netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

helphelphelp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Berichten
2
hallo,

ik heb thuis een draadloos netwerk wat is geinstalleerd door een monteur.
nu wil ik echter een extra laptop verbinden met het internet maar dit wil niet lukken.
wat er gebeurt:
als ik de router een ipadres laat toewijzen, krijg ik internet (ja!!) alleen gaat hij om de aantal minuten elke keer opnieuw " netwerkadres verkrijgen " wat nogal irritant is.
Als ik vervolgens zelf een ip-adres toewijs gebeuren er 2 dingen:
het netwerkadres blijft zoals het is.( gaat dus niet elke keer opnieuw " netwerkadres verkrijgen" )
alleen werkt er helemaal niets wat internet betreft op 1 ding na , ik kan wel gewoon online risken!:shocked: maar de rest dus niet , ik kan bijvoorbeeld niet even mijn mail tjekken.

mijn vraag: help mij alsjeblieft

alvast bedankt,

x
 
ok...

alleerst vindt ik het vrij vreemd dat een montuer je draadloze netwerk omgeving heeft geconfigureerd, maar goed hoogstwaarschijnlijk zal je dus geen statisch ip-adres moeten gebruiken, wat je inegeval ff zou kunnen doen is naar start->uitvoeren (CMD) dan "ipconfig" hierna verschijnt erzoiets van
ipadress...
subn...
default gateway... (dit is je router)

waarschijnlijk is dit 192.168.0.1
daarna ff via je browser dit adres intoetsen en kijken hoe alles ingesteld staat, vooral onder wireless configuraties

>het kan ook interfencie zijn door andere apparaten die op de zelfde frequentie staan te verzenden.
>je kan de firmware van je router updaten mocht de leverancier melden dat er problemen mee zijn.
>je netwerkkaart drivers updaten.

• het kan zijn dat de persoon die je router heeft geinstalleerd remote management via wireless heeft uitgezet. dan zal je een kabel moeten gebruiken.
• Weet je zeker dat je op je eigen draadloze netwerk zit of dat van bv. De buurman.
 
@herman

bedankt voor je snelle reactie.
ik ben echter nog niet verder gekomen, mind u , ik ben een complete computerleek
ik heb er wel nog iets aan toe te voegen.
De laptop die ik beschreef : een dell, met intell wireless pro software
nu heb ik ook een andere laptop geprobeerd : met standaard windows wlan software , deze gaat niet eens op internet.

vind je het niet heel bizar, dat wanneer ik een statisch ip-adres invoer,
ik wel dit spelletje kan spelen (online) , en in de lobby van dit spelletje wel kan chatten enzovoorts , maar IE niet werkt en de rest eigenlijk ook niet.

- wat zou ik kunnen doen aan deze zogenaamde interferentie
- hoe moeten de wireless configuraties eruit zien dan.
- het gaat inderdaad om netwerk van buurman, maar als hij een nieuwe laptop koopt heeft hij hetzelfde probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan