bat bestand opent in kladblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jans__@hotmail

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Hallo,

Ik heb waarschijnlijk iets heel doms gedaan, ik wou kijken wat er in een bat bestand stond en heb deze geopend met het kladblok, op de één of andere manier heb ik het vinkje met altijd met dit bestand openen aangezet. En nu weet ik dus niet hoe ik dit moet uitzetten.

Wanneer ik dubbelkik op een bat file wordt deze dus niet uitgevoerd maar wordt deze geopend in het kladblok.

Iemand een idee hoe ik dit terug zet.

Thanx

Rechtermuisknop op het bestand > openen met > programma kiezen > Het programma kiezen waarmee je hem hoort te openen > vakje aanvinken met Dit type bestand altijd openen met dit programma > OK

Dan moet hij het weer normaal doen

tja

en wat als er geen Openen met......... in het menu verschijnt
En met welk programma moet je een bat bestand openen????
Wanneer ik de lijst met gekoppelde bestanden bekijk staat er bij een bat bestand het programma kladblok maar ik kan het vinkje niet in of uit schakelen.

Ik heb al geprobeerd de registry entry voor .bat te verwijderen maar nog blijft het kladblok het gekoppelde programma, help wat doe ik fout?

Probeer het volgende:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k assoc .bat=batfile

Hopelijk lost dat direct je probleem op. Eventueel kijk je eerst hoe het nu staat voor .bat bestanden:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k assoc | find /i "bat"
Knippen en plakken in het Start -> Uitvoeren veldje, want er staat een pipe-line teken tussen assoc en find.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
helaas

.bat = batfile

Maar nog steeds wordt het kladblok geopend wanneer ik dubbelklik op een bat file. Ook zie ik het pictogram van het kladblok, hij is niet ontkoppeld op de een of andere manier....

Ok, de associatie lijkt dus nog intact.

Doe dan het volgende: Start -> Uitvoeren -> control folders -> tabblad Bestandstypen -> Zoek extensie BAT op. Kun je die vinden, klik er dan op, en klik op de knop Verwijderen. Dan Ok drukken zo vaak als nodig is. Het zou dan weer in orde moeten zijn.

Tijs.

ehmmmm

kan het kloppen dat in vista via
start -standaardprogramma's - Een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen

Ik zie daar dat .bat gekoppeld is aan het kladblok maar ik kan hier alleen een ander programma kiezen, ik kan hier niet verwijderen.

Misschien doe ik iets fout, via mapopties kom ik niet meer het tabblad bestandstypen tegen.......

Sorry.. Had even niet in beeld gehouden dat je Vista gebruikt. Kun je niet een herstelpunt gebruiken van vóór je 'fout' om je probleem ongedaan te maken?

Tijs.

grrrrrrr

........ik ben nog van de generatie die niet consequent is met herstelpunten, backups..... ik ben bang dat ik dan heel ver in de tijd terug moet....... :confused:

Kijk toch even na. Voor hetzelfde geld is er bij een driver update of installatie van een nieuwe software pakket recent nog een herstelpunt gemaakt.

Tijs.

tja

Volgens mij heb ik helemaal geen herstelpunt..... dat heb ik geloof ik zelfs uitgeschakeld staan.......

Iemand heeft voor mij een tijdje geleden een gost gemaakt...... maar dat is al weer een aantal maanden terug.:o

Ok, ik heb een goede zoekopdracht voor je voor in Google:

link

Daar staan mega-veel tips hoe het weer recht te trekken.

Succes,

Tijs.

Met de juiste zoektekst is alles te vinden, alleen wist ik de zoektekst niet..... dussszzz Tijs..... heel veel THANX!!!!

Met de juiste zoektekst is alles te vinden, alleen wist ik de zoektekst niet..... dussszzz Tijs..... heel veel THANX!!!!

Dit is inderdaad de 'truc' met Google: Juiste zoektermen, en je maakt een goede kans.

Bedankt voor de terugmelding etc. :thumb:

Tijs.

Ik heb het zelfde probleem, maar dan bij Windows 8, ik kan nergens vinden hoe ik het zou moeten oplossen, zou iemand me kunnen helpen?

@BjornFidder: Heb je het .reg bestand dat hoort bij .bat wel al gedownload en gedubbelklikt? Jij moet (natuurlijk) niet op de Vista link kijken maar hier

Tijs.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Graag even een eigen topic aanmaken. Deze is van 2008, dus al heel lang niet actueel meer. Daarbij is het niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan