Playstation 3 of Xbox 360 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yezur88

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Heej beste helpmij.nl leden,

Ik sta voor de grote vraag Xbox 360 of playstation 3..?

Ik heb wel gezocht op internet natuurlijk maar kon zo snel geen goede site vinden waar het vergeleken stond.. Ik heb wel forums gevonden waar gediscusieert werd over wat nu beter is maar dat zijn alleen maar menigen.. Geen duidelijke bronnen of goede onderbouwing..

Er zijn gewoon een aantal dingen die ik graag wil weten, en hoop dat jullie me kunnen helpen.

1e vraag: Is de online mogelijkheid op xbox gratis? Bij playstation wel toch.. ?
2e vraag: Welke console is grafisch mooier.. ?
3e vraag: Wat is slimmer om te kopen i.v.m aankomende games/opties etc?

Ik ben eigenlijk een beetje overgehaald door GTA IV om een Nextgen console te kopen.. Kheb ze allemaal gehad.. Dus deze moet ik toch ook even bezitten :)..

Bij Xbox heb ik het gevoel dat het te snel verbannen wordt om het zo ma even te zeggen.. Ik heb nog een oude Xbox en daar worden geen spellen meer voor gemaakt.. Maar playstation 2 daarintegen.. Daar komt nog alles op uit..

Dus.. Help mij aub bij het kiezen :P

Mvg,

Yezur

Ik heb zelf ook de Playstaion 3. Ik zat op het begin ook te twijfelen tussen deze twee. Dus ik ben naar de winkels gestapt. De meeste winkels vonden de PS3 ook beter. De grafische beeld van de playstation3 is duidelijk beter. En de games zijn die eraan komen zijn bijna allemaal op de PS3 beschikbaar.

ik zou persoonlijk zelf gaan voor een ps3. Ten eerste zit daar een blueray ding in en volgens mij is de ps3 grafisch ook mooier en de online is ook gratis(ik ben ook een nederlander).
En bij de xbox 360 moet je nog allemaal dingen er bij kopen om hem helemaal compleet te hebben volgens mij(heb dat gelezen op tweakers forum) en je hebt ook die ring of death
voordeel van een xbox 360 is dat daar meer games voor uit komen

De online mogelijkheid van de Iksdoos 360:P is niet gratis(€6,00 per maan geloof ik) Die van de PS3 is inderdaad gratis, maar de van de X-Box 360 is veel uitgebreider(eventueel beter).

Ikzelf heb een PlayStation 3, hier ben ik zeer tevreden over. Het internet en het netwerk op de PS3 is idd gratis, voor dat van de 360 moet je betalen.
Het PlayStation Network is best wel handig, je hebt er gratis demo's en (gratis) add-ons voor de games. Games als COD4 moeten (denk ik), qua online aspect, zeker niet onderdoen voor hun 360 tegenhanger.
Wat ook zeer leuk is bij de PS3 is de controller, deze is standaard draadloos (bij 360 niet) en heeft sixaxis (soort van motion sensor). De contoller is ook veel lichter dan die van de 360.
Grafisch is de PS3 ook duidelijk beter aangezien hij met Blu-Ray werkt en bovendien heeft hij een leuke en overzichtelijke OS.

Mvg Roeland

Beeldkwaliteit is ook afhankelijk van de tv waar hij aan hangt, dat dat niet vergeten word.

Akkoord, maar wanneer je ze aansluit op dezelfde TV heb je beter beeld met de PS3

Ik heb beide consoles, beide op een Full HD tv aangesloten.

Op beide consoles heb ik Burnout Paradise gespeeld, het ziet er beide consoles er enorm goed uit, waar ik zelfs zeg dat het op de Xbox er frisser uit ziet.

Dus als het om de beeldkwaliteit gaat zeg ik.. het maakt niet uit welk console je gebruikt.

Je moet je keus baseren op de spellen die eruit komen of op de mogelijkheden, er zijn console exclusives (Halo, Gears of War etc). Als je daarvan houdt moet je de console kiezen die daar bij past. Mogelijkheden (BluRay) evenzo.
Streep af en bepaal dan.

Suc6

Bedankt voor jullie antwoorden.. :) ik zat stiekem toch al een beetje richting ps3..

Ik heb nog op internet gezocht naar mensen die dezelfde vraag hadden.. Daar zie je toch dat de stand eigenlijk wel gelijkt is tussen xbox en ps..

Ik heb eerst ook de oude xbox en playstation 2 gehad.. Maar niet echt een voorkeur voor een van de 2.. Dus ik denk dat ik nu toch voor de Playstation 3 ga.. :)

Mvg,

Yezur

Ikzelf heb een PlayStation 3, hier ben ik zeer tevreden over. Het internet en het netwerk op de PS3 is idd gratis, voor dat van de 360 moet je betalen.
Het PlayStation Network is best wel handig, je hebt er gratis demo's en (gratis) add-ons voor de games. Games als COD4 moeten (denk ik), qua online aspect, zeker niet onderdoen voor hun 360 tegenhanger.
Wat ook zeer leuk is bij de PS3 is de controller, deze is standaard draadloos (bij 360 niet) en heeft sixaxis (soort van motion sensor). De contoller is ook veel lichter dan die van de 360.
Grafisch is de PS3 ook duidelijk beter aangezien hij met Blu-Ray werkt en bovendien heeft hij een leuke en overzichtelijke OS.

Mvg Roeland
Bij 360 is de controller standaard ook draadloos.
Grafisch is er bijna geen verschil tussen die 2.
En de controller van de 360 heeft van die tril dingen ( naam vergeten :P )
Die krijgt de ps3 ook maar die kosten wel weer 60 euro
De motion Sensing in de ps3 word bijna niet gebruikt in spellen ( voor zover ik weet )
En het is veel chiller als een controller wat zwaarder is ( mijn mening )

Ik Zou voor de PS3 gaan, hij is grafisch veel mooier vergelijken dan met de Xbox360.

en ps3 heeft meer opties dan de Xbox!!!

Mensen, er is al geantwoord wat Yezur heeft gekocht. Heeft weinig zin om nog adviezen te geven.

Internet

Hey yezur

Ik zou Xbox 360 nemen maar...
Als je veel online wil gaan spelen moet je ps3 kopen want daar is internet gratis

@Nazza,

Welkom op Helpmij.nl.:)

Oude topics mogen met rust gelaten worden, deze is van 2008 dus al heel lang niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan