Map in gebruik???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Het overkomt me erg vaak dat ik een nieuwe map maak (in XP), daar wat bestanden in stop en vervolgens bedenk dat de map toch een andere naam moet hebben. Of dat ik hem toch maar weg wil gooien. In veel gevallen mag dat dan niet van Windows: de map is in gebruik en ik moet eerst programma's sluiten. Dat doe ik dan braaf, maar ook als ik alles sluit, lukt het vaak niet. Ik moet dan eerst de pc heropstarten en dat kan erg irritant zijn. Weet iemand hier een oplossing voor? Kan ik het overrulen/forceren op een of andere manier, en Windows de mond snoeren?

Alvast bedankt voor je antwoord,
Ingmar
 
Zet in de verkenner eens alle verwijzingen naar tegels / voorbeeldweergave etc. uit. Ik denk dat je probleem dan opgelost is.
 
Dag Pasja, bedankt voor je antwoord.
Ik begrijp alleen niet wat je me adviseert te doen ... zou je het iets gedetailleerder kunnen uitleggen?

Bedankt alvast!
 
Probleem is even dat ik geen XP op mijn machine heb, dus de letterlijke tekst / muisklikken kan ik je zo 1,2,3 niet geven, maar wat je kunt proberen is in de beeldweergave opties in de verkenner, de voorbeeldweergave middels tegels etc. etc. uitschakelen, m.a.w. alleen tekst / details laten weergeven. De bestanden zijn dan niet door Windows "voorbeeldweergave" in gebruik en dus kunnen ze worden verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
Ok .. dat is duidelijk.
Ik heb een half uur geleden iets in een map gedownload. Die map heet 'woordenboek bahasa'. Ik wil de naam veranderen in 'woordenboek bahasa 21-3-08', maar dat mag niet van Windows. Ik heb alle browservensters gesloten, en ook Excel (want het gedownloade bestand was een Excel-bestand).
Heb nu binnen die map de Weergave op Details gezet, en ook binnen de map waarin de lastige map zich bevindt, maar nog steeds mag ik de mapnaam niet veranderen. Kan ik nog iets anders doen?
 
Wacht even tot een XP gebruiker meeleest. Ik weet bijna zeker dat daar de oplossing zit, maar zoals ik al schreef, weet ik niet meer exact wélke muisklikken / opties in de verkenner moeten worden uitgezet.
 
Idd. in de lange topic (zoals hierboven gelinkt) wordt ook naar dit tooltje verwezen. Kennelijk is het toch meer dan alleen maar even in de verkenner wat uitvinken.
 
Ik heb die Unlocker geïnstalleerd en ******* het werkt. Heerlijk. Het einde van een lange ergernis.
Bedankt voor jullie hulp en meedenken.
 
je kan ook unlocker eens proberen deze is gratis te downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan