Wlan accespoint maken van PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verbatim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
Berichten
1
hallo daar!

ik heb een PC met een breedband aansluiting, via een bekabeld netwerk. in mijn pc heb ik een (siemens gigaset 108 - extern, maar dat doet er niet toe) draadloze netwerkkaart. ik wil deze graag configureren als draadloos accespoint, aangezien ik een laptop heb, en een telefoon met de mogelijkheid via wifi contact te maken met de buitenwereld.
mijn vraag is: hoe stel ik deze draadloze kaart zo in, zodat ik met mijn telefoon en mijn laptop zorgeloos kan internetten via de breedbandaansluiting waar de pc op aangesloten is?
even een kanttekening: ik wil er geen enkele euro aan uitgeven. alles wat ik heb zijn deze onderdelen:

- Breedbandaansluiting
- PC met vaste netwerkkaart (bekabeld)
- Wlan-kaart
- een telefoon met WIFI/Wlan

ik maak er geen probleem van dat mijn pc dan aan moet blijven staan.

ik ben benieuwd wie de oplossing heeft!:thumb:

grtz,
Verbatim
 
Ik weet niet of hier een speciale optie voor is binnen windows, maar ik zou dit oplossen met een ad-hoc netwerk. Je moet even instellen dat mensen dan via jouw verbinding mogen internetten en klaar. :)
 
Dat wordt inderdaad een combinatie van ad-hoc netwerk en ICS (Internet Connection Sharing). Uitleg/gebruik ICS: hier, kijk vooral de aldaar genoemde External Links even door voor hoe het in te stellen.

Overigens vind ik je oplossing bepaald niet elegant. Een accesspoint aanschaffen is m.i. veel slimmer: 1x instellen, en geen omkijken meer naar. Bovendien bespaart het stroom, en valt je draadloze netwerk niet uit bij pc-problemen.

Tijs.
 
Ik zou ad-hoc eigenlijk alleen gebruiken voor tijdelijke oplossingen. Zo van "even snel".
Wil je de zaken permanenter dan is een Access Point de oplossing (zijn niet zo duur meer vandaag de dag).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan