Internet op mijn Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

UMTS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2008
Berichten
4
Hallo,

Ik wil graag ook via mijn laptop kunnen internetten. Nu heb ik al internet op mijn PC ( waarvanaf ik nu type), maar kan ik dit ook op mijn laptop gaan gebruiken? Mijn voorwaarde is wel dat het draadloos internet is. Ik heb al rondgekeken voor laptop internet op http://www.laptop-internet.nl, maar is dat echt wat ik nodig heb? Of kan ik ook gewoon met een soort van schakel internetten op PC en laptop tegelijkertijd? Of wordt het internet dan te traag? Alvast bedankt voor het antwoord!
 
Wat jij nodig hebt is een router met draadloze mogelijkheid. Alleen als je met beide PC's grote bestanden (tegelijkertijd) binnenhaalt, kan het wat traag worden. Het interne netwerk dat je creëert is daarintegen wel altijd snel.
 
Wat jij nodig hebt is een router met draadloze mogelijkheid. Alleen als je met beide PC's grote bestanden (tegelijkertijd) binnenhaalt, kan het wat traag worden. Het interne netwerk dat je creëert is daarintegen wel altijd snel.


Ok bedankt! Ik heb inmiddels een draadloze router aangeschaft voor +/- 80 euro!
 
draadloos?

Ben wat digibetig....:)
Heb ook al chello op de pc. Wat is er behalve een draadloze router nodig voor (2e) internet op m'n laptop? Ik neem aan dat er in de laptop een usb-dingetje met ontvanger o.i.d. moet?

grtz
Rob
 
In een compaq nc6000 dus waarschijnlijk ook wel? Die kan ik nl op de kop tikken voor een vriendenprijs.....
 
honderd euries. Is dat (te) veel? Da's jammer, want ik heb 'm net gekocht....:)

Volgens de mevrouw van wie ik 'm kocht zat haar man wel op internet ermee. En als ik 'm aanzet geeft 'ie wel aan 'DRAADLOZE NETWERKVERBINDING" en daaronder kan ik kiezen uit MicradigitalWLAN of Smurfnet.

En als ik op Systeemeigenschappen - Hardware - Apparaatbeheer - Netwerkadapters klik, dan zie ik Bluetooth LAN Acces Server Driver, Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet en Intal(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter.

Snap ik allemaal nog niet, maar dus toch een netwerk kaart?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Yep, dit is je wireless kaart: Intal(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter.

Dus hoef je alleen een draadloze router of WAP aan te schaffen.

Greetz,

Harry.
 
Hartelijk dank voor je info. Ik ga me er maar 'ns in verdiepen. Ben nog een beetje digibeet, maar ik heb goede hoop. Mede dankzij dit forum!
grtz.
Rob
 
internet op laptop

hallo

ik ben nogal een nerd ivm met internet.
onze pc is aangesloten met kabel en grijs bakje met groene lichtjes in stopcontact.(telenet)
onze zoon heeft laptop op kamer.
zou ook graag verbinding hebben met internet maar moet zich dan een router aanschaffen en dat kost nogal.:confused:
weet iemand een goedkopere oplossing?
liefst met een "dummie" uitleg!
bedankt
:confused:
 
hallo

liefst met een "dummie" uitleg!

:thumb: geweldig :D

indd zoals er al vertelt is.. de kabel die naar u zoon gaat trekt u eruit ( doet tie tenminste zijn huiswerk :rolleyes: ) dan koopt u de router die ook al is vermeld.. dan krijg je dat grijze kastje met bolletjes daar gaat het korte kabeltje in die (hoogstwaarschijnlijk is mee geleverd met de router) en de andere uiteinde van dat kabeltje in het nieuwe kastje.

Vanuit dat nieuwe kastje gaan er 2 kabels 1 naar uw zoon en 1 naar uw pc.. probleem opgelost :) koop wel een 2de kabel erbij dat u bij uw pc komt :)
 
hallo:)

bedankt voor de uitleg
helaas ik zit beneden met de pc
de zoon boven met de laptop
ik kan geen kaben bijleggen of ik moet beginnen boren !
dat is nu ook de bedoeling niet.
werken zonder router is onmogelijk???:confused:
je ziet belgen kunnen ook spaarzaam zijn !:eek:

groetjes margriet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan