Fotocollage in Frontpage 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athame

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2008
Hallo,

Mijn vraag heeft betrekking tot het volgende:

Ik heb ontdekt dat je via FP2003 een fotocollage kan toevoegen, nu heb ik netjes de foto's geupload en geplaatst in de pagina waar ik deze collage in wil hebben, op voorbeeld doet alles het goed, maar als ik de pagina wil opslaan, krijg ik de melding dat ik een fp website moet openen en dan de collage daar in op moet slaan.

1 Hoe doe ik dat
2.Is er ook nog een andere mogelijkheid

Ik hoor het graag

Athame

ik heb dit probleem ook !!! wie weet er een oplossing? word er gek van.............

Hoei!
Deze vragen staan hier alweer een heel tijdje onbeantwoord...

Ik heb eens even gekeken hoe FrontPage2003 het doet, en dat stemt niet tot optimisme:
  • FP monteert alles met een zogenaamde "webbot", dat is een ding dat alleen FP kan gebruiken. :confused:
  • Bij het locaal opslaan van je fotocollage-pagina wordt niet opgeslagen wat je in de code-weergave van die pagina ziet.
  • FP slaat iets heel anders op! :confused: (dat kan je zien als je deze pagina via de Verkenner met Kladblok opent)
  • Bovendien maakt FP een speciale map "photogallery" aan, met een submap als "photo00019169", waarin de verkleinde afbeeldingen staan, plus 3 html-pagina's, plus 4 afbeeldingen voor de volgende/vorige knopjes, plus nog een javascript-bestand "sldshow.js".
  • Bij mij geeft Firefox niet de vorige/volgende knoppen te zien... :confused:
  • ... en bij Internet Explorer7 zijn ze wel te zien, maar werken ze niet. :confused:
  • En geen wonder! Als ik het locale bestand door de html-validator haal, komen er 29 fouten en nog eens 11 waarschuwingen tevoorschijn. :confused:
  • Bij bezichtiging van het javascript blijkt dit zwaar verouderd te zijn (gaat niet verder dan IE5) en bevat InternetExplorer-only codes.
  • Bij het uploaden zou de map "photogallery" en wat daaronder hangt, ook geupload moeten worden.
  • En wat er werkt, werkt waarschijnlijk alleen als de server waar de site op staat, de zogenaamde "FrontPage-extensies" ondersteunt (die met de FP-webbots kunnen omgaan) - en dat doen niet alle servers.
Conclusie
Ik ben bang dat het niet gaat lukken met wat zo aardig in je FP ontwerp-scherm tevoorschijn komt. :(
FP is intussen flink achterhaald, levert bar slechte code op, en wordt trouwens ook al door de maker ervan (Microsoft) afgeraden: bij voorkeur niet meer gebruiken want je maakt er geen goede websites mee!

Gelukkig zijn er tegenwoordig veel alternatieven in omloop.

Succes!
CSShunter

Ik heb het ook geprobeerd maar het is mijn niet gelukt want ik snap er niks van wat hierboven staat ik snap wel dat ie niet aangeraden is dus ik probeer het wel op een andere manier (als ik die kan vinden). Maar als je een wat makkelijkere oplossing heb die ik misschien wel snap hoor ik het graag en nog even iets snels? Hoe sla ik het nu op?
Ik hoop graag dat ik antwoord krijg

Groet kilianh

(een kind op de basisschool :P)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan