Nog even een reactie op Aan, CC en BCC

Status
Niet open voor verdere reacties.

PTRCK

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2007
Berichten
66
Verschil betekenis en gebruik Aan, CC en BCC

Kan iemand me heel duidelijk uitleggen wat het verschil is in de betekenis Aan, CC en BCC?

Kan ik een mail versturen naar bijvoorbeeld 10 mensen en er voor zorgen dat deze alleen hun eigen mailadres zien? Kan je me uitleggen hoe ik dat dan precies moet doen?

Dank bij voorbaat!
 
aan spreekt voor zich, dat is de geadresseerde.
cc staat voor carbon copy en is eigenlijk het sturen van een kopie (doorslag) naar een belanghebbende die niet de geadresseerde zijn.
bcc of blind carbon copy is het zelfde als cc, maar nu zijn de geadresseerden niet zichtbaar voor anderen.
Deze optie zou eigenlijk door iedereen gebruikt moeten worden om alle doorstuurmail te verzenden,
dat zou spammers het (iets) minder makkelijk maken.
Deze optie gebruik je om de 10 personen te adresseren die elkaars mail adres niet "mogen" zien.
Werkt verder hetzelfde als het vak "aan" gebruiken.
Wanneer het vak BCC niet zichtbaar kun je dat met een optie als weergave > vak bcc weergeven doen.
Dit is echter afhankelijk van je mail programma
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Aan: Deze lijkt me duidelijk...e-mail bericht bestemd voor de geadresseerde

CC: carbon copy, een kopie van een e-mailbericht, gezonden aan een ander dan de geadresseerde

Bcc: Blind carbon copy, waarmee een kopie van een e-mailbericht tegelijkertijd naar een of meer anderen dan de geadresseerde gestuurd kan worden, zonder dat de andere ontvangers van de mail dat kunnen zien.

Kies dus voor BCC.
 
Wat is dan het verschil tussen een geadresseerde achter 'Aan' en een achter 'CC' en beiden achter 'Aan'?

Bedankt!
 
technisch is er geen verschil
Alleen is de geadresseerde (aan:) de direct belanghebbende.
Cc tjs gaan stuur je naar mensen die wel op de hoogte moeten zijn, maar niet direct belanghebbend. (vaak ter kennisgeving)
 
aan spreekt voor zich, dat is de geadresseerde.
cc staat voor carbon copy en is eigenlijk het sturen van een kopie (doorslag) naar een belanghebbende die niet de geadresseerde zijn.
bcc of blind carbon copy is het zelfde als cc, maar nu zijn de geadresseerden niet zichtbaar voor anderen.
Deze optie zou eigenlijk door iedereen gebruikt moeten worden om alle doorstuurmail te verzenden,
dat zou spammers het (iets) minder makkelijk maken.
Deze optie gebruik je om de 10 personen te adresseren die elkaars mail adres niet "mogen" zien.
Werkt verder hetzelfde als het vak "aan" gebruiken.
Wanneer het vak BCC niet zichtbaar kun je dat met een optie als weergave > vak bcc weergeven doen.
Dit is echter afhankelijk van je mail programma
mvg leo


Bij CC (Carbon Copy) zullen alle begunstige juist wel alle e-mailadressen zien. Voor de rest klopt je tekst wel.
 
Dan wou ik nog even wat vragen als dat mag van de mod's.

Als je nou BCC gebruikt dan zien de BCC-geadresseerden elkaar email adres niet, dat moet wel op zijn minst zo zijn bij BCC lijkt me.

Maar ziet de AAN-geadresseerde de BCC-geadresseerden en andersom wel of niet?
bedankt.gif
Alvast bedankt.
 
maak even een eigen vraag aan.
2 jaar geleden dat dit topic is geopend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan