vraag over lanparty en lannetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

davepower

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Berichten
244
goedendag,

teneerste ik weet niet of die goed staat, zo niet merk ik dat vanzelf en excusses.

mijn vraag is namelijk over een lannetwerk,

ik heb een modem (waarinternet binnenkomt) en daarna een router en dan met netwerkkabels naar de pc's binnenhuis
kan je met deze opstelling en lanparty houden? zoja hoe of moet er toch nog een hub/switch tussenstaan.



en is het mogelijk om een lanparty tehouden met pc met windows xp en vista (business)


mvg

davepower
 
ja dat kan als het is goed is wel
en alleen een switch(geen hub) er tussen als je meer computers wil aan sluiten dan uitgangen router heeft:D of je moet zo ver van de router zitten dan kan je beter een lange kabel kopen en dan een switch er aan hangen een daar de rest van de pc aan hangen
hoop dat het duidelijk is
 
Dit moet inderdaad kunnen volgens mij. De vraag is alleen of je router zoveel verbindingen heeft, als er pc's zijn. En windows xp-Vista moet geen probleem zijn ;)

(Ik weet niet of je 2 pc's thuis hebt, probeer anders even op beide pc's een LAN-game te doen. Werkt dit niet, dan heb je een hubje nodig ;))
 
(Ik weet niet of je 2 pc's thuis hebt, probeer anders even op beide pc's een LAN-game te doen. Werkt dit niet, dan heb je een hubje nodig ;))

geen hub, beter een switch. Een hub deelt de internet verbinding dus als je een 2 pc hebt dan krijgen ze allebij de helft van de internet verbinding en bij een switch is dit niet zo:rolleyes:
 
oh, wij hebben toen met 4 man een hub gebruikt,, internetverbinding was inderdaad zeer traag..
 
en is het mogelijk om een lanparty tehouden met pc met windows xp en vista (business)

ja volgens mij moet dat geen probleem zijn en welke games gaan jullie btw spelen:p

zag niet dat je al antwoord had gekregen op de vraag
 
oh, wij hebben toen met 4 man een hub gebruikt,, internetverbinding was inderdaad zeer traag..

nou moet je er met 4 man niet zo veel last van hebben maar je kunt beter geen hubs gebruiken.
Switches zijn sneller en veiliger en niet eens duurder dus waarom geen switch?
 
Het verschil tussen een hub en een switch heeft alleen met de netwerksnelheid te maken. Je internetverbinding is qua snelheid altijd lager dan je netwerksnelheid, en zal dus altijd last hebben als je met meerdere computers veel gaat internetten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan