Hoe werkt Skype en hoe installeer ik dat

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
948
Mijn familie in de VS heeft Skype op de pc geinstalleerd om gratis met mij te kunnen bellen (en omgekeerd natuurlijk). Zelf heb ik nog geen Skype, maar ik zie dat je Skype als software kunt downloaden. Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt (geen technisch verhaal maar praktische tips)?
Ik heb wel eens gehoord dat het bellen ook rechtstreeks via je modem kan (dus zonder pc) met een speciale telefoon. Ik heb een Thomson modem van KPN InternetPlusBellen. Daar zit ook mijn vaste telefoon op. Er zitten meer aansluitmogelijkheden op. Wie heeft hier ervaring mee.

Alvast bedankt.
 
ik heb alleen ervaring om via het programma te bellen,
het is een gemakkelijk programma in functionaliteit..
gewoon de nickname opzoeken en op de groene knop
klikken, verder voor de rest doet ie het vanzelf

om via je modem te bellen, ik had er zelfs nog nooit van gehoord
dus geen ervaring hiermee..
 
hoi,
skype is een programma waar je mee kunt bellen maar ook mee kunt chatten. een webcam en een headset is aan te raden. je kunt ook naar gewone nummers bellen. daarvoor kun je beltegoed kopen. het is beter dan msn omdat de software wat beter is. ik weet niet hoe je kunt bellen via skype zonder computer maar misschien kan iemand anders dat vertellen.
 
Bellen zonder PC heet ook wel VOIP dacht ik. (Voice Over IP)
Daarvoor zijn speciale toestellen op de markt en heeft in deze vraag niets met Skype te maken.
 
Ik heb ervaring met Skype, zeer tof programma :thumb:
Het is zeer eenvoudig, gewoon op de contactpersoon en de groene knop drukken en dan kun je direct bspreken en elkaar zien ! Je hebt wel een snelle internetverbinding nodig en een microfoon en een webcam, ik kan voor desktops het merk logitech aanraden, voor laptop's zijn de ingebouwde microfoon en webcam voldoende. Echt top programma.
 
Ik 'doe' het met een telefoon die op het modem van de provider zit aangesloten. De telefoon zelf is draadloos zodat ik lekker door de kamer kan ijsberen tijdens ellelange gesprekken met Frankrijk ( met mijn vriendin) kosten zijn enorm... een uurtje of wat voor een habbekrats. Ik hoef de pc niet aan te hebben en kan met die telefoon ook gewone gesprekken voeren. Als ik een nummer intik vraagt de telefoon of ik een landlijn wil of dat ik met Skype wil bellen. Heel handig :) ( Het is een Linksys telephony kit, oftewel iPhone) )
 
Dat is precies wat ik zoek. Het gaat mij ook puur om het telefoneren zonder beeld. Heb ik toch nog wat aanvullende vragen: Krijgt iedere Skype-gebruiker een eigen uniek telefoonnummer net als bij een normale telefoon? Belt je/uw vriendin ook rechtstreeks via een modem? Gaat haar i-Phone dan gewoon over als ze wordt gebeld? Mijn familie in de VS heeft Skype via de pc omdat ze nog internetten/mailen via inbellen (is bijna gratis bij hun tel. company). Hoe kunnen ze dan zien dat ik ze via Skype bel? Als hun pc niet aan staat, kunnen ze dat helemaal niet zien, lijkt mij. Hoe gaat dat dan?
 
Ik bel mijn vriendin op haar vaste telefoon ( die heeft geen skype ) Je kan een skype telefoonnummer nemen, maar dat is niet gratis **. Mijn inlognaam op skype is ook de naam waarmee die telefoon werkt. Bij komend voordeel is dat de telefoon overgaat als ik op skype gebeld wordt én als ik via de gewone lijn gebeld word. Hoe dat in Amerika gaat? ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Als je zo'n linksys telefoon hebt die verbonden is met het modem en de pc is uit, krijg ik op het display-tje van de telefoon te zien wie er belt. Hetzij de skype naam, hetzij de gewone naam en dan is het wat ik ingegeven heb in de telefoon.

**http://www.skype.com/intl/en/allfeatures/subscriptions/europeworld/
 
Als ik er even op mag inbreken: Het VOIP bellen heeft toch geen programma als skype nodig of hoe zit dat nu? Ik begrijp de link met Skype in dit verhaal niet. als je geen beeld nodig hebt dan is een voip toestel toch voldoende?
 
Misschien dat dat aan de telefoon ligt? ik moest mijn login naam/gebruikers naam van Skype wel degelijk in die telefoon invoeren. En kan ook duidelijk uit een landlijn en een skypelijn kiezen. De telefoon is niet bij Skype gekocht.
 
Via sites van skypetelefoonleveranciers en vooral via de snelle en keurige klantenservice van Myskype.nl ben ik er inmiddels achter hoe het telefoneren via Skype zonder pc werkt. Het gaat dan via een modem. In mijn geval via mijn Thomson modem/router van KPN InternetPlusBellen (dus telefoneren plus (draadloos) internet via het modem). Er zijn twee opties:
1. Er zijn dect-telefoons (ook huissetjes met 2 toestellen) met de mogelijkheid om 'gewoon' én via skype te bellen. Skype is al op de toestellen voorgeinstalleerd. De basisset plug je dan gewoon via het aansluitkabeltje in je modem en klaar is Kees. Net als normale dect-telefoons dus. Als iemand je belt (gewoon of skype) gaat de bel over.
2. Een wi-fi-skypetelefoon (enkel toestel, nog geen setjes, skype voorgeinstalleerd en alleen voor skype). Die is geheel draadloos en maakt automatisch contact met het modem. Voordeel: huisgenoten kunnen tegelijkertijd behalve normaal internetten ook via de gewone dect-telefoon blijven bellen. 2e voordeel: je kunt je wi-fi-telefoon ook met vakantie meenemen en waar een onbeveiligd netwerk (niet netjes) of access point (wel netjes) is, gratis bellen. Nadelen: de spreek- en stand by-tijd is heel veel korter dan van een dect-versie en de wi-fi versie schijnt nog niet helemaal vrij van storingen te zijn. Volgens mij geldt dit alles ook voor een beeldtelefoon. Misschien hebben anderen ook iets aan deze info. In ieder geval: allemaal bedankt!
 
Wie heeft ervaring met Skype?
Zie mijn vandaag, zondag 9 december, geplaatste vraag.
Is de indeling te wijzigen?
Kan een foto onzichtbaar worden gemaakt?

Hoor het graag.

Dank van Franky
 
@Franky1234,

Geen oude topics omhoog kicken, deze is van 2008 en dus niet actueel meer. Daarbij is het niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic. Tevens is het niet toegestaan in een andere topic te proberen jou topic onder de aandacht te krijgen. Graag bij je eigen topic houden;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/741001-Skype-hoe-werkt-dit-precies
Hou er ook rekening mee dat iedereen hier vrijwillig helpt, dus je zal geduld moeten hebben met antwoorden te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan