Sophos Antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandros

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
47
Ik heb sinds anderhalve week een eigen laptop. Nu heb ik daar eerst een versie van Sophos Antivirus opgezet, die gedeeltelijk niet werkte. Dus toen heeft mijn vader via zijn werk een versie gekregen die het zou moeten doen. Maar ik kan het niet installeren, omdat ik de eerdere versie die ik heb geinstalleerd niet kan verwijderen. Op geen enkele manier kan ik dat stomme programma verwijderen. Ik wordt er een beetje boos over, als je niet eens gewoon een programma kan verwijderen, of een ander programma eroverheen kunt installeren. Kan iemand mij helpen bij dit probleem? Bij voorbaat dank.
 
Met CCleaner kun je verschillende programma's deinstalleren of verwijderen.
Je kunt het gewoon downloaden op CCleaner.com. Dan het programma installeren.
Vervolgens in het programma klik je op gereedschap> jouw programma wat je wil verwijderen>deinstalleren/waarde verwijderen.
Hopelijk krijg je het met dit programma het eraf:thumb:
We horen de uitslag wel
 
Lukt niet, ik heb het gedownload, en het installeren lukt wel, maar het verwijderen nog steeds niet. Via configuratiescherm kun je ook programma's verwijderen, en dan zegt hij:

'Gathering requaierd information', dat lukt,
'Preparing to remove Sophos Antivirus', dat lukt niet, dan loopt er een balkje terug met secondes, 15, 12, 8, 6, 4, 0, en dan gaat het balkje weer naar links, uiteindelijk weer terug bij 15 en dan sluit hij af.
 
Misschien met systeemherstel naar een punt gaan dat het nog niet op de laptop stond.
Ik heb nog nooit gehad dat het niet werkte.
 
Bij de installatie van de nieuwere versie zegt hij het volgende:

'Error 3057. There was an unexpected error while attempting to create, repair or delete a user account. Contact your support personnel.'

Wat betekent dit en hoe los ik het probleem op?
 
Ik snap er echt geen bal van. Waarom kan ik het nou niet installeren? Iets met de gebruikersaccounts of zo?
 
Heb hem ff door de vertaalmachine gegooid

Indien u een van deze fouten ontvangt, zal het misschien aanduiden dat de veiligheidsbeperkingen momenteel toegepast naar uw netwerk zo streng zijn dat Sophos Autoupdate kan creëer niet een gebruiker met de noodzakelijke toestemmingen.

Denk dat je je beveiliging iets om laag moet zetten om het programma eraf te gooien.
Anders kun je misschien het handmatig verwijderen door de map te verwijderen en daarna met ccleaner naar het register laten scannen voor problemen. Daar zou dan moeten te komen te staan dat het programma er niet meer is. Maar ik weet niet zeker of dat laatste wel werkt.
 
Wat ik van sophos weet met het deinstalleeren, is dat er 3 "programmas" zijn die je moet verwijderen.
ik weet niet meer hoe ze heten maar als je naar de logo`s kijkt moet het wel duidelijk worden.

daarnaast, met die error die zegt kijk voor meer info in het logboek, of kijk of in het register de groep administrators er wel is.

je moet sophos dus MET admin rechten verwijderen/deinstaleren

succes
 
Verwijderen is nu denk ik niet meer nodig. Als ik die fout op een of andere manier kan oplossen. Maar ik moet naar school:p, bedankt voor uw hulp, ik zal vanmiddag wel weer kijken.
 
Kijk ook even hier, waar het probleem met Registrar (volledige versie) is opgelost. Er worden ook een paar andere dingen genoemd die je proberen kunt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het installeren van de nieuwe versie zal nu het belangrijkste zijn. Daarbij is er dus een fout met de administrator? Hoe kan het dat ik de eerste versie wel gewoon kon installeren en dat er daarbij geen fout was? Hoe los ik de fout bij het installeren op?
 
Uit de suggestie van comkwek:

However, if you have made a number of attempts to install, check to see if there are multiple accounts of the type SophosSAU<computername><uniquenumber> and if so, delete them. They will have been created by the failed install processes. If they are left in place, they could cause the installer to fail again.

Start -> Uitvoeren -> Lusrmgr.msc
Ga naar mapje Gebruikers (=klik die aan)
Kijk rechts of er gebruikers waarvan de naam begint met Sophos
Verwijder die "Sophos"-gebruikers, indien gevonden.

Verder denk ik niet dat je problemen met het verwijderen van de oude versie zijn op te lossen met het installeren van de nieuwste versie en het dan opnieuw te proberen te verwijderen. Wél zou m.i. kunnen werken het opnieuw installeren van precies dezelfde versie die je eerder ook al geïnstalleerd hebt, en daarna kijken of de software te verwijderen is.

Tijs.
 
Ik werk tegenwoordig op Vista. Daar staat bij start geen uitvoeren. Blijf je suggesties posten please, virusscan is wel redelijk belangrijk. Ik ben er morgen weer.
 
Ik werk tegenwoordig op Vista. Daar staat bij start geen uitvoeren. Blijf je suggesties posten please, virusscan is wel redelijk belangrijk. Ik ben er morgen weer.

[Windows-toets]R toetscombinatie levert je het Uitvoeren vakje.

Tijs.
 
Mannen, bedankt, maar het is gelukt. Mijn pa kwam gister thuis met het idee om systeemherstel te doen naar het punt vóór dat ik ging proberen de eerste versie te verwijderen, en dan de nieuwe versie eroverheen te zetten. En dat is gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan