Met mijn Laptop via mijn PC op internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo0pie

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Berichten
14
Hey allemaal!

Ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop in huis, maar nu zit ik met het probleem dat ik er geen internet op kan krijgen.

Ik heb in mijn PC een Draadloze netwerkverbinding, maar deze gebruik ik niet. Ik heb ook een gewone LAN verbinding en deze is dus mijn standaard connectie tussen de router en de PC.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is met mijn PC het internet te delen met mijn laptop, en dit dan via mijn draadlozen netwerk kaart.

Ik heb er persoonlijk niet veel verstand van, dus kl**t ik altijd maar wat aan en dan lukt het wel? Wat nu dus niet het geval is!

Op mijn laptop zit Vista & mijn pc draait op XP.

De Draadloze netwerk kaart in mijn pc is omschreven als: Wireless LAN PCI 802.11 b/g adapter WN5301A

Dat is alles! Alvast bedankt!
 
router

dit kan..
maar je router moet wel draadloos zijn, of draadloos goed ingesteld staan...

even je router goed configureren...

van je pc start > uitvoeren > CMD

toets in Ipconfig

defualt gateway is volgende stap dus.. router..

ga naar browser...

toets adres in....

kijk is hoe alles ingesteld staat... wireless B/G moet wel aanstaan om hiervan gebruik te maken
 
Oké..

toch nog bedankt voor de reactie OmeHerman, maar ik heb maar besloten even een internet hubje aan te schaffen.. ivm. het feit dat m'n router zelf niet draadloos is.

Toch nog bedankt!


Groetn!
 
dit kan..
maar je router moet wel draadloos zijn, of draadloos goed ingesteld staan...

Ookal is het probleem door een hub al opgelost, ik wilde toch nog ff reageren ;)

Volgens mij kan het ook zonder dat de router draadloos is. Je kan namelijk je computer draadloos verbinding laten maken met de laptop. Dan deel je de gewone LANverbinding. Je pc moet dan wel aan staan om met je laptop te internetten.
 
owja.. =)

ik heb op een gegeven moment een netwerk groep aangemaakt en doormiddel van een netwerkbrub mijn internet kunnen delen, helaas viel deze alleen vaak uit, en kreeg ik hem zelden aan de praat..

dus toen heb ik maar gekozen voor een hub..=)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan