famous error message.

Lastly, the problem is restricted to Vista-ready notebooks and NOT native Vista notebooks. By that I mean the problem does not exist with the new Gemstone and TravelMate ProFile models as these were designed specifically to run under Vista.

I know this is no consolation to users with this problem but I just wanted to reassure readers that this issue is not endemic to all Acer notebooks.

Solutions
Currently only 2 notebooks have complete solutions available online. This is because - so far - they are the only “problems” Acer support technicians in Taiwan have been able to fully replicate, analyse and repair.

These “fixes” are not general solutions and ARE NOT OK FOR ALL NOTEBOOKS. This explains why some readers have been getting error messages with the new drivers/applications. The new drivers and applications can be found at the following addresses:

Aspire 9300 at the following link:
http://support.acer-euro.com/d..._9300.html

Aspire 5570 at the following link:
http://support.acer-euro.com/d..._5570.html

If your notebook is not one of the two above, read on:

For all notebooks with Acer Orbicam the repair procedure is the same:

1] identify the specific webcam device you have inside your notebook
2] get the hardware description (hardware id) of your notebook’s webcam
3] get the full serial number of your notebook (long alphanumeric code in the bottom side)
4] send this information to your local support centre who can then walk you through the procedure for your specific notebook.

All steps are important because only with the above information can Acer correctly identify the right driver and application for your notebook. Simply sending “Acer Orbicam” as the description, does not help because all the different webcams Acer installed are called “Acer Orbicam” (again, thanks Windows)…

So how do you identify the right one ?

How to get the webcam device information:
Go to “Control Panel”, switch to “Classic View” (the support team still find this way easier and better to work with than the default one) and double click on the “System” icon; to the right you will find Tasks list and below “Device Manager”, click on this.

Now you have the full list of devices of your notebook, look for “Imaging Devices” and double click on this. Here you will find the Acer Orbicam.

Double click on “Acer Orbicam” and the Acer Orbicam Properties window appears. There are three tabs : General, Driver, Details

Click on “Driver” tab, the important information listed here is:
“Driver Provider” and “Driver Version”

Copy this info onto a word / txt file or take a screenshot of this window. Just make sure you write down this information. Then click on “Details” tab

Under “Property” you have a scrolling list, click on it and open the drop down menu.

On the drop down menu look for “Hardware Ids”. Click on this.

In the Value box, you should find something similar to:
USB\VID_5986&PID_0102&REV_0100&MI_00
USB\VID_5986&PID_0102&MI_00

As before, copy these two lines or make a “screenshot” of the window

At the end of all this you will have:

Your Notebook’s Serial Number
The OrbiCam Driver Provider
The OrbiCam Driver Version
The OrbiCam Hardware IDs

Send all of this information to Acer with your support request/telephone call. This should cut down the time it takes them to get you back up and running.




Mocht dit uw vraag niet volledig beantwoorden, dan verzoeken wij u om via onderstaande link te reageren:
When your request is not answered to your satisfaction, please respond by using the link mentioned below :

http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html

Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Customer Care Desk
Call Centre

Acer Computer BV
Europalaan 89
NL-5232 BC 's Hertogenbosch
The Netherlands

----------------------------------------------------------------------
0900-2020767 ( 0,10 Euro/minuut ) from the Netherlands
078-150023 from Belgium
900-72223 ( 0,16 Euro/minuut ) from Luxemburg

www.acer.nl / www.acer.be / www.acer.lu
KVK: 16081669 Eindhoven
 
Laatst bewerkt:
Is dit ook van toepassing voor een 3690!!!
Ik heb foto van de webcam en 'mijn afb' in een map onder mijn doc. geplaats maar is hetzelfde. Laatst sloeg hij toch aan toen ik een hele dag onder apparaat beheer hem uit en aan zette. en na talloze scan's, en het in en uit trekken van m'n modem. Maar het kleur was weg, precies het kleur van een 'negattief' foto!!!

mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan