"Windows verkenner werkt niet meer"

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloxke

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
100
Hallo,

Ik heb een irritant probleem. Elke keer dat ik 'windows verkenner' afsluit, dus als ik bijv. de map 'afbeeldingen' sluit, krijg ik de melding: 'Windows verkenner werkt niet meer' , en daarna "Windows verkenner wordt opnieuw gestart". Dit gebeurt dan ook, maar het duurt enkele seconden, dus irritant. Is er een oplossing?

Gr Martijn
 
Start eens op in de veilige modus. (Druk op F8 voor het Windows laadscherm). Heb je er dan ook last van?
 
Nee, in veilige modus is dit niet het geval, ook in veilige modus met verbindingsmogelijkheden, werkt windows verkenner feilloos. Het is dus alleen van toepassing bij de 'normale' modus.

Gr Martijn
 
Dan is het hoogst waarschijnlijk een programma wat meeloopt dat het veroorzaakt.
Kijk eens bij Uitvoeren > msconfig > Opstarten, en kijk of je daar een programma ziet wat het zou kunnen veroorzaken. (Let daarbij vooral op programma's met shell-extensie).
Haal daar het vinkje eens weg, en start opnieuw op.
 
zoveel verstand heb er nou ook weer niet van :p
Je kunt bij Vista niet "uitvoeren" kiezen bij start. Ik heb wel msconfig ingetypt en toen kreeg ik "systeemconfiguratie" daarna naar services gegaan, toen kreeg ik een lijst van programma's die ik aan of af kon vinken. Maar waar ik dat van die SHELL extentie moet vinden?
Gr Martijn
 
Inmiddels is bij ons hetzelfde probleem ontstaan. Nieuwe pc aangeschaft met Vista erop. Na het updaten van allerlei noodzakelijke beveiligingsupdates via microsoft geen juiste werkig meer bij het openen van de map afbeeldingen en videos. Verkenner gaat in storing, wil opnieuw opstarten met als gevolg dat alle geopende pagina's verdwijnen. Inmiddels al via internet begrepen dat dit kan ontstaan door een bepaalde update van Vista.

Het 1 en ander staat op de volgende site beschreven:

http://support.microsoft.com/kb/918165/nl
 
Windows verkenner werkt niet meer

Vandaag hetzelfde probleem gehad, kreeg constant de melding: "windows verkenner werkt niet meer" :evil: en de oplossing gevonden.
Ga naar de site van Vistabits via onderstaande link en lees hoe je van dit probleem af komt.

http://www.vistabits.nl/windows_verkenner_explorer.exe_crash.htm

en download "shexview.zip" en voer de handelingen uit zoals ze daar beschreven staan. Echt heel simpel. Ik ben er vanaf. :thumb:
 
Vandaag hetzelfde probleem gehad, kreeg constant de melding: "windows verkenner werkt niet meer" :evil: en de oplossing gevonden.
Ga naar de site van Vistabits via onderstaande link en lees hoe je van dit probleem af komt.

http://www.vistabits.nl/windows_verkenner_explorer.exe_crash.htm

en download "shexview.zip" en voer de handelingen uit zoals ze daar beschreven staan. Echt heel simpel. Ik ben er vanaf. :thumb:

jammer dat ze niet met deze oplossing vroeger kwamen...

een aantal maanden geleden had ik ook nog dit probleem en er was geen andere oplossing meer volgens de winkel dan herinstalleren :evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan