iframe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluenood

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Een hartelijke groet aan alle gebruikers HelpMij!
Heb twee linkerhanden maar ik vind het leuk om voor iemand 'n eenvoudige site te maken. Alles voorbereid met Nvu. Nu wil ik een iframe in de hoofdpagina maken. Op de hoofdpagine staan vier woorden. Elk woord moet met een link de bijbehorende (sub)pagina in het iframe op/in de hoofdpagina tonen.
Er is veel info op het internet hierover te vinden, maar nergens lijkt die info 'n beetje op elkaar. Vooral als de info niet kan worden vertaald in de juiste handelingen.
U raadt het al...ik zou het erg fijn vinden als u 'n tip kan geven waar ik de juiste code en de bijbehorende handeling kan vinden.
En daar heeft straks een ander ook weer plezier van.;)
Mij dank is groot..!
Mvgr.
Erik

je moet ten eerste je Iframe een naam geven.
zoiets:
HTML:
<iframe NAME='blabla'></iframe>
dan, als link, gebruik je deze code:
HTML:
<a href='pagina1.html TARGET='blabla'>Ga naar pagina 1</a>

je gebruikt dus de 'TARGET' om aan te geven waar hij naartoe moet; in dit geval naar het frame met de NAME 'blabla'

succes, V.

Je hebt het duidelijk omschreven, maar het lukt voor geen centimeter...
Dat ligt niet aan jou, maar aan mijn gebrek aan ervaring hiermee.
Er zijn inmiddels zoveel niet-werkende codes aan de site toegevoegd, dat ik de hele boel afbreek en weer opnieuw ga beginnen.

Ik probeer het nog 'n keer.
Die naam voor het iframe: zet je die in de broncode van de hoofdpagina? En waar zet ik die; of maakt dat niet uit?

Dan de link.Waar plaats ik die? Ergens in de broncode van de hoofdpagina, of in de pagina die in het iframe opgeroepen wordt?
Dank!

ik heb eventjes een voorbeeld voor je gemaakt:

blabla.html
HTML:
<html>
<head>
<title> testje door V </title>
</head>
<body>

<a href='http://www.google.nl' TARGET='mijniframe'>Klik hier voor Google in het iframe!</a>

<br><br>

<iframe name='mijniframe' width='500' height='500'></iframe>

</body>
</html>

Even jouw voorbeeld in de editor bekeken. Alles staat dus op een willekeurige plaats in de broncode van de hoofdpagina.
Als ik erin slaag om de link op te roepen via een button op de hoofdpagina, komen we al 'n heel eind...
Ik laat weten of het gelukt is; en dank!

Je zal 't niet willen geloven...
Gelukt!
Zeer bedankt!!!
Vr.gr

hoera

Tja, oude topic maar toch stiekem een reactie, dit is namelijk precies wat ik ook zocht.
Ook dank van mijn kant.

Toch heb ik nog een vraagje,
Als ik op de index kijk, (zwarte achtergrond) zie ik dat de frame wit blijft. Zodra ik op een link klik, is hij zoals gewenst zwart.
Hoe kan ik die frame zwart krijgen?

Voor de duidelijkheid zal ik een link geven --> http://vonkradio.hostei.com/

B.v.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan