Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 9 van 9

Onderwerp: Eerste reacties op Vista SP1: vooral veel problemen

• Vraag is opgelost
    Tera Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    Eagle Creek's avatar

Eerste reacties op Vista SP1: vooral veel problemen

Op het officiële Vista team blog van Microsoft stromen de opmerkingen over SP1 - sinds deze week te downloaden - binnen. Veel mensen klagen over problemen die ze ondervinden met ofwel het downloaden zelf, ofwel met niet (goed) werkende onderdelen na de installatie.

Zo schrijft ene SeppDietrich op het blog: "Ik heb SP1 geïnstalleerd. Achteraf gezien niet de slimste beslissing die ik ooit genomen heb. Ik ben al mijn Nvidia drivers kwijt. Ook nadat ik bij Nvidia de nieuwste drivers weer had opgehaald, gebeurde er niets. Heb SP1 er weer af gegooid, maar krijg de drivers gewoon helemaal niet meer geïnstalleerd!"

Iggy23 had een ander probleem: "Op ongeveer tweederde van de update kreeg ik een blauw scherm. Het duurde vijf uur(!) voordat de computer weer in zijn originele staat was teruggekeerd."

Enthousiastere reacties zijn er ook. Neem Ashish: "De update verliep gladjes. Mijn notebook werkt sneller: zowel opstarten, afsluiten, en slaapstand (in/uit) gaan sneller. Alleen is IE7 niet sneller dan voorheen, terwijl dat wel beloofd was." Ook DelJohn is tevreden: "Binnen 48 minuten geïnstalleerd, hoefde alleen maar nieuwe drivers voor mijn on-board audio binnen te halen. Alles doet het."

In het merendeel van de reacties wordt echter vooral geklaagd - over uiteenlopende problemen, waarbij vooral drivers veel genoemd worden. Anderen melden moeilijkheden met internetverbindingen, het opnieuw moeten activeren van Vista (vooral bij computers waarop Vista al zat bij aankoop), problemen met Outlook en het verdwijnen van de accu-indicator in de werkbalk.

Het is, gezien de reacties, hoe dan ook aan te raden om voor een eventuele installatie de lijst met mogelijke problemen die Microsoft gepubliceerd heeft (waaronder veel problemen met drivers) uitgebreid door te lezen. Die lijst staat hier.

Het downloaden van Sp1 kan of via Windows Update, of door het servicepack zelf rechtstreeks bij Microsoft op te halen, en wel hier.

pcmweb.nl
    http://www.eaglecreek.nl/
    Home of the Eagle

Senior Member marco282's avatar
    Afstand tot server
    ±25 km
    Ik heb met instalatie maar 1 probleem gehad.
    Ik heb engelse vista x64, ooit heb ik nederlands taal paket geinstalleerd maar NIET geactiveerd dus had ik hem gewoon nog engels.
    Echter hierdoor wou die sp1 niet instaleren dus heb ik de taalpaket moeten verwijderen en na dit gedaan te hebben wou die sp1 gewoon instaleren.

De instalatie heeft ongeveer een uur en een kwartier geduurd. geen enkele problemen!
    na instalatie was enigste wat ik tegen kwam dat windows update mn lankaart driver als download gaf terwijl ik al wel gewoon internet had.
    eerlijk gezegt merk ik nauwlijks verschil. Mijn IE7 werkt wel sneller en als ik nu Call of Duty 4 speel dan heeft die er wat minder problemen mee. hij draait veel makkelijker de game.

Dus eigenlijk ben ik heel positief over de Service Pack 1!

Groetjes Marco..
    MVG, Marco

Giga Honourable Senior Member †
    Verenigingslid
    Harry Snor's avatar
    Hoi !

Dit: http://support.microsoft.com/Default.aspx?kbid=948343 zegt Microsoft erover !

Maar ik heb zelf op 2 PC's geen enkel probleem ondervonden.

Greetz,

Harry.

Tera Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    Eagle Creek's avatar
    Quote Origineel gepost door marco282 Bekijk Bericht
    De instalatie heeft ongeveer een uur en een kwartier geduurd. geen enkele problemen!
    Pittig...
    Quote Origineel gepost door marco282 Bekijk Bericht
    na instalatie was enigste wat ik tegen kwam dat windows update mn lankaart driver als download gaf terwijl ik al wel gewoon internet had.
    Hier is geen conclusie uit te trekken, het feit dat het al werkt wil niet zeggen dat er geen betere aansturing voor beschikbaar is .
    http://www.eaglecreek.nl/
    Home of the Eagle

Mega Senior McMeller's avatar
    Afstand tot server
    ±180 km
    Ik moet nog even wachen tot hij ook in het Nederlands als stand-alone naar binnen te trekken is!
    Greetz.
    McMeller.

Appletje eitje...

Senior Member marco282's avatar
    Afstand tot server
    ±25 km
    De enigste opmerking die ik heb is, dat als je Windows Vista Ultimate hebt dat je dus voor instalatie alle extra taalpaketten die je hebt moet verwijderen en na de instalatie zijn ze ook niet meer beschikbaar.
    Over al gemeen is het niet zo`n ramp want je koopt als het goed is de taal die je wilt. Maar toch is er een van de weinige extra`s aan ultimate weg.
    MVG, Marco

Giga Honourable Senior Member †
    Verenigingslid
    Harry Snor's avatar
    Hoi !

Taalpakketten komen terug na een succesvolle installatie, evenals de andere Ultimate-extra's !

Greetz,

Harry.

Member
    Afstand tot server
    ±64 km
    Nuttige post mag ik wel zeggen.

Mij wordt SP1 niet aangeboden en ik heb de link in TS al doorgenomen en hier liggen de on-board audio drivers in de weg. Jammer dan, zonder SP1 werkt het heir ook prima.

Hoofdmoderator
    Bestuurslid
    crash's avatar
    Afstand tot server
    ±105 km
    Hoezo nutteloze post? Het nieuws bericht is van maart 2008, dus niet actueel meer om nog op te reageren.
    grtz Lex

Op e-mails over computerproblemen reageer ik niet meer, daar is het forum voor.
    16 augustus 2001 - 2011 is tien jaar lid van Helpmij.nl

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe discussies starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • Umag niet uw berichten bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren