• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getallen omzetten naar letters in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekmiw

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Hoe kan ik op een vlotte manier getallen (geheel of decimaal) omzetten naar letters.
Het geheel getal (zeg maar voor de decimaal) heb ik al opgelost doch met de decimalen loopt het mis . ik denk dan dit te maken heeft met de afrondingen in excel zelf.
Graag assistentie

Hoe kan ik op een vlotte manier getallen (geheel of decimaal) omzetten naar letters.
Het geheel getal (zeg maar voor de decimaal) heb ik al opgelost doch met de decimalen loopt het mis . ik denk dan dit te maken heeft met de afrondingen in excel zelf.
Graag assistentie

Een bestandje of een voorbeeld zal veel duidelijk maken, denk ik.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

met TEKST(getal;"0,0000")
zet je een getal om in tekst. Het aantal nullen bepaald de precisie.
Getal kan natuurlijk ook een celverwijzing zijn.

mvg leo

.... maar niet naar 'LETTERS' zoals gevraagd :confused:

Daar heb je helemaal gelijk in, zo is het een onvolledig antwoord.

dat zou dan moeten met DEEL(TEKST(getal;"0,0000"),1,1), DEEL(TEKST(getal;"0,0000"),2,1) etc totdat de lengte van de tekst/getal bereikt is. (De lengte is door de formattering vast, dus bekend).

Anders natuurlijk met jouw genoemde vba oplossing:)

@ekmiw,

ik denk dat je even aan moet geven wat je nu precies wil! Moet 10,13 er uitzien als AB,AC of is 5 de E of ???????????????????????????

Ron

@ekmiw,

ik denk dat je even aan moet geven wat je nu precies wil! Moet 10,13 er uitzien als AB,AC of is 5 de E of ???????????????????????????

Ron

Denk dat de vraag duidelijk is: naar LETTERS
En volgens mij zijn dat geen cijfers ......
Dus iets van tien dertien/honderdste .....

Laatst bewerkt:
Denk dat de vraag duidelijk is: naar LETTERS
En volgens mij zijn dat geen cijfers ......
Dus iets van tien dertien/honderdste .....

Eerlijk gezegd was het niet eens in me opgekomen dat dit bedoeld zou kunnen worden.
Maar zou inderdaad heel best kunnen.

Jullie wachten beter met gissen tot ekmiw terugkomt en meer uitleg geeft ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan