• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

EK 2008 onderling resultaat

• Onderwerp starter Onderwerp starter maartenf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

maartenf

Omdat er elk jaar weer vele vragen zijn over hoe je het onderlinge resultaat moet berekenen in een voetbalpoule heb ik een voorbeeld bestand bijgevoegd.

Volgens mij moet het op deze manier kloppen.

Enjoy!

NB werkblad is beveiligd, maar zonder wachtwoord.

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
geen idee maar het ziet er in iedergeval overzichtelijk en goed uit!:thumb:

Beste maartenf ;)

Heb het eens bekeken en op het eerste zicht lijkt het in orde.

Wil je je zelf eens nakijken, want over EK 2008 zijn er al dicussies ontstaan, over wie nu eerste is of tweede met gelijk aantal punten, gelijk aantal doelsaldo's, onderling gelijk spel.

Op de volgende topic is er daar veel discussies over ontstaan, kijk zelf maar eens.

Groetjes Danny :thumb:

Ek 2008

Hallo maartenf,

Ik heb met belangstelling je schema bekeken en een aantal test gedaan. Ziet er goed uit. In alle gevallen die ik getest heb, gingen de juiste landen/teams door naar de kwartfinale. Complimenten.
Toch maak ik graag een tweetal opmerkingen. Waarom hou je niet het officiele wedstrijdschema aan van de UEFA. B.v. wedstrijdnr 17 en 18. Of wedstrijdnr.21 en 22,
Hierbij worden zelfs de landen in een thuis/uit omgedraaid. Zie bij deze link http://www.euro2008.uefa.com/tournament/matches/index.html

In kolom CV (cel CV16 en verder) wordt er een faktor (0,01 0,02 enz) bijgeteld om een verschil te creeren. Waarom? Volgens mij kun je beter constateren dat er gelijke eindstanden zijn en dat er een volgende regel gaat gelden. B.v. strafschoppen en het resultaat van de strafschoppen verwerken om het juiste team automatisch (dat is toch de bedoeling van je schema) te plaatsen naar de kwartfinale.

Groet en succes

Dirk

Ik heb met belangstelling je schema bekeken en een aantal test gedaan. Ziet er goed uit. In alle gevallen die ik getest heb, gingen de juiste landen/teams door naar de kwartfinale. Complimenten.

Helaas kan ik jou contatering niet bevestigen. wanneer ik overal 0-1 invul dan eindigt Tsjechie als eerste met 6 punten en Portugal als tweede met het zelfde aantal punten.
Echter in de wedstrijd staat Tsjechie voor Portugal, dus dan is de uitslag 0-1 wat zou betekenen dat Portugal eerste moet worden!

Ik heb nog niet een schema gezien waar dit echt goed ging, zelf heb ik er één die zo goed als klopt maar ook dit probleem is nog niet gefixt!

Helaas kan ik jou contatering niet bevestigen. wanneer ik overal 0-1 invul dan eindigt Tsjechie als eerste met 6 punten en Portugal als tweede met het zelfde aantal punten.
Echter in de wedstrijd staat Tsjechie voor Portugal, dus dan is de uitslag 0-1 wat zou betekenen dat Portugal eerste moet worden!

Ik heb nog niet een schema gezien waar dit echt goed ging, zelf heb ik er één die zo goed als klopt maar ook dit probleem is nog niet gefixt!

ben ik het niet mee eens.
in geval van gelijke standen telt het onderling resultaat.
in jouw geval zijn er drie ploegen die gelijk eindigen en moet dus het onderling resultaat worden bepaald van deze drie landen. Ze hebben onderling allemaal een wedstrijd gewonnen en een verloren met dezelfde uitslag. Dus is er obv van onderling resultaat geen uitsluitsel te geven.

Je hebt gelijk, mijn fout! Zou je uit kunnen leggen hoe je op onderling resultaat sorteert?

Hallo maartenf,

Toch maak ik graag een tweetal opmerkingen. Waarom hou je niet het officiele wedstrijdschema aan van de UEFA. B.v. wedstrijdnr 17 en 18. Of wedstrijdnr.21 en 22,
Hierbij worden zelfs de landen in een thuis/uit omgedraaid. Zie bij deze link http://www.euro2008.uefa.com/tournament/matches/index.html

In kolom CV (cel CV16 en verder) wordt er een faktor (0,01 0,02 enz) bijgeteld om een verschil te creeren. Waarom? Volgens mij kun je beter constateren dat er gelijke eindstanden zijn en dat er een volgende regel gaat gelden. B.v. strafschoppen en het resultaat van de strafschoppen verwerken om het juiste team automatisch (dat is toch de bedoeling van je schema) te plaatsen naar de kwartfinale.

Groet en succes

Dirk

de verschillen in wedstrijden is vreemd. ik heb ergens in de reglementen gezien dat de wedstrijden volgens een vast schema worden gespeeld
a-b
c-d
b-c
a-d
d-b
a-c

http://www.uefa.com/newsfiles/19079.pdf (pag. 8)
kennelijk wordt daar van afgeweken. ik heb het aangepast

de factor van 0.01 etc is om een verschil te forceren, maar staat er alleen voor de zekerheid. In principe kan het namenlijk niet voorkomen tenzij de uefa coefficient gelijk is. dat komt niet voor binnen een poule

Je hebt gelijk, mijn fout! Zou je uit kunnen leggen hoe je op onderling resultaat sorteert?

de manier waarop ik het heb gedaan kun je terugvinden in het excelbestand. Het is niet eenvoudig omdat uit te leggen

Ik heb het gezien, echter kom ik er zelf niet goed uit als ik het in mijn schema zou moeten doen! Zou jij mij willen helpen en het in mijn schema willen proberen?

Ik heb het gezien, echter kom ik er zelf niet goed uit als ik het in mijn schema zou moeten doen! Zou jij mij willen helpen en het in mijn schema willen proberen?

Ik heb nog een nieuw voorbeeld gemaakt
nog niet alle citeria in verwerkt, maar in ieder geval het onderlinge resultaat en als dat geen uitsluitsel geeft het doelsaldo in die onderlinge wedstrijden.

wellicht kun je dit in je eigen schema verwerken. De gele vakjes zijn invulvakjes, dus je kunt het wedstrijdschema op deze manier kloppend maken met jouw schema.

succes

Bijlagen

Maarten dit is een knap staaltje werk.
Echter zou ik dit niet in mijn eigen bestand kunnen zetten.

Het uitvoeren en opstellen van eigen berekeningen is geen probleem, maar overnemen lukt mij niet echt.
Zou jij dit voor mij kunnen/willen doen?

Hallo maartenf,

Bij het EK heeft elke groep A, B en D/C een wedstrijdschema. Van welke groep heb je in het bestand het schema gebruikt?. Ik heb in de kolommen F en H een aantal uitslagen ingevuld. Er komt wel een winnaar uit (land 2) maar er komen twee landen (land 3 en land 4) uit met een 2e plaats. Land 4 is de enige "winnaar" van de 2e plaats. Zie bestand.

groet

Dirk

Bijlagen

Hallo maartenf,

Bij het EK heeft elke groep A, B en D/C een wedstrijdschema. Van welke groep heb je in het bestand het schema gebruikt?. Ik heb in de kolommen F en H een aantal uitslagen ingevuld. Er komt wel een winnaar uit (land 2) maar er komen twee landen (land 3 en land 4) uit met een 2e plaats. Land 4 is de enige "winnaar" van de 2e plaats. Zie bestand.

groet

Dirk

klopt, dit bestand liept t/m het onderlinge resultaat omdat daar veel vragen over zijn.
ik heb het aangepast met de overige citeria. In kolom V en W (van het nieuwe bestand) kun je het wedstrijdschema kwijt

Maarten dit is een knap staaltje werk.
Echter zou ik dit niet in mijn eigen bestand kunnen zetten.

Het uitvoeren en opstellen van eigen berekeningen is geen probleem, maar overnemen lukt mij niet echt.
Zou jij dit voor mij kunnen/willen doen?

kun je bestand zippen en plaatsen?

Maarten, hartelijk dank!
ga nu alleen nog even knutselen om ISFOUT er in te zetten zodat je geen ## te zien krijgt.

graag gedaan. succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan