Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Berichten
367
Hallo,

Ik heb sinds vanavond ineens dat ik bij het openen van veel internetpagina's de volgende melding krijg, terwijl ik dit normaal nooit krijg bij die pagina´s:
Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.

Het gaat hier om pagina´s zoals gmail, ebay etc.

Misschien een klein detail of toevalligheid, de stroom was uitgevallen, waardoor mijn computer uitgegaan is zonder normaal af te sluiten. Hierna startte hij eerst op in zo'n bios (??) scherm en daar ben ik uitgegaan via de exit.

Iemand die weet wat je hieraan kan doen .... want vind het behhooooorlijk irritant.
Ik gebruik trouwens Internet Explorer 7
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik wel weet waar het probleem vandaan komt: De lijst met vertrouwde uitgevers van certificaten is zoek geraakt of corrupt.

Over een oplossing moet ik nog even nadenken. Misschien heeft iemand alvast een tip?

Tijs.
 
Ik denk dat ik wel weet waar het probleem vandaan komt: De lijst met vertrouwde uitgevers van certificaten is zoek geraakt of corrupt.

Over een oplossing moet ik nog even nadenken. Misschien heeft iemand alvast een tip?

Tijs.

He Tijs,
Volgens mij is het probleem alweer verholpen. Ik kwam er net achter dat mijn klok en datum ineens op niet meer goed stonden: leefde even in 2002 (was ik nog maar zo jong:D)

En nu ik die weer heb aangepast geeft hij die meldingen (tot noch toe) niet meer.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!]

Groeten Daphne.
 
heyy,

datzelfde probleem heb ik ook met sommige pagina's als ik er dan op kom krijg ik een soort van foutmelding dat ie de pagina niet kan openen en/of dat ie de beveiligingscertificaat niet heeft.. :S
 
Beveiligingscertificaat

He Tijs,
Volgens mij is het probleem alweer verholpen. Ik kwam er net achter dat mijn klok en datum ineens op niet meer goed stonden: leefde even in 2002 (was ik nog maar zo jong:D)

En nu ik die weer heb aangepast geeft hij die meldingen (tot noch toe) niet meer.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!]

Groeten Daphne.

Jou ben ik dankbaar, Daphne! Het ei van Columbus...
mijn laptop is lang niet gebruikt, die staat er alleen voor nood, voor als mijn PC kuren heeft. Kon met de laptop vandaag helemaal niet inloggen op beveiligde deel(Internetbankieren) van de ABNAMRO> Ook geprobeerd bij andere banken, lukte ook niet. Heb de hele avond zitten zoeken, en jij hebt de oplossing: De klok stond op Juli 2007.
Nogmaals, bedankt Helpmij.nl
 
Ik ondervond zojuist hetzelfde probleem (kreeg geen toegang tot gmail). Bleek dat mijn klok stond op oktober 2087.

Zelfde vraag en zelfde oplossing, de windows-klok, staan trouwens ook in deze topic: http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-287324.html

Maar wat ik mij afvraag: waarom doet mijn klok dit? Ik heb het namelijk een paar maanden geleden ook gehad: moet ik vrezen dat mijn pc is gehackt?
 
Ik denk dat je computer niet gehackt is, maar dat het gewoon een instel fout is, of mogelijk een klein virusje/spyware, laat anders even een virus/anti spyware scan over je PC heen gaan om het zeker te weten en te verhelpen =)
 
Laatst bewerkt:
Ik ondervond zojuist hetzelfde probleem (kreeg geen toegang tot gmail). Bleek dat mijn klok stond op oktober 2087.
[...]
Maar wat ik mij afvraag: waarom doet mijn klok dit? Ik heb het namelijk een paar maanden geleden ook gehad: moet ik vrezen dat mijn pc is gehackt?

Meestal zijn 'klok-problemen' te danken aan een CMOS-batterij die (bijna) leeg is, waardoor de BIOS aparte waarden vertoont (of terugvalt naar fabrieksinstellingen).
Die fabrieksinstellingen geven in zo'n geval meestal een datum in het verleden weer, bijv. 1-1-1980.
Dat je BIOS een waarde in de toekomst weergeeft is dus eigenlijk behoorlijk vreemd, maar de CMOS-batterij vervangen zou ik zeker even doen, voor de zekerheid.

Wat ook kan zijn is dat je pc staat ingesteld op het ophalen van tijd+datum van een externe tijd-'provider' (in XP bijv. standaardmatig time.windows.com), en als daar wat mis is/was, dan kan het dus zijn dat je pc/laptop een verkeerde tijd is toegewezen.
Ook in Windows-bedrijfsdomeinen waar een time-server staat die 'niet bij de tijd is' zou je pc zo'n verkeerde datum kunnen krijgen.

Natuurlijk is een check op virussen, trojans etc. wel zinvol.
Stel dat zo'n trojan inderdaad je datum flink in de toekomst zet, dan zijn certificaten van je bank bij het telebankieren niet bruikbaar, en kan mogelijk zo'n trojan dan tegen je zeggen naar een andere site te gaan, waar dan bijv. een certificaat staat met een hele lange geldigheid, bijvoorbeeld tot minstens 2087.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wow, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik zal er naar kijken.
 
beveiligingscertificaat

hallo,

Ik heb hetzelfde probleem
heb een homepage gemaakt met daarin een filmpje nou draait dit niet onder IE7
er is geen beveiligingscertificaat voor deze webpagina. De klok en datum staan goed. Het filmpje draait wel onder IE6 maar niet onder IE7
Heeft iemand een idee hoe ik mijn filmpje kan laten zien onder IE7 of hoe ik aan zo'n beveiligingscertificaat kan komen. (als het daaraan zou liggen)

bvd
Jaco
 
@compuding: Gebruik je geen certificaten, dan moet je gewoon een aparte posting doen waarin je je vraag zet. Er is dan namelijk geen verband met het probleem waar deze posting over gaat.
Zet in die nieuwe posting ook de html- etc. code in die je gebruikt voor die 'filmpjes-pagina' en liefst ook de link naar je website.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan