• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adressenlijsten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pecoz

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Berichten
182
voor een hoop mensen is het waarschijnlijk erg makkelijk,maar hoe kan ik op een makkelijke manier een adressenlijst maken? ik ben niet echt handig met excel.
 
Het hangt er een beetje vanaf wat je later met die lijst van plan bent. Als je adresstickers en / of misschien wel wil gaan samenvoegen (Word brieven met de adressen) dan is het aan te bevelen de volgende kolomtitels te maken:

Dhr/mevr invoer -> De heer of Mevrouw,
hr / mev invoer -> heer of Mevrouw
Titel invoer -> Drs. of Dr. of Mr. etc .etc.
achtnm invoer -> achternaam zonder voorvoegsel
vvgsel invoer -> van, van der, de, der etc.
voorlttrs invoer -> L.K.
voornm invoer -> roepnaam
adres invoer -> straatnaam
huisnumm invoer -> huisnummer
pc invoer -> postcode
wnplts invoer -> woonplaats
vrij veld invoer -> lidnummer, numer, whatever

Een stuk of 12 kolomnamen dus.

Als je wil weten waarom een persoon zo "gesplitst" moet worden ingevoerd, dan roep maar, dan geef ik een toelichting.
 
Laatst bewerkt:
pecoz,

Zie het voorbeeld:
 

Bijlagen

  • simpel adressenbestand.zip
    2,2 KB · Weergaven: 547
Ik zag zojuist dat je niet meer online bent. Vandaar maar even ongevraagd de toelichting en een voorbeeldje v.w.b. je werkblad / adressenlijst.

Waarom een kolomnaam waarin ingevoerd kan worden De heer en waarom een kolomnaam waarin ingevoerd kan worden heer of mevrouw?
Denk met mij mee. Je maakt in Word een brief waarin de adressering rechtsboven wordt vermeld. Dan komt daar natuurlijk te staan:
Aan: De heer J. Jansen
Als je de brief begint, begin je veelal met Geachte heer
As je ‘m een beetje aanvoelt dan snap je dus waarom het handig is om aparte kolommen te hebben waarin de ene keer staat De heer en een andere kolom waarin alleen maar staat heer......................... (Er zijn vele andere wegen die ook naar Rome leiden, maar dit is slechts een voorbeeldje van hoe het zou kunnen)

Bijgevoegd een eenvoudig voorbeeldje van een adressenlijstje. Je kunt natuurlijk nog kolommen toevoegen waarin je beroep, mailadressen, zakelijke telefoonnummers etc. ect kunt gaan toevoegen.
 

Bijlagen

  • Map1.rar
    3,7 KB · Weergaven: 210
Laatst bewerkt:
sorry ,ik was denk ik niet helemaal duidelijk,maar ik wil het graag in etiket vorm.
dus de naam en adres en zo netjes onder elkaar in 1 vak,is dat mogelijk in excel?
 
Ah, dan is het handig om mogelijk dat 12+ kolommen lijstje te gaan gebruiken.
Als je dan etiketjes gaat maken, kun je alle "kolomnamen" gebruiken voor het etiket, echter alleen díe etikettenkolommen waarin bij de persoon wat staat, wordt afgedrukt.

M.a.w. stel dat je standaard op het etiket de "Titel" opneemt en iemand heeft geen titel, dan komt dat ook niet op papier. Heeft iemand echter wél een titel, dan komt dat wél op papier.

Welke Word / Excelversie gebruik je?
 
dat is de versie 2003,niet echt de nieuwste dus.
 
Ah, dan is het handig om dat 12+ kolommen lijstje te gaan gebruiken.
Als je dan etiketjes gaat maken, kun je alle "kolomnamen" gebruiken voor het etiket, echter alleen díe etikettenkolommen waarin bij de persoon wat staat, wordt afgedrukt.

M.a.w. stel dat je standaard op het etiket de "Titel" opneemt en iemand heeft geen titel, dan komt dat ook niet op papier. Heeft iemand echter wél een titel, dan komt dat wél op papier.


[edit] whatever, ik moet even wat andere dingen gaan doen. Ik heb jaren terug een handleiding voor de Helpmij geschreven -voor Word 2000-. Zie bijlage. Helaas is 2003 net even anders, maar de idee, -het samenvoegen- blijft dezelfde. [end edit]
 

Bijlagen

  • handleiding samenvoegen.doc
    38 KB · Weergaven: 179
ook dit is niet helemaal wat ik bedoel,is het niet mogelijk om een cel te maken waar alle gegevens onder elkaar staan?
 
Simpelweg Word openen en kiezen voor het maken van etiketten.
 
dat is het ,ik ga aan de slag dank je wel voor de hulp
 
Hier een uitgebreid adressen bestand.
Deze heb ik zelf (mbv diverse forums) in elkaar gezet
Een gedeelte voor het printen van etiketten zit er helaas niet bij omdat het bestand dan te groot werd.
Dit heb ik dus wel in mijn eigen bestand en is inelkaar gezet via een pulldown menu en vertikaal zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan