Internet Geschiedenis terugzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colinda1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Berichten
3
Hallo,

Er is hier bij ons in huis een persoon, die beweert niet "verboden" sites te bezoeken. Tot mijn spijt is die persoon een keer vergeten internetgeschiedenis te wissen en kwam ik erachter dat hij met dingen bezig was, die wij niet goedkeuren.
Jammer genoeg wist hij de laatste tijd de internetGeschiedenis.

Hoe kan ik de gewiste internetgeschiedenis weer terugzien?
 
Hallo,

Er is hier bij ons in huis een persoon, die beweert niet "verboden" sites te bezoeken. Tot mijn spijt is die persoon een keer vergeten internetgeschiedenis te wissen en kwam ik erachter dat hij met dingen bezig was, die wij niet goedkeuren.
Jammer genoeg wist hij de laatste tijd de internetGeschiedenis.

Hoe kan ik de gewiste internetgeschiedenis weer terugzien?

Als de geschiedenis word gewist via internet opties van Internet Explorer kan je nog wat terug vinden met
http://www.stevengould.org/software/...reenshots.html

Als daarvoor een programmaatje als ccleaner wordt gebruikt wordt het een ander verhaal want die flushen dacht ik ook de index.dat..

(Is ook wel wat op te verzinnen)
Effe lekker moeilijk doen

Plak onderstaande code in kladblok en verander de "Username" in de werkelijke gebruikersnaam en verander achter "WshShell.Run" de naam van de .exe in de .exe van het schoonmaak-programma welke je gebruikt.. (In die van de program files map)
Sla deze kladblok op als "BackupHistorie.vbs" ergens op je computer bv. C:\Windows.

Klik dit script met rechts en kopieeren naar bureablad (snelkoppeling) klik nu weer die snelkoppeling met rechts en kies " Pictogram aanpassen" en browse met die wizard naar (als voorbeeld) "C:\program files\Ccleaner\ccleaner.exe" en kies daar het ccleaner icoontje en toepassen.. Verwijder verder alle andere ccleaner snelkoppelingen van je bureaublad en snelstart of startmenu.. Verander de naam van snelkoppeling "BackupHistorie.vbs" naar Ccleaner en het verschil is niet meer te zien (zolang je niet in de eigenschappen kijkt) Als iemand op de snelkoppeling klikt om Ccleaner te starten en history te wissen, wordt eerst een kopie gemaakt van de History folder (C:\History_backup) voor dat Ccleaner start.. Nu verwijderd de niets vermoedende MisSurfer alle geschiedenis met Ccleaner en daarna ga jij lekker met het programmaatje indexdatspy in de map C:\History_backup neuzen in de daar gekopieerde index.dat bestanden waar ze overal hebben gesurft...

Code:
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

fso.CopyFolder "C:\Documents and Settings\monique\Local Settings\Geschiedenis.", "C:\History_backup"

Dim WshShell
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "ccleaner.exe"


Lukt dat niet!
Doe dit dan.

Download eens Mozilla Firefox.
En typ dan in de adresbalk: about:cache

Je kunt hier je oude dingen ook mee terug vinden.

Ik hoop dat je voldoende informatie hebt.
Mocht er nog iets zijn kun je me beantworden op de chat.

Mvg,
Kilat.
 
Een hele simpele en aardige is :

-start de pc in de veiligoe modus (F8),
-ga in de verkenner naar Documents and Settings,
-ga naar de map met de desbetreffende user naam,
-ga naar Local settings
-ga naat Temporary Internet Files
-ga naar Content IE
-klik één van de dáár staande mapjes open en bekijk de plaatjes.

Heb ik nu een huiselijke ruzie veroorzaakt....................???
 
Haha, geen huiselijke ruzie, maar er vinden toch niet geaccepteerde activiteiten plaats. DUS: Er word niet meer achter de computer gezeten voorlopig en ALLEEN onder toezicht. Ik heb dus cookies weergevonden ja, hoe ik er ben gekomen weet ik niet, maar de geschiedenis was gewist, maar dat stond er nog wel bij. :thumb:
 
hulp gezocht

hallo,
bij ons thuis is er dus ook iemand die "verboden'' dingetjes doet
maar op deze dagen is de computer door meerdere personen gebruikt..
Nu is mijn vraag kan ik de tijd achterhalen wanneer dit is gebeurt?
Zo ja, hoe dan??
Alvast Hartelijk Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nog nooit eerder naar gezocht, maar mogelijk in een van de logboeken van Mircosoft? (Rechtse klik op Deze computer- > Beheren -> dan zoeken in de diverse mapopties)
 
Via group policies kan je ook zorgen dat niemand geschiedinis kan verwijderen. Om dit te doen moet je bij uitvoeren gpedit.exe intyppen volgens mij. Daarna moet je effe kijke, ergens staat dat je dat kunt instellen.
 
Hoi,,
ik heb deze dingen geprobeerd maar als je kijkt bij deze computer enz.
dan zie je wel dat er op internet is geweest maar niet op welke sites..
:confused:
maar iemand nog andere ideeen??
Bedankt allemaal!
 
Laatst bewerkt:
Vraag

Beste,

Heb een vraag mbt geschiedenis van je pc. Ik ben vaak op mijn werk online aangezien ik geen eigen pc heb. Nu bezoek ik diverse website die niet aan mijn werk zijn gerelateerd en mail ook...soms op msn.

nu is mijn vraag tot in hoeverre mijn werkgever kan terugkijken wat ik heb gedaan? Zoals kan hij mijn msn gesprekken of mails teruglezen? Maakt de pc bijv. printscreens enz?

Hopelijk kan iemand mij helpen
 
1. een werkgever mag dat niet doen
2. hangt af van de pc waarop je werkt én of dit een standalone is of dat deze in een netwerk hangt
3. als 'ie in een netwerk hangt en / of een gewone standalone betreft, dan spelen de rechten die aan jouw account zijn toegekend een rol
4. in principe kan een werkgever (soms met wat moeite) alles, maar dan ook alles zien wat jij download, welke sites je bezoekt etc. etc.
5. mailtjes kan 'ie niet lezen
 
Daar ben ik blij om want, diverse mail zijn eigenlijk wel heel prive....hoort niet op je werk maar, soms gebeurd het.

Mijn computer is wel aangesloten op een netwerk....dus waarschijnlijk kunnen ze wel zien wat voor website ik bezoek? Ook hoevaak en hoelang bijv? Aangezien ik mijn prive mail altijd aan heb staan.
Ik had het gevoel dat je een soort printscreen back up was?
 
Als je in een netwerk zit dan kan de beheerder álles zien wat je uitvreet, maar zoals ik al schreef, hij mag dat niet, maar ja, fout parkeren mag ook niet................
 
Deze topic sluit ik.
slotje.gif


Danny26,

Heeft hier een topic lopen;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=513836

Daarbij is het niet gewenst mee te liften in iemand zijn / haar topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan