Beste Rocancio,
Dank u voor uw moeite en antwoord.
Ik ben overigens bij onderstaande link al goed geholpen door de heer Rudi, alias Warme Bakkertje.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2352028#post2352028.
Lees toch aub even verder.
Het gekke is dat de heer Rudi dezelfde oplossing had, wat bij mij niet werkte, maar welke nu weer wel werkt bij het openen van uw bijlage.
VBA leek een beetje inconsequent.
Na nogmaals te kijken in VBA van uw bijlage, zag ik uiteindelijk het verschil tussen uw code en die van de heer Rudi en mij.
De heer Rudi gaf mij in eerste instantie het eerste deel van uw code, te plaatsen in blad 1.In uw bijlage zag ik echter twee delen code staan. De eerste code in "Blad 1" en de 2e code in "ThisWorkbook: .
En ik had min of meer uw twee codes samengevoegd en geplaatst in blad 2.
Onderstaande code, welke ik plaatste in "Blad 2", was de oplossing voor mij:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Worksheets(2).Range("a1").Value <> "" Then
Worksheets(1).Name = "Week" & " " & Worksheets(2).Range("A1").Value
End If
End Sub
Aangevuld met de extra regel van de heer Rudi, welke ik direkt onder de sub heb geplaats:
If Target.Address <> "$A$1" Then Exit Sub
Ik weet eigenlijk niet wat nu de correcte wijze is en waarom, maar ik neem aan dat uw oplossing de juiste hoort te zijn, daar ook de heer Rudi in eerste instantie met die genoemde kode in blad 1 kwam.
Is het zo dat excel bladnaam uiteindelijk wijzigt, ook als cell b3 wijzigt dmv doorverwijzing via cel a1 van blad twee, doordat de naamswijziging van "Blad 1" door Vba wordt erkend, omdat het deel van de code die daar voor zorgt in "ThisWorkBook" is geplaatst?
Sorry dat ik weer vragen stel, maar ik probeer even het een en ander te begrijpen, zoals: wat is het verschil tussen het plaatsen van code in een bepaalde werkblad ten opzichte van plaatsen van code in thisworkbook en wanneer moet code verplicht in "ThisWorkbook" en wanneer in het werkblad?
Hopende op uw antwoord, dank ik u bijvoorbaat,
met vriendelijke groet,
Frank