Probleem met draadloze verbinding op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

heleen1983

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
61
Ik had een vraag over Internetverbindingen. Wij hebben 2 computers in huis.
Voor een tijdje geleden hadden we beide computers aangesloten met een Speedtouch 121g wireless 802.11 g adaptor(stick) Omdat 1 van die sticks kapot ging zijn we terug gegaan naar de KPN winkel( we internetten met de kpn) Wij hebben toen een Thompson TG123g wireless 802.11g adaptor gekregen, deze hebben we aangesloten. Nu hebben we enkele problemen. Bij de speedtouch zie je onder aan in beeld bij alle iccontjes enkele balkjes die groen zijn als de verbinding goed is. Nu staat er bij de computer waar de Thompson op aangesloten is bij de plaats waar de groene balkjes moeten staan: Network disable.
Toch is er wel een soort van internetverbinding, alleen is deze niet betrouwbaar. Telkens al de computer opnieuw moet worden opgestart is er geen verbinding, ik moet dan eerst de verbinding herstellen.
Dit lijkt mij niet helemaal goed.OOk krijg ik dan de melding: Prism Profiles Server Module en dan een heel verhaal dat er een fout is opgetreden en of ik het rapport wil verzenden.

Het lijkt mij dus geen goede verbinding en ik heb geen idee waar dit aan ligt.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt
heleen
 
[...]
Toch is er wel een soort van internetverbinding, alleen is deze niet betrouwbaar. Telkens al de computer opnieuw moet worden opgestart is er geen verbinding, ik moet dan eerst de verbinding herstellen.
Dit lijkt mij niet helemaal goed.OOk krijg ik dan de melding: Prism Profiles Server Module en dan een heel verhaal dat er een fout is opgetreden en of ik het rapport wil verzenden.

Het lijkt mij dus geen goede verbinding en ik heb geen idee waar dit aan ligt.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt
heleen

Prism Profiles Server Module lijkt mij de software waarmee de draadloze instellingen worden beheerd. Je kunt daar o.a. instellen met welk draadloos netwerk je wilt verbinden, welke draadloze beveiligingssleutel daarbij hoort etc. Die instellingen worden dan opgeslagen in een draadloos netwerk 'profiel', vandaar het woord Profiles in de melding.

Dat je de draadloze verbinding eerst moet herstellen heb ik vaker gezien hier op het forum, vooral bij laptops. Een duidelijk oplossing daarvoor is er niet.

Probeer eens alles te deïnstalleren (driver + bijbehorende software).
Installeer het dan opnieuw en stel alles opnieuw in.
Misschien is je probleem dan opgelost, in ieder geval dan die foutmelding van Prism Profile Server Module.
Maak voor het deïnstalleren etc. eerst even een Herstelpunt:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe

Succes,

Tijs.
 
foutmelding PRISM Profiles Server Module

Hallo, ik kwam dit topic tegen op zoek naar de kreet PRISM Profiles Server Module en de mededeling dat dit een ernstige fout was en alles afgesloten wordt. Ik had een probleem met mijn pc. Hij begon ineens zichzelf af te sluiten en weer op te starten en ik kon er niet achter komen waar dit aan lag. Ten lange leste heb ik de pc met behulp van de restore schijven van Compaq alles geformatteerd en er weer opnieuw opgezet, maar ik krijg de speedTouch 121g niet meer aan de praat. De icoontjes onderin de balk blijven grijs, en als ik bij apparaatbeheer kijk, dan werkt het naar behoren. Ik krijg de melding network disable, en als ik op de link op het bureaublad klik, dan krijg ik een scherm, maar ik heb geen idee wat ik daar mee moet doen......

Via google wel wat meer te weten gekomen over wat met PRISM Profiles Server Module bedoeld wordt en er werd o.a. gemeld dat het verwijderen van prismsvr.exe het probleem had verholpen, maar kan ik dat gewoon verwijderen? geeft dat geen andere problemen dan?
Ik hoop dat er iemand is die mij hierop antwoord kan geven....

groet Cobie:confused:
 
Ik heb verder geen hulp voor de speedtouch 121g gebruikers. Wel kan ik verwijzen naar de installatie-software, die misschien nieuwer/beter is dan wat je nu hebt.

link

Succes, en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Tijs.
 
speedtouch problemen

hoi dnties, bedankt voor de link, ik ga er gelijk mee aan de slag.

de beste wensen nog voor dit nieuwe jaar.:)
 
Voor de ST121gV2 heb ik nog wat nieuwere software + handleidingen gevonden:
link

Gebruiken als de link uit mijn vorige posting niet het gewenste resultaat heeft geboden.

Voor de TG123g heb ik ook (driver-)software gevonden + handleidingen:

link


Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan