Werkgroep instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brambierpul

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
14
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb 1 vaste pc en 1 laptop beide werkend op XP pro. 1 Zyxel modem met een Sitecom WL-161 router.
De pc en de laptop wil ik met elkaar laten praten en in een werkgroep te zetten. Dit om bestanden en de printer te kunnen delen. Maar wanneer ik in het binnen het netwerk kijk zien de computers alleen hun zelf.
Wanneer ik een ping test uitvoer zien de computers elkaar wel. Nu heb ik dus op de computers een snelkoppeling gemaakt met het ip adres van de ander, en dan kan ik alles doen (bestanden en printer delen)
Maar de router verandert nu iedere keer het ip adres dus moet de kopplingen steeds aanpassen. Punt 1 is dat vervelend en 2 kan ik dat wel maar krijg ik dat mijn vriendin niet uitgelegd :D Dus wil ik het gewoon werkend hebben via de windows werkgroep.

Bestands en printer deling is ingeschakeld, ik heb de werkgroepen meerdere malen proberen in te stellen en iedere keer is dat mislukt.

Het vreemde vindt ik dat wanneer ik dus via het ip-adres contact maak dat het dan allemaal werkt, maar dat het via de werkgroep niet werkt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk verhaal is, en alle hulp is welkom! :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan