• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tafelschikking berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik heb een uitdagingkje voor iemand die zin heeft om iets te bouwen; het volgende:

Ik wil een tafelschikking maken voor onze bruiloft en wel zo dat de gasten zoveel mogelijk bij verschillende mensen aan tafel zitten, en zo min mogelijk bij dezelfde. Ik ga er niet vanuit dat dit volledig automatisch kan (er zijn nl nog wat andere 'regels'), dus wat ik wil is dat ik in een tabel kan zien hoe vaak wie bij wie aan tafel heeft gezeten.

Er is 1 tafel voor 10 personen, en 2 van 8, en er zijn 13 koppels. Het diner bestaat uit 3 gangen, dus voor elke gang een aparte tafelschikking.

Het resultaat moet dus een tabel zijn, een soort 'scorebord', waarop je kan zien hoe vaak elk koppel bij elkaar aan tafel heeft gezeten. Met de input voor de tabel kan ik dan gaan spelen, waarna de tabel meeveranderd.

Wie-o-wie weet hoe en heeft zin deze tabel te bouwen....?

Ik wil wel iets in elkaar steken, maar alleen als ik mee mag aanschuiven... :eek: :D

Zie bijlage voor de formules, verander de input en de output verandert mee.

Wigi

Bijlagen

Dank je Wim, ziet er zeer netjes uit. Mocht er iemand afvallen, dan weet ik je te vinden ;)

Was ook maar een grapje hé ;)

Succes ermee :thumb:

en laat maar weten hoe je de verdeling zelf aanpakt. Lijkt mij manueel nogal wat werk.

Hi Wim,

Is het teveel gevraagd als ik zeg dat ik zou willen zien wie er aan welke tafel zit, ipv aan welke tafel wie zit? Klinkt cryptisch, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat nu de namen links staan en in het midden de tafels, maar wat ik eigenlijk wil zien is links de tafels en in het midden de namen. Op deze manier is het wat lastig om te zien wie bij wie zit, wanneer ik de tafels door elkaar ga gooien. Ik heb naar je formules zitten kijken, maar kom er zelf niet uit.

Als je geen tijd hebt, laat maar weten, dan zoek ik verder.

groet,

Fred

Hij werkt als een zonnetje Wim :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan