HP Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeibert0

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
7
Hallo,

Onlangs heb ik in al mijn enthousiasme mijn computer geformatteerd. Ik kwam er later echter achter dat de door mij gemaakte recoverycd's niet werkten. Hierop heb ik XP Pro geïnstalleerd. Helaas was ik door het formatteren ook al mijn drivers kwijt. Het merendeel heb ik via de HP site kunnen herinstalleren. HP heeft alleen geen drivers voor de netwerkkaart. De klantenservice is van mening dat HP niet compatible is met XP Pro. Volgens mij lariekoek, en ik was niet van plan om weer 40 euri's uit te moeten geven aan een recoverycd van HP met XP Home. Volgens de klantenservice heb ik een Intel945P chipset netwerkkaart. Geen idee of dit kan kloppen, maar ok.

Even uitvoeringer probleemberschrijving: Het menu van windows geeft bij netwerkverbindingen niet het icoontje weer van "draadloze netwerkvebindingen". Ik kan dus niet zoeken naar de beschikbare draadloze netwerken, omdat het pictogram er simpelweg niet voor is. Ik dacht dat dit te maken had met de drivers voor de netwerkkaart.

Weet iemand van jullie waar ik de benodigde drivers kan vinden?
PS: HP model: m7280.nl

Groet,

Robert
 
Dat hij niet compatible zou zijn met XP Pro is inderdaad onzin. Op de Hp site kun je tenslotte als je jouw syteem kiest alleen maar kiezen voor XP.

Je kunt de drivers voor Intel ook bij Intel zelf downloaden
http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-020683.htm

Zoek links naar Intel® 945P Express Chipset
Kies dan de download bij Intel® Chipset Software Installation Utility

Mocht je Service Pack 2 van XP nog niet hebben geinstalleerd dan die ook downloaden en installeren. Wel opletten dat je dezeflde taal download als waar XP nu ook in werkt.
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Voor draadloos zijn daar ook verbeteringen in aangebracht als je SP2 hebt gedownload.
Na installatie wel weer via Windows Update controleren op updates voor XP.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Mike,

Ik zal het proberen! Laat nog wel weten of het is gelukt.
 
Ik heb de drivers van de Intel site gedownload (dit raadde de HP helpdesk in eerste instantie ook aan) en geïnstalleerd. Ik heb ook de SP2 versie op de microsoft site gedownload (in het Engels, aangezien mijn XP Pro versie ook Engelstalig is). Vervolgens heb ik de computer opnieuw opgestart.

Ik heb echter geen verschillen bemerkt met voor de installatie van de programma's. Het icoontje voor de aanwezige draadloze verbindingen is nog steeds spoorloos. Mijn netwerkkaart draait dus nog steeds niet op de juiste driver.

Het enige icoontje dat wordt weergegeven is een "1394 Net Adapter". Op deze adapter staat een driver van windows geïnstalleerd. Volgens mij is dit echter niet de hardware die ik nodig heb voor internetverbinding, dus niet de juiste netwerkkaart. Ik zou geen idee hebben waar dan wel voor, maar ok.

Vervolgens ben ik weer een beetje aan het proberen geweest. En wat blijkt: als ik de 1394 Net Adapter verwijder en vervolgens de computer opnieuw opstart (op dat moment heb ik dus geen enkele netwerkkaart hardware bij netwerkverbindingen), vindt de computer bij opstarten wel de juiste hardware. Hij vindt het volgende: Device type: Network Adapters. Manufacturer: Hewlett Packard.

Hij meldt echter wel dat de juiste drivers nog niet geïnstalleerd zijn en biedt aan om ze op internet op te zoeken. Dit gaat natuurlijk niet, aangezien ik niet op internet kan komen. Maar ik kan dan ook de drivers selecteren uit een lijst (via driver -> update driver -> "I will choose the driver to install). Ik kan dan kiezen uit een waslijst met drivers van verschillende manufacturers. O.a. van Asus, Hewlett Packard (1 driver..."HP Netserver 10/100 TX PCI Lan Adapter"...en die doet het niet), IBM, Intel (meerder geprobeerd, maar tot nu toe niet de werkende gevonden).

Wie weet welke driver ik moet kiezen? Ik heb zoals eerder vermeld een Intel945P chipset netwerkkaart op een HP m7280.nl desktop PC. Problemen met de modem/router heb ik vermoedelijk niet, aangezien andere computers wel gewoon verbinding krijgen. Of is het de moeite om een netwerkkabel te halen, om zo via de vaste lijn de drivers door windows zelf te laten opsporen?

Gr. Robert
 
De 1394 is je Firewire poort. Dit is niet je netwerkkaart. Xp herkend dit inderdaad standaard als een Net Adapter. In Apperaatbeheer zie je als het goed is nog meer onbekende apparaten.

Is je draadloze netwerkaart niet later in de PC erbij geplaatst of behoort deze standaard bij de HP PC. Want de Intel is volgens mij een drivers voor de bedraad netwerkkaart. Deze is mogelijk wel geinstalleerd maar gebruik je dus niet ivm draadloos gebruik.

Wat je kunt proberen om er achter te komen welk type/merk je netwerkkaart.
Download Unknown Devices
http://www.halfdone.com/ukd/UKD_14-20_Beta.zip

Pak het bestand uit. Je krijgt nu 2 bestanden. Een EXE en een ZIP bestand. Pak het zip bestand NIET uit maar start de EXE file.

Er verschijnt dan een lijst met hardware die XP niet herkend. Je ziet dan ook de netwerkkaart staan als het goed is. Daar staat dan info bij zoals de merk/type en/of chipnummer.

Vermeld al die gegevens eens die bij de netwerkkaart staan.

Let wel op dat je dus niet de 1394 specificatie hier noteert of even apart erbij vermeld zodat je ook die drivers kunt opzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Hier dan de gegevens uit dat programma:

Network adapters
1394 Net Adapter
Direct Parallel
HP NetServer 10/100TX PCI LAN Adapter
Unable to Detect, Hardware ID: VEN_8086&DEV_27DC&SUBSYS_2A22103C&REV_01
Intel(R) InBusiness(TM) 10/100 Network Adapter - Packet Scheduler Miniport
RAS Async Adapter
WAN Miniport (IP)
WAN Miniport (IP) - Packet Scheduler Miniport
WAN Miniport (L2TP)
WAN Miniport (PPPOE)
WAN Miniport (PPTP)


Ik meen dat het te doen is om de "HP NetServer 10/100TX PCI LAN Adapter - Unable to Detect, Hardware ID: VEN_8086&DEV_27DC&SUBSYS_2A22103C&REV_01".
 
Daar ga je dus even de fout in. De Hp Netserver is herkend en geinstalleerd.

VEN_8086&DEV_27DC&SUBSYS_2A22103C&REV_01is het onbekende apparaart. Deze tekst even in Google gezet en kwam er achter dat dit hoort bij

Intel® PRO/100 VE Desktop Adapter
Drivers downloaden via
http://downloadcenter.intel.com/fil...XP+Professional&lang=eng&strOSs=44&submit=Go!

Verwijder voor de zekerheid even in Appraartbeheer het onbekende apparaat en start dan de installatie van die Intel Drivers.
 
Bedankt voor de hulp! Na installatie van die drivers is er nu wel ineens een verbindingsicoontje rechtsonder in beeld verschenen voor een LAN-netwerk. Klopt het dat ik nu eerst een netwerkkabel moet aansluiten, waarna ik kan overschakelen op draadloos?
 
Als je draadloze router nog niet is ingesteld dan dien je deze eerst in te stellen via een bedraad netwerk inderdaad.

Als de router als was ingesteld en je weet je routernaam (SSID) en je wachtwoord van de draadloze verbinding dat hoeft dit niet en kun je hier direct gebruik van maken.

Maar ik was even afgeleid en we hebben nu dus wel het onbekende apparaat weer actief gekregen maar dit is natuurlijk niet de draadloze netwerkkaart maar de vaste netwerkkaart voor een bedraad netwerk.

Het vreemde is ook dat in de lijst met Netwerk adapters er ook geen draadloze kaart tussen staat.

Dit betekend dat er er via Unknown Devices meer onbekende apparaten staan die je niet vermeld hebt. Vermeld even alles wat Unknown Devices laat zien en niet alleen wat er bij Netwerk Adapters staat.

Ik vraag mij namelijk af of de HP standaard draadloos netwerkkaart heeft. In de specifiaties is hier niet over terug te vinden.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...73&lc=nl&cc=nl&dlc=nl&product=1159889&lang=nl

In alle handleidingen kan ik ook niets vinden over Wifi
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/manualCategory?lc=nl&cc=nl&lang=nl&dlc=nl&product=1159889&

Dus even een paar vragen.
1. Je draadloze netwerkaansluiting is deze ergens in je Pc te zien. Is dit een losse insteekkaart of een usb stick of zit het op je moederbord verwerkt.
2. Het je voor de herinstallatie wel via Wifi gewerkt. Dus niet via een kabel

Je zou dan ook een zwart antenne staafje uit te pc moeten zien komen die je kunt richten.
 
Voor de herinstallatie heb ik gewoon draadloze internetverbinding gehad. Ik heb achter op de computer een aansluiting (er staat "Ant" op) waar ik een draad op aan kan sluiten die vast zit aan zo'n zwart antenne staafje. Het is dus geen USB gebeuren of zo.

Verder nog uit dat lijstje met unknown devices:

Other devices
Ethernet Controller
Unable to Detect, Hardware ID: VEN_168C&DEV_001B&SUBSYS_500011AD&REV_01

Leek mij het enige dat ook iets met netwerkverbindingen te maken heeft.
 
Laatst bewerkt:
Mike je bent een held! Internet doet het nu weer als tevoren.:thumb:

Overigens wel vreemd dat de drivers gewoon van de HP site te krijgen zijn en ze niet bij mijn type computer te downloaden zijn (het draadloze gebeuren zat bovendien al standaard geleverd bij de computer...). Het is nog vreemder dat de medewerkers van de helpdesk van HP hier niet van af weten...

Hartstikke bedankt!
 
Graag gedaan en blij dat alles weer werkt :D

Inderdaad vreemd dat het er niet bij staat. Gelukkig bestand een goede tools en Google.

Weer veel internet plezier met de pc en bewaar de drivers goed op een cd voor een volgende keer :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan