Zoekt u de juiste brandsoftware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Veel mensen vinden nooit de juiste brandsoftware, er zijn veel freeware programma's maar niet naar idereen hun zin.

Betalende brandsoftware.

Nero

Nero is de meest bekende brandsoftware op dit moment. Deze brandsoftware kan alles wat uw brander te bieden heeft. Nero 8 kan zelfs al Xbox 360 en Playstation 3 streamen.
Het nadeel is dat Nero niet op elke PC goed werkt. Nero heeft vooral voor meerdere mensen veel te veel snufjes en overbodige gadgets.

Website: www.nero.com

Alcohol 120%

Alcohol 120% kan ongever even veel als Nero en uw systeem heeft niet echt veel vereisten nodig.
Website: www.alcohol-soft.com/

Ashampoo

Ashampoo is een merk waar verschillende dingen worden gemaakt. Van antispyware tot HDD controle programma's. Maar dit heeft ook een cd/dvd brandprogramma, betalend maar ook freeware. Makkelijke interface en betrouwbaar te gebruiken.

Website: www.ashampoo.com

Roxio

Roxio is een merk van brandsoftware en heeft meerdere varianten: Onderanderen: RecordNow, Easy Media Creator, MyDVD,...

RecordNow: is een eenvoudige software met toch heel veel mogelijkheden. Deze is veel sneller dan andere brandsoftware, onderandere Nero. Deze heeft een opneem functie van online radio stations, die opname kan u onmiddelijk op een cd branden. U kan muziek in een paar klikken over heel het thuisnetwerk versprijden. Meer info over RecordNow: http://www.roxio.com/nld/products/recordnow/premier/features.html

Dan heeft u nog Easy Media Creator: is een heel uitgebreide software voor beheer van muziek. Hiermee ript u muziek, maakt u labels voor uw cd's, brand u uw favoriete songs op een schijf. Meer info over Easy Media Creator: http://www.roxio.com/nld/products/creator/suite/features.html

Qua brandsoftware is Roxio toch het meest aangeraden voor zijn vele functies en snelle software.
Website: http://www.roxio.com/nld/default.html

Freeware brandsoftware

InfraRecorder

InfraRecorder is in freeware de beste brandsoftware omdat deze de meeste dingen ondersteunen en zou wel de opvolger van Nero kunnen worden. Deze kan zowel CD als DVD branden. ISO, BIN en CUE bstanden branden is geen enkel probleem
Groot voordeel: Deze software is in het nederlands verkrijgbaar
Nadeel: De software is nog volop in ontwikkeling. MP3-plugin moet nog apart gedownload worden.
Website: http://infrarecorder.sourceforge.net/

Deepburner Free

DeepBurner is een goed brandprogramma en ondersteunt de volgende CD en DVD types
CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW, DVD-RAM. Een leuke extra is dat je er cd/dvd hoesjes en boekjes mee kan maken.
Deze software is ook weer in het nederlans verkrijgbaar
Nadeel: Je kan geen video-dvd maken. En cd/dvd kopieren is ook niet mogenlijk
Website: http://www.deepburner.com/

CD Burner XP

CD Burner XP. Deze brander kan de volgende dingen:
- data-cd
- audio-cd (mp3, wav, ogg, flac, wma, m3u)
- image (iso)
- data-dvd (ook dual-layer dvd's)
- video-dvd's (.vob, .ifo en .bup)
Met CD Burner XP is het mogelijk meerdere sessies op één cd-rom of dvd (multi-session) te branden en het programma kan herschrijfbare (rewritable) cd's en dvd's wissen. Blue Ray en HD-dvd's worden ondersteund.
CD Bruner XP systeemvereisten: Windows 2000, Windows Vista, Windows XP
Nadelen: Is in het engels en niet in nederlands verkrijgbaar.
Website: http://cdburnerxp.se/

Hier staan enkele bekende brandsoftware. Je kan het eens bekijken. Voor freeware is InfraRecorder toch wel een echte aanrader.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik wil even reageren.
Ik gebruikte eerst altijd de brandsoftware van windows, daarna heb ik een trialversie gehad van Nero. Echter hiervoor betalen had ik geen zin in, als er ook gratis programma's zijn.
Nero verwijderd, zo goed als dat ging... Kon ik geen gebruik meer maken van de windows brandsoftware (herkende mijn dvd brander niet?).
Nu heb ik CD burner XP (niet Bruner, zoals hierboven vermeld) en keurig in het Nederlands hoor.

Als data en audio cd maak ik gebruik van de gratis versie van Ashampoo.
Voor branden van fdvd's maak ik gebruik van de super eenvoudige imgtoolburn(helaas maakt deze gebruik van de nero engine, dus alleen nero burningrom geinstalleerd), voo riso etc gebruik ik imgburn. Alle drie gratis. Voor de nero engine hoef je niet eens de geregistreerde versie te hebben, kan ook met de trial.

Als data en audio cd maak ik gebruik van de gratis versie van Ashampoo.
Voor branden van fdvd's maak ik gebruik van de super eenvoudige imgtoolburn(helaas maakt deze gebruik van de nero engine, dus alleen nero burningrom geinstalleerd), voo riso etc gebruik ik imgburn. Alle drie gratis. Voor de nero engine hoef je niet eens de geregistreerde versie te hebben, kan ook met de trial.

Heb de Ashampoo er even bijgezet. De imgtoolburn zet ik er niet bij omdat deze samenhangt met de Nero.

Grtz Jeff.

Okey, ik lees hier vanalles over video burnen enzo.

Nu vroeg ik me af, ik wil games en films burnen op een dvd.
vraag 1: Maakt DVD+R of DVD-R uit? (ik heb Dvd+R nu...)
vraag 2: Welk format moet een film hebben om op een DVD in een DVD speler te passen en te werken?
vraag 3: Welk programma is het beste voor games (ISO), en welke voor DVD's (films).
Hierbij bedoel ik met de films de kwaliteit zoveel mogelijk behoudend en dus 2 programmas als 1tje niet allebei goed doet.

Interface en taal (engels of NL) is voor mij niet zo belangrijk, ik heb genoeg middagen om het uit te vogelen;).
Een Free optie en een Pay optie is meer dan voldoende:o en een kleine reden ook.
Liever goed geinformeerd dan meerdere dure DVD's te verknallen;)

Alvast bedankt!

Greetz Bouba

Okey, ik lees hier vanalles over video burnen enzo.

Nu vroeg ik me af, ik wil games en films burnen op een dvd.
vraag 1: Maakt DVD+R of DVD-R uit? (ik heb Dvd+R nu...)
vraag 2: Welk format moet een film hebben om op een DVD in een DVD speler te passen en te werken?
vraag 3: Welk programma is het beste voor games (ISO), en welke voor DVD's (films).
Hierbij bedoel ik met de films de kwaliteit zoveel mogelijk behoudend en dus 2 programmas als 1tje niet allebei goed doet.

Interface en taal (engels of NL) is voor mij niet zo belangrijk, ik heb genoeg middagen om het uit te vogelen;).
Een Free optie en een Pay optie is meer dan voldoende:o en een kleine reden ook.
Liever goed geinformeerd dan meerdere dure DVD's te verknallen;)

Alvast bedankt!

Greetz Bouba
1. DVD+R of DVD-R maakt niet echt iets uit, Als je DVD-R kan branden kun je het ook afspelen, dat is simpel (net hetzelfde met DVD+R). Het meest gebruikte is wel DVD+R, maar dat maakt niet uit.
2.Als je een DVD als film brand word deze automatisch van een format voorzien, dus daar hoe je je normaal geen zorgen over te maken.
3. ISO's branden maakt niet uit met welk prg je dat doet. Dat kan je met Nero, PowerISO,CDBurnerXP, en alle andere prg's die ISO kunnen branden. Voor de films net hetzelfde, als je niet goed weert welke je moet nemen, kijk dan in Antwoord 1, daar staan heel wat burners opgenoemt. (over die kwaliteit hangt het er vanaf met welk bestand je de film brand, avi bestanden vind ik persoonlijk van slechte kwaliteit. De beste DVD's zijn nog altijd degene met het VIDEO_TS en AUDIO_TS mapje.

Als je het graag gratis doet is CDBurnerXP (laatste versie) een echte aanrader omdat deze heel veel dingen kan branden, zoals ISO, Audio CD, DVD, DVD film,.....
Als je graag een betalende versie hebt, is Nero goed, gewoon omdat deze bijna alles ondersteunt wat er te branden valt.

Ik hoop dat ik je goed heb geinformeerd, Succes...

Bedankt voor je info en snelle reactie!

Ik zal kijken naar betere kwaliteit films(downloade vooral avi's, maar nu heb ik een nieuw scherm 37" dus daar moet natuurlijk wat aan gebeuren).
Gelukkig dat zowel + als - kan, ik begon thuis al te twijfelen of ik wel goeie had meegenomen.
De software zal ik opzoeken, Nero heb ik hier volgens mij liggen ergens (verhuizing he:rolleyes:)

Heel erg bedankt!

Ik ben hier terecht gekomen, omdat ik een andere brander erop wil zetten.
Tot heden gebruikte ik Nero 6 ultra editie, dus al een hele oude versie.
Maar nou heb ik een vraagje: maakt het geen verschil welke brander.
Want ik wil er nl gemakkelijk foto's mee wegzetten op een dvd en dus ook steeds toevoegen.
Met welk progje gaat dat heel simpel en dan toch goed??
Ben er benieuwd.

Ik ben hier terecht gekomen, omdat ik een andere brander erop wil zetten.
Tot heden gebruikte ik Nero 6 ultra editie, dus al een hele oude versie.
Maar nou heb ik een vraagje: maakt het geen verschil welke brander.
Want ik wil er nl gemakkelijk foto's mee wegzetten op een dvd en dus ook steeds toevoegen.
Met welk progje gaat dat heel simpel en dan toch goed??
Ben er benieuwd.

Bedoel je met een andere brander erop alleen de software, of daadwerkelijk een nieuwe brander in je computer?
Als je wilt toevoegen moet je zoiezo een DVD Rewritable hebben, een normale DVD word namelijk afgesloten na het branden.
Qua software heb ik geen idee wat je moet gebruiken, zelf heb ik magiciso... maar daar moet je nog erg veel uitvogelen en is niet heel makkelijk om mee om te gaan vind ik zelf.. toch na enige tijd proberen is het wel fijne software.

Groetjes

Ik bedoel een progje, dat heb ik toch ook aangegeven.
Mijn foutje?: verkeerd beschreven: :confused:
Jouw foutje?: slecht gelezen::rolleyes:.
Maar toch bedankt voor de reactie.:D :thumb:

Vergeet Ashampoo burning studio niet. Dit lijkt veel op nero en heeft veel functies en is gratis. Echt een aanrader :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan