Fan (blower)

Status
Niet open voor verdere reacties.

astronotus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Berichten
4
Beste mensen, even in dit topic voorstellen.
Ik ben Geert uit Hoogeveen en in profiel kunt u lezen wat ik zoal doe en waar ik van hou.
:thumb:heb echter nog veel meer hobby,s te veel om op te noemen.
Ik heb een helpmij vraag, ik ben in het bezit van een Philips Fr 951-005 uit de 900 serie.
Er zit voor de koeling een fan ingebouwd voor de temp: afvoer.
Nu wil de installatie heet worden bij,standby, met werking van bv de radio, minder.
Alles, maar dan ook alles van deze tuner receiver home enz enz en noem maar op, heb ik, maar de handleiding spreekt nergens over.
Om nu deze bak uit zijn rek te halen, en open te schroeven, en de fan door te meten, wil ik nog even achterwege laten, als ik vanachter blaas, draait de fan mooi rond.
Maar om nu de hele dag achter het rek te zitten??:evil:
Mijn vraag....is dit normaal ?
G.Geert
 
Met andere woorden, je fannetje draait alleen maar als jij er tegenaan blaast?
Kan 2 dingen zijn:
1 Je fan is stuk, monteer een nieuwe voor een goede koeling.
2 Je fan krijgt geen spanning meer, kan verschillende oorzaken hebben, zoek een spanningspunt die overeenkomt met de spanning die op je fan staat, probeer daar de fan tijdelijk op aan te sluiten en kijk wat er verder gebeurt, alles verder nog OK? dan zóu je de fan daar op aangesloten laten blijven, ditmaal met een definitieve oplossing.
 
Tja, als dat ventilatortje vol stof zit en daarom niet meer lekker rond draait, moet je 'm toch even open maken en de stofzuiger er langs halen.... meten hoeft denk ik niet....... hoogstens vervangen als het ding, nadat ie stofvrij is, toch niet meer rond wil draaien...
 
Tja, als dat ventilatortje vol stof zit en daarom niet meer lekker rond draait, moet je 'm toch even open maken en de stofzuiger er langs halen.... meten hoeft denk ik niet....... hoogstens vervangen als het ding, nadat ie stofvrij is, toch niet meer rond wil draaien...

Ja, dat snap ik wel, maar als de tuner bij standby heet is, en er verder geen aktie is, zou je toch zeggen dat "ie" niet heet mag worden.
Philips zelf geeft daar geen antwoord op.
Eigenlijk moet ik ook vragen, zou het kunnen dat de fan alleen blaast als er een bepaalde temperatuur is behaald ?
Fan is verder stof vrij,
Geert
 
Als het ding in stand-by heet wordt is er iets ernstig fout met de voeding..... of er blijft iets hangen waardoor de eindtrap onder spanning blijft staan..... Normaal blijft het apparaat in stand-by akelig koel... [warmte betekend [hoog] energieverbruik, en dat kan niet de bedoeling zijn van stand-by...].
 
Hallo

Betrokken toestel "Philips Fr 951-005 uit de 900 serie" ken ik niet .

Maar :

Werkt deze ventilator wel indien toestel is ingeschakeld ???

Uiteraard verbruiken toestellen op "standbye " ook vermogen ... en is automatisch de aktieve koeling uitgeschakeld om storende geluiden uit te schakelen.

Wat is "heet" ??? handwarm ??? of kun je uw hand er net niet meer op houden gedurende 1 min. ?? (leg er desnoods eens een thermometer op)

Peter
 
Hallo

Betrokken toestel "Philips Fr 951-005 uit de 900 serie" ken ik niet .

Maar :

Werkt deze ventilator wel indien toestel is ingeschakeld ???

Uiteraard verbruiken toestellen op "standbye " ook vermogen ... en is automatisch de aktieve koeling uitgeschakeld om storende geluiden uit te schakelen.

Wat is "heet" ??? handwarm ??? of kun je uw hand er net niet meer op houden gedurende 1 min. ?? (leg er desnoods eens een thermometer op)

Peter

Erg heet, +- 40 gr, mijn hand kan er op, maar dat is ook alles, de ringkern trafo is van een enorm type, deze Philips is van pro klasse.
Als ik alles uitschakel met de off toets,= is koud, stanbye veranderd hij in een kacheltje, in dienst continu = wel warm maar niet zorgelijk.Ik kan ook nergens een bimetaal vinden.
Ingeschaketd heb ik het nog niet gekontroleerd, morgen haal ik hem even uit zijn rek, en meet de boel even door, heb nog twee koelfans liggen van een computer.
Type in google Philips fr 951-005 en je kunt zien hoe beroemd dit toestel is, maar ook daar kom je niet achter mijn probleem.
Ik zal morgen mijn bevindingen posten.
Geert
 
Nu, de Philips fr 951-00s audio/video/serround/receiver uit zijn rack gehaald, en maar eens los geschroefd.
Blower gemeten, niet stuk, aangesloten, 5 v en draaien maar.
In standby genereren de eind torren behoorlijk hitte, maar dat doen de sateliet/ video recorder ook, alleen mijn sony dvd 5.1 set blijft een ijskast bij standby.
Aansluit punt fan geeft 5 v continu.
De koel vinnen van de eind torren, daar brand je wel je vingers aan, maar is denk ik wel normaal, bij standby.
Tja, de jongens van Philips zijn niet te pakken, van alles geprobeerd, nog het meeste sc6 hier op het forum.
Het apparaat vraagt 220-240/40-50 Hz 450 watt.
Nu, geen fouten kunnen ondekken.
Geert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan