downloaden van internetsite

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerritKKuijper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
2
Een Canadese relatie van mij heeft op internet twee sites geopend, waar ik zonder problemen in kan komen. De sites bevatten tekst en foto's.
Hoe kan ik de inhoud van deze sites downloaden bijv. naar mijn Word-bestand, in elk geval naar Mijn documenten?
 
in internet explorer :
Bestand -- > opslaan als --> locatie kiezen en dan opslaan
 
Ik heb aanvullende informatie over het kopiëren van de inhoud van webpagina's. Selecteer precies de gewenste tekst en klik daar rechts op. Kies in het contextmenu Kopiëren. De tekst staat dan op het klembord. Open Kladblok of een andere ASCII teksteditor en klik daarin rechts op de pagina. Kies Plakken. De tekst moet hierna mogelijk nog iets aangepast worden maar er is geen informatie van de webpagina meegekomen. Je hebt alleen de tekst en die kan je gebruiken in een tekstverwerker zoals Word zonder dat het ongewenste elementen, zoals cellen, blijft bevatten of helemaal verkeerd en onherstelbaar blijkt te zijn geformatteerd. Herhaal, indien nodig, het knippen en plakken en stel de tekst samen.

Op een afbeelding kan je rechts klikken en in het contextmenu kiezen voor Opslaan Als. Soms kan je afbeeldingen aanklikken om ze groter te zien Dat verdient dan meestal de voorkeur. Dit werkt niet op alle sites, heel soms krijg je later een witte afbeelding te zien. misschien is het een fotopresentatie. In die gevallen zul je een schermfoto moeten maken met een hulpprogramma voor screenshots. Met een screenshot kan je de internet pagina natuurlijk ook vastleggen. In een afbeelding.

BluRay bedoelde het opslaan van de pagina. Je krijgt dan een bestand en een gelijknamige map. Eventueel in de map met je documenten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan