OneXL en geheugenkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleinthuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Berichten
2
Beste Helpmij-lezers.

Volgende week vertrek ik voor 5 weken naar Amerika, en als hulpmiddel zou ik graag een Amerikaanse kaart op mijn TomTon oneXL zetten. Het ingebouwde geheugen is echter bijna vol, dus hulp van een geheugenkaart is gewenst. Toen ik deze er echter in deed, werd het contact tussen de OneXl en tomtom home telkens verbroken. En toen ik de computer aansluiting verbrook, kwam er een groot rood kruis op het scherm. Na wat research op jullie site kwam ik erachter dat, zover ik het begreep, dit eraan ligt dat de TomTom alleen maar óf uit zijn eigen geheugen, óf uit het geheugen van de geheugenkaart informatie kan putten. Probleem echter is, hoe krijg ik de één op de ánder? Moet alle informatie van het interne geheugen naar de geheugenkaart, en zo ja hoe doe ik dit? Via de computer of via de TomTom zelf? Of is er überhaupt een andere manier die ik over het hoofd zie..

Als iemand mij zou willen helpen, zou ik zeer dankbaar zijn!
 
Hallo kleinthuh,

De tomtom one XL start op vanaf zijn intern geheugen OF geheugenkaart.

Wat je dus moet doen:
Haal de geheugenkaart uit de tomtom, en sluit de tomtom aan op je pc.
Vervolgens kopieer je de inhoud van de tomtom via DEZE COMPUTER naar een map op je hardeschijf.
Deze inhoud dien je vervolgens te kopieren op de geheugenkaart, ik weet helaas niet of dit kan door de kaart in de tomtom te stoppen.
Anders dien je een geheugenkaartlezer te kopen (cardreader) deze kosten rond de 10 a 15 euro.

Ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt, als er iets onduidelijk is moet je het hier even posten.
Het zou natuurlijk zonde zijn als je het zonder tomtom moet doen op vakantiel.
 
Wij bij help-mij helpen graag; maar voor TomTom zou ik zelf toch eerst via de TomTom website hulp zoeken. Duurt meestal 2 of 3 dagen maar dan is de vraag ook opgelost.

Ron
 
Ik werk dagelijks met tomtoms en weet dat er opzich geen betere oplossing is.
Tomtom zal (waarschijnlijk) ook met de zelfde reactie reageren.
Natuurlijk kan er altijd nog gemaild worden, maar aangezien de persoon volgendeweek op vakantie gaat is een beetje helpmij hulp nooit verkeerd :D
 
Ik vind het een zeer behulpzame reactie, en zeer snel ook! Ik had het back-up systeem al op Deze Computer gezet, maar kreeg het daarna niet via TomTom op het schijfje. Ik ben dus bang dat ik zo'n cardreader zal moeten aanschaffen. Zijn die gewoon overal te koop bij de" grote electrowinkels"?
In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp!
 
ja zo'n beetje elke electronica winkel heeft ze wel.
Het beste kun je een 10(ofmeer)-in-1 reader pakken, dan kun je altijd alle kaartjes lezen (ook van bijv een fototoestel).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan