[Static IP adress] Hoe weet ik het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BadDay

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
Berichten
83
Hoe vind/maak/zoek ik mijn static ip adress?

Ik heb:

Windows XP prof.
Windows firewall
Thomson/Alcatel SpeedTouch 510v4.2
 
Hoe vind:
start-->uitvoeren-->cmd-->ipconfig

Hoe maak:
start-->configuratiescherm-->netwerkverbindingen-->rechtermuisknop op lanverbinding --> eigenschappen --> Internet protocol (TCP-IP) aanklikken --> eigenschappen
Daar kun je je statisch ip adres instellen.
 
instellen? wat moet ik dan allemaal invullen??
 
Het ip adres wat je wilt gebruiken, bijv:
192.168.1.5
subnetmask standaard laten: 255.255.255.0
Gateway is het ip adres van je modem, bijv. 192.168.1.1 of 192.168.1.254

Vul bij dns ook maar het ip adres van je modem in, om verwarring van je pc tegen te gaan.

Maar waarom wil je dit ? Als ik vragen mag..:thumb:
 
ik moet mijn statische ip invullen bij portforwarding. ik wil een servertje starten voor call of duty 4. of kan ik daar ook gewoon een soort standaart static ip invullen? hij staat bij mij op automatisch
 
Ja, standaard staat hij op automatisch.

Je kijkt gewoon wat voor ip adres je nu hebt, die maak je statisch.
Want als je release beïndigd kun je een ander ip adres krijgen (het hoeft niet, maar kan gebeuren)

Dat ip adres vul je idd bij portforwarding in, samen met de poort nummer die je bij call and duty gebruikt voor multiplayer.

Dan geef je je tegenstander het ipadres van je wan lijn, ga daarvoor naar www.watismijnip.nl

Et voilá
 
maar geef eens een voorbeeld van wat ik in zou kunnen vullen. wat goed kan zijn.
ik heb hier echt helemaal geen verstand van, dus zeg ff wat duidelijke dingen zodat ik het goed begrijp :thumb:

dus hoe maak ik het statisch enzo, wat vul in in bij eigenschappen
 
Ik zal het proberen nog duidelijker te maken,, ;) wish me luck:p

Je kijkt wat voor ip adres je nu hebt.
Als je nu 192.168.1.5 hebt, dan is dat prima. Heb je 10.0.0.25, dan is dat ook prima :thumb:
Je kan daar achterkomen door m'n 1e post te lezen.

Deze adressen heb je automatisch van je modem gekregen. Deze adressen "lease" je van het modem. Standaard staat volgens mij die adressen op 1 dag release, wat zou kunnen betekenen dat je na 2 dagen een ander ip adres kan krijgen.
Het gebeurd meestal niet, maar het kan.

Daarom moet je idd het ip adres statisch maken.
Dit doe je door de eigenschappen op te vragen van het Internet Protocol (TCP-IP)
Die staat idd nu op automatisch, je vinkt "het volgende ip adres gebruiken" aan, en tikt je ip adres is die je van het modem hebt gekregen.
Ip adres: 192.168.1.5
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Of je hebt een klasse A adres gekregen:
Bijvorrbeeld:
IP adres: 10.0.0.25
subnet: 255.0.0.0
Gateway: 10.0.0.254
DNS 10.0.0.254

Deze ip adressen kunnen dus verschillen dan die van jou ;)

Is het zo duidelijk genoeg?
 
ja zeker, maar moet ik alternatieve doen, of algemeen, want ik heb nog meer computer op mijn netwerk. krijgen die geen internet meer dan?
 
Op het tabblad algemeen.

Jawel, die andere pc's krijgen gewoon nog steeds internet.
Kort maar krachtig: Je behoud het ip adres voor jezelf, en een andere pc krijgt een ander ip adres.

En bij dns, gewoon bij voorkeurs invullen, Alternatief hoeft niet. :thumb:
 
YIEHAA, super bedankt, ik laat wel ff weten of het gelukt is met mijn server, ben nu de server.cfg aan het maken enzo! Super bedankt!!:thumb::thumb:
 
Oké,,, succes en hou me op de hoogte :thumb:

Van Call of duty heb ik geen verstand, maar portforwarding etc wel.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan