eigen 3d game maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaico

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
is er een (gratis) programma waarmee ik een eigen 3d game kan maken?? Het liefst erg simpel, zo ongeveer als gamemaker, maar dan natuurlijk 3d.

mvg,
kaico

P.S.: Het word waarschijnlijk een mix van een RPG en een First Person Shooter (dus rondlopen en opdrachten vervullen met je gewe(e)r(en).

Laatst bewerkt:
Gamemaker :p
Wist je dat je daar ook (simpele) 3d games mee kan maken!
maar er komt wel een beetje GML aan te pas:thumb:

Gamemaker :p
Wist je dat je daar ook (simpele) 3d games mee kan maken!
maar er komt wel een beetje GML aan te pas:thumb:

is dit ook gratis?? want dan moest je geloof ik wel de PRO versie kopen...

O ja :P
Maar als je een 3d game wil maken kom je wss zoeizo in de betaal grens

kheb wel wat heel simpel's gevonden namelijk Bram 's game maker. maar dat is echt heel simpel

Verwacht er niks van, om een acceptabele 3D-game te maken heb je programmeerkennis nodig, daar kan geen programmaatje tegenop;)

niet waar!!

je hebt geen enkele progammeer kennis nodig om hele gave 3d levels te maken, maak zelf al 7 jaar GRATIS levels.

zo wat iedere f person shooter game heeft de editor er gratis bij, (in de game zelf, of je kan m downloaden.) dan heb je dus de originele editor in handen waarmee de game is gemaakt, hiermee kun je zelf hele nieuwe levels maken en ALLES gebruiken wat in de originele game zat. mocht je nog een stapje verder willen gaan (genaamd MODDEN, modificeren), en zelf gemaakte modellen of skinns toevoegen dan kom je wel in het progammeren terecht, maar dan nog is het redelijk eenvoudig. voor eigen muziek en sound toevoegen hoef je weer niet te kunnen progammeren, das enkel copy en pasten.

dus, het is gratis, en je hebt de nieuwste techinieken ter beschikken. het enige is dat je het niet verkopen mag, je mag het op het internet zetten en iedereen laten spelen, maar t moet wel gratis. wil je er aan verdienen, dan moet je eerst rechten betalen, en dat kost miljoenen.

mocht je interesse hebben dan help ik je graag verder. kijk eens op mn site mocht je willen weten wat ik zoal gemaakt heb.
ben bijna klaar met mn nieuwste Half life2 sp-mod, strider mountain;

http://www.stridermountain.com/

leon

Laatst bewerkt:
ik zou graag een helemaal nieuwe game maken, maar ook met zo'n soort editor.

dat kan hoor, je kan gewoon de editor nemen van een populaire shooter als Half lfie2, Doom3, Quake4, Quake Wars, etc. noem er slechts enkele op waarmee ik zelf gewerkt heb. maar je kan ook de editor nemen van andere nog nieuwere shooters.

maar dan komt t, om echt helemaal zelf een game te maken moet je dus alles zelf gaan doen. en dat is eigenlijk echt ondoenlijk, reken erop dat je dat echt praat over een project dat minstens 2 tot 5 jr gaat duren. en dan praten we dus over 5 a 8 uur per dag eraan werken!! (ik overdrijf dit echt niet!!!!)
je moet dus nml alle modellen zelf maken, (wat dus inhoudt dat je moet leren modelen, wat om het goed te kunnen toch al gauw een maand of twee kost om alle kneepjes van het modelen te leren). dan moet je leren om texturen te maken, voor de modellen, maar ook voor de rest van de mappen. dit vereist dus dat je bijvoorbeeld photoshop heel goed kent, is dus iets gemakkelijker te doen, vandaar dat je vaak wel nieuwe texturen in mappen vind. en dan komt nog waarschijnlijk het aller moeilijkste, en dat is coderen. je moet nml zelf de hard coding scripten van je game. en dit gaat echt minstens een jaar duren en is heel moeilijk. daarnaast zul je alle weapons moeten maken en alle figuurtjes, (de NPC's=Non Playeble Carakters). wat ook weer coderen betekend, en ze moeten allemaal een textuur hebben, skin genaamd. wat ook knap lastig kan zijn.
normaal wordt een game door 50 tot 100 man gemiddelt gemaakt in 3 tot 5 jaar, gemiddelt. dus wil jij dit allemaal alleen doen dan ben je echt jaren bezig.

om kort te gaan, ik snap dat je t wilt, begrijp me goed. ik droom al jaren van zelf zoiets doen, maar, t is gewoon eigenlijk onmogelijk. het is het zelfde als dat je in je eentje een hele stad wilt maken, dat kost ook jaren, en je zult dan alle diciplienes moeten leren, metselen, loodgieteren etc, 9weet dat loodgieteren geen goed nl is, geintje). neem aan dat je snapt wat ik bedoel.

waarom niet gewoon enkel mappen zoals ik doe. de laatste HL2 sp-mod, die dus binnen een maand uitkomt die ik gemaakt heb, heeft me 14 maanden dagelijks plus minus 6 uur werk gekost, en heeft 11 levels.
met gewoon mappen kun je ook al heel goed zelf maken wat je wilt hoor, je kunt t alleen niet verkopen. maarja, denk niet dat wanneer je zelf een game maakt die goed kunt verkopen, we weten allemaal hoe moordend de concurentie is in de game industry. je game moet dus super goed zijn wil hij slagen. en, omdat je m alleen maakt duurt hij waarschijnlijk minstens 8 jaar, en wanneer je m over 8 jaar released dan is die zwaar veroudert, omdat de development zolang duurde. dus de kans dat je m goed kunt verkopen is nihiel.

laat me weten wat je besluit, maar geloof me, echt een game zelf maken, een goeie shooter is eigenlijk gewoon ONMOGELIJK.
maar, je staat vrij om t te proberen.

leon

niet waar!!

je hebt geen enkele progammeer kennis nodig om hele gave 3d levels te maken, maak zelf al 7 jaar GRATIS levels.

zo wat iedere f person shooter game heeft de editor er gratis bij, (in de game zelf, of je kan m downloaden.) dan heb je dus de originele editor in handen waarmee de game is gemaakt, hiermee kun je zelf hele nieuwe levels maken en ALLES gebruiken wat in de originele game zat. mocht je nog een stapje verder willen gaan (genaamd MODDEN, modificeren), en zelf gemaakte modellen of skinns toevoegen dan kom je wel in het progammeren terecht, maar dan nog is het redelijk eenvoudig. voor eigen muziek en sound toevoegen hoef je weer niet te kunnen progammeren, das enkel copy en pasten.

dus, het is gratis, en je hebt de nieuwste techinieken ter beschikken. het enige is dat je het niet verkopen mag, je mag het op het internet zetten en iedereen laten spelen, maar t moet wel gratis. wil je er aan verdienen, dan moet je eerst rechten betalen, en dat kost miljoenen.

mocht je interesse hebben dan help ik je graag verder. kijk eens op mn site mocht je willen weten wat ik zoal gemaakt heb.
ben bijna klaar met mn nieuwste Half life2 sp-mod, strider mountain;

http://www.stridermountain.com/

leon

Ik moet je gelijk geven, hier had ik niet aan gedacht:) Wat alleen wel jammer is bij dit soort editors (CryEngine Sandbox bijvoorbeeld!) dat ze meestal voor de beginners wel moeilijk te doorgronden zijn. Je moet er zeg maar wel veel tijd in steken en veel tutorials voor doornemen om iets fatsoenlijks neer te kunnen zetten.

Trouwens je mod ziet er erg goed uit!

Laatst bewerkt:
dat is waar, alhoewel ik de sandbox editor (far cry/ crysis) een van de gemakkelijkere editor vind. het is hoofdzakelijk een eiland /lansdschap maken en dan modellen plaatsen, er is geen optie van werken met brushes (bouwblokken), alhoewel er wel een optie is om iets in de vorm van blokken te doen, je hebt er wel zeg maar platen in die je kunt texturen, en zo kun je toch iets helemaal zelf bouwen, maar erg uitgebreid is deze functie niet, en ik ben echt een brushbuilder om maar zo te zeggen, lol.

maar je hebt gelijk hoor, je moet zeker 1 a 2 maanden eerst stoeien met een editor alvorens je iets behoorlijks neer kunt zetten. en vooral de eerste keer is echt moeilijk, maar na verloop van tijd krijg je t wel door, en dan nieuwe editors leren bedienen wordt gemakkelijker. toch, er zijn vele mappers op t net aanwezig (forums) die altijd graag willen helpen, ben zelf een co-admin van de mapping forum SP-mods.com.

leon

Ik heb ook gamemaker maar,

Ik heb wel game maker maar ik weet niet hoe ik daarmee 3d games mee kan maken ;) Ik zal ook willen weten hoe je dan precies een multiplayergame kan maken... :p

gewoon even googelen naar Game maker tutorials, daar vind je alles wat je wilt weten en nog veel meer info.
er zijn er heel veel van te vinden, gewoon even googelen.

succes
leon

@Kyranio,

Graag even een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic. Daarbij is de topic van 2008, dus lang niet actueel meer.

slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan