experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry1947

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Berichten
343
Ik heb internet met de witte experiabox van kpn maar als er iemand bij mij thuis wil inloggen op mijn draadloos netwerk vraagt hij om een sleutel wpa maar die weet ik niet meer.
Kan ik die ergens vinden in de router ik heb wel gekeken maar daar geeft hij alleen maar puntjes aan dus niet leesbaar.Hoe kan ik daar achter komen?
bvd Gr Harry
 
Ik heb een zwarte experia box en daar staat de WPA beveiligingscode op de stikker aan de onderkant.
 
Ja dat klopt maar bij de witte stond het in een brief maar die ben ik kwijt.
Gr Harry
 
Wat evt. nog een optie is:

Benader met een al aangesloten PC de Experiabox:
- via IE naar 192.168.1.2
Hier zal hij dan vragen om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Dit zal waarschijnlijk gewoon standaard (admin) zijn tenzij u dit heeft veranderd.
Als u dan 'in' de box zit is het daar even kijken in de instelling.
Hier moet namelijk ook de WPA vermeldt staan.

Werkt dit allemaal niet, dan kan u altijd nog contact opnemen met KPN en die zullen waarschijnlijk het volgende te melden hebben:


1. Resetten van de KPN Experia Box?

Druk met een puntig voorwerp het resetknopje achter op de KPN Experia Box voor 15 seconden in

Alle verbindingen worden nu verbroken

Wacht drie minuten, terwijl de KPN Experia Box opnieuw verbinding maakt met het netwerk

De box gaat terug naar fabriekinstellingen en er wordt gesynchroniseerd met de instellingen van Mijn KPN

Tevens wordt de KPN Experia Box automatisch ge-updated naar de laatste softwareversie
 
Ik heb gekeken naar de wpa maar dat zijn allemaal punten dus niet leesbaar. Maar als ik hem moet resetten dan weet ik toch nog geen nummer?
Bedankt alvast. gr harry
 
eigenlijk niet aan gedacht:
Staat de code op niet mijnKPN ?

Anders eventueel de code zelf opnieuw instellen.
(deze dan natuurlijk op de verbonden computers wijzigen)
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je dat de code op mijn kpn te lezen zou zijn. Ik wil wel eens kijken maar volgens mij niet.
Bedankt gr harry
 
Als het sterretjes zijn, heb ik een tooltje om dit misschien te ontcijferen.
Mail me dan effe.
Zijn het puntjes, kan je er niets mee.
 
Ja ik heb gekeken maar misschien moet ik ze maar eens bellen ik kan niks vinden hierover.
Gr Harry
 
Hoi,

Gewoon een anders sleutel maken/invoeren en dan ok drukken!
Daarna dezelfde sleutel invoeren in je laptop!

kpn zegt:

U kunt de WPA sleutel via de webinterface van de KPN Experia Box als volgt wijzigen. Start uw Internet browser (b.v. Internet Explorer) op. Vul in de adresbalk het adres 192.168.2.1 in en druk op enter. Vul het standaard wachtwoord admin in en klik op OK. U komt in een tweede venster met een beveiligingsadvies, klik op OK. Klik vervolgens op Geavanceerde Instellingen. Klik vervolgens in de linkermarge op Draadloos netwerk. Klik op Codering en verificatie, selecteer WPA2-PSK/WPA-PSK. Vul in het invoerveld van Pre-shared key de gewenste WPA sleutel in, bevestig hierna de WPA sleutel in het invoerveld van Bevestig pre-shared key. Klik op OK. Het is ook mogelijk om de sleutel te wijzigen via KPN.com. Log in op Mijn KPN. Klik onder de kop InternetPlusBellen op Naar overzicht. Klik onder de kop Service en Support op de link Beheer KPN Experia Box. Klik op het tabblad Beheer KPN Experia Box. Klik onder WiFi instellingen op de button Aanpassen, hier kunt u de WPA sleutel van uw draadloze netwerk wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
Als je een beetje flexibele helpdeskmedewerker hebt sturen ze je de code nog een keer op maar waarom ?
Je kunt er zelf heel simpel eentje maken via je Siemens Experia box.Kopieer die naar een bijv Word document en bewaar die goed.Of maak weer een andere.Is eigenlijk 5 seconden werk.
 
Hallo

De thread is al wat ouder zie ik maar ik probeer het toch.
Ik heb idd ook in de handleiding van KPN gelezen dat je de WPA-key kan wijzigen door in te loggen op de experiabox (192... intypen in je browser, etc.).

Alleen geven ze er nog de volgende waarschuwing bij:

"Let op ! Als je de apparatuur draadloos hebt aangesloten op
de KPN Experia Box, wees dan voorzichtig met het aanpassen
van de Wi-Fi instellingen. Na je wijzigingen worden namelijk
de huidige draadloze verbindingen van de apparatuur met
de KPN Experia Box verbroken. Je dient de instellingen van de
apparatuur (mogelijk) opnieuw in te stellen om de draadloze
verbindingen weer tot stand te brengen."

Heeft iemand enig idee hoe je de verbinding weer tot stand brengt tussen je PC en de experia-box na het wijzigen van de WPA-key? Is het een kwestie van alleen de goede WPA-key intypen, en ben je dan weer verbonden? Of is het ingewikkelder?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand enig idee hoe je de verbinding weer tot stand brengt tussen je PC en de experia-box na het wijzigen van de WPA-key? Is het een kwestie van alleen de goede WPA-key intypen, en ben je dan weer verbonden? Of is het ingewikkelder?

Alvast bedankt.[/QUOTE]

Nee, niet ingewikkeld. Precies zoals je schijft. Gewoon dezelfde encryptie en sleutel intypen als in de experiabox en connecten. Thats all!
 
geen support

He hoi,


Ik heb ook zo'n ding (zeg maar irritant apparaat). Nu heb ik er allemaal problemen mee, maar telkens als ik de helpdesk bel krijg ik te horen dat ik niet sta geregistreerd als klant...?? wie kent dit??

gr.

Fr
www.ictthema.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan