Sims2 Huis overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
hallo,

mijn vriendin speelde wel eens The Sims 2 (+huisdieren) op mijn pc. Nu heeft ze zelf een laptop gekocht en ze beide daarop geïnstalleerd.
Nu wil ze alleen een huis dat ze ooit gebouwd heeft op mijn pc, op haar laptop zetten.
Kan dit? en zo ja, hoe?

Er is maar 1 exemplaar van the sims en 1 van de uitbreiding, dus via internet kan niet, maar misschien overzetten van een bestand o.i.d.?

Er zal wel ergens in de map SIMS een data map of iets dergelijks zitten.
Wanneer je deze overkopieerd heb je kans dat het werkt.
Gewoon ff proberen.

Ik denk dat het eerder in de gebruikers map zit onder appdata.
Appdata is een verborgen map zou je dus eerst zichtbaar moeten maken.

De betreffende map kopieren naar bv een USB stick, en daarna weer kopieren naar je laptop.

De betreffende map kopieren naar bv een USB stick, en daarna weer kopieren naar je laptop.

oke, maar welke map/bestand is het nu precies? Ik heb de map UserData kunnen vinden maar verder niet echt iets...

Ik heb hier geen SIMS geïnstalleerd staan, dus durf niet te zeggen welke map het precies is.
Maar in ieder geval iets in de trend van ...data.
Gewoon ff wat proberen.

Overigens, is je besturingssysteem XP of Vista?

In de documenten map van de gebruiker- eagames-sims2 en daar staat een hele lijst denk dat je die allemaal moet kopieren en in een zelfde map op die andere computer plaatsen.

Het is veel simpeler dan dit.

Start the sims op met het huis waar het om gaat.

Klik op het huis

Klik vervolgens op het icoon met het ! (uitroepteken)

Klik vervolgens op het huisje met de ster erboven (in het scherm).

Dan kan je kiezen of je het huis op de exchange wilt zetten of zelf wilt uploaden.

In dit geval kies uploaden.

Vervolgens word het huis ingepakt en op deze plaats gezet: my documents\ea games\the sims 2\packagedlots\.

Het is dan een .sims2pack geworden en dze kan je via usb stick of mail, msn zo overzetten naar een andere pc. Een dubbelklik op het pakket zorgt ervoor dat deze wordt geinstalleerd.

Link naar bron: http://compsimgames.about.com/od/thesims2strategyhelp/ht/packagehouses.htm

Het is veel simpeler dan dit.

Start the sims op met het huis waar het om gaat.

Klik op het huis

Klik vervolgens op het icoon met het ! (uitroepteken)

Klik vervolgens op het huisje met de ster erboven (in het scherm).

Dan kan je kiezen of je het huis op de exchange wilt zetten of zelf wilt uploaden.

In dit geval kies uploaden.

Vervolgens word het huis ingepakt en op deze plaats gezet: my documents\ea games\the sims 2\packagedlots\.

Het is dan een .sims2pack geworden en dze kan je via usb stick of mail, msn zo overzetten naar een andere pc. Een dubbelklik op het pakket zorgt ervoor dat deze wordt geinstalleerd.

Link naar bron: http://compsimgames.about.com/od/thesims2strategyhelp/ht/packagehouses.htm

:thumb::thumb: Weer wat geleerd.

Is eigenlijk een standaard functie van the sims 2, dat je kleding, items, huizen, enz op een simpele manier kan delen met elkaar.

Bij het installeren van het spel krijg je er ook een packageinstaller bij die opstart en de inhoud van een sims2pack installeerd.

Sommige downloads volstaan al door ze gewoon in de map downloads te plaatsen. Zoals kleding, maar de grotere dingen als huizen en complete characters moet je vaak op deze manier installeren, alles komt dan in één keer mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan