• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel pivot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
263
Heren,

Ik heb hopelijk een makkelijke, maar wel een belangrijke vraag. Ik heb een bestand met erg veel draaitabelen (zeg 50 a 75) en de meeste hebben een pivot/paginaveld voor de maand. Momenteel loopt mijn data t/m april, maar ik wil een kwartaal rapportage maken en dus alle draaitabellen maar t/m Maart hebben. Is dat mogelijk snel voor elkaar te krijgen?
 
Selecteer het veld 'Maand" en vink "april' uit. Klaar. Of zet anders even een voorbeeldbestandje.
 
Beste Gert,

Dat kan (naar mijn mening) niet op de manier zoals jij bedoelt. Zie voorbeeld bestand..

ps: ik kan geen bestanden downloaden vanaf het werk, dus als je een reactie/oplossinge hebt, graag verwoorden..
 

Bijlagen

  • draaitabel.xls
    9,5 KB · Weergaven: 47
Clipstra,

Klopt. Op die manier niet. Wel als je de maand links zet, na "Wie". Maar ik weet niet of je daar dan wat aan hebt.

Andere oplossing: filter de "april-posten" er even uit en zet ze op een apart tabblad. Als je de rapportage klaar hebt, zet je ze weer terug.
 
Clipstra,

Klopt. Op die manier niet. Wel als je de maand links zet, na "Wie". Maar ik weet niet of je daar dan wat aan hebt.

Andere oplossing: filter de "april-posten" er even uit en zet ze op een apart tabblad. Als je de rapportage klaar hebt, zet je ze weer terug.

Beste Gert,

Je 1st manier is geen oplossing. De 2de is idd een mogelijkheid, echter dit zal straks over een paar maanden weer voorkomen en zo blijf je bezig, dus ik ben opzoek naar een concrete bruikbare oplossing. Echter kan ik zelf wel een oplossing bedenken door gewoon een extra kolom toe te voegen en dan de kwartalen toe te voegen.. Maar ik dacht misschien is er ook een andere mogelijkheid om dingen in de pivot/paginavelden op te tellen.. :)
 
Die ken ik niet, sorry. Daar houdt mijn kennis op. Kwartalen toevoegen is inderdaad geen slecht idee. Daar kom je in je rapportages toch altijd weer op uit.
Suc6!
 
In Excel 2007 kan je meerdere items selecteren binnen een paginaveld. Ik veronderstel dat dat geen mogelijkheid is.
Binnen Excel 2003 kan je gaan staan in G6, rechtermuisknop > veldinstellingen. Daar kan je dan in items verbergen aanduiden welke maanden je niet wil zien.

In je werkelijke data staan daar dan maanden zoals in het voorbeeldje (dus jan, feb, maa, ...) of datums (01/01/2008, 01/02/2008, ...) die je hebt gegroepeerd naar maanden?
 
Laatst bewerkt:
Ik werk met Excel 2003, dus ik kan helaas niks zeggen over 2007..

Nee, ik werk met data via een formule maak ik er maanden van (excel, maakt alleen gebruik naar getal maanden), dus deze getallen zet ik dan weer om in een "geschreven" maanden..
 
Ik werk met Excel 2003, dus ik kan helaas niks zeggen over 2007..

Nee, ik werk met data via een formule maak ik er maanden van (excel, maakt alleen gebruik naar getal maanden), dus deze getallen zet ik dan weer om in een "geschreven" maanden..

Ik heb mijn eerdere post even ge-edit. Daarin staat een manier om het te doen lukken.

Datums kan je ook in een draaitabel laten groeperen op maand, kwartalen, maanden enz. Een handige en krachtige feature.
 
Ik heb mijn eerdere post even ge-edit. Daarin staat een manier om het te doen lukken.

Datums kan je ook in een draaitabel laten groeperen op maand, kwartalen, maanden enz. Een handige en krachtige feature.

Dit werkt idd! Das super! En kun je me ook bovenstaande uitleggen?
 
Beste Finch,

Ik heb het gezien! En dit ziet er idd erg gelikt uit! Dit had ik eerder moet weten! Echter zal het is dit speciefike geval geen optie zijn, aangezien het straks om 1500 regels gaat, maar het mag de pret zeker niet drukken!

Super bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan