Kabelinternet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocksoft

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2005
Berichten
17
Het volgende probleem..en misschien al eerder besproken maar hier nog niet gevonden.

Maak gebruik van @home voor het internet.
Heb dus een kabelmodem in mijn meterkast zitten met 1 netwerkaansluiting.

Hieronder heb ik een medionrouter (blauwe) geplaatst met de mogelijkheid om ook draadloos te kunnen internetten.

De netwerkkabel van de kabelmodem heb ik aangesloten op de medionrouter en met wat kunst en vliegwerk kon ik middels een dongle draadloos internetten.

Zou nu ook graag mijn oude pc op het internet willen aansluiten middels een kabel. (pc voorzien van netwerkkaart en er is een netwerkaansluiting gemonteerd).

Wanneer ik een UTP cat. 5 netwerkkabel aansluit op mijn medionrouter en deze ook aansluit op de netwerkkaart van mijn computer krijg ik helaas geen verbinding.
Tijdens het herstellen van de verbinding krijg ik telkens de melding dat er geen IP adres gevonden kan worden.

Kabel is goed. (elders gecontroleerd)
Netwerkkaart gecontroleerd.
Besturing windows xp.

Wie kan me helpen.

ps. wanneer ik beter andere/betere apparatuur/routers kan aanschaffen dan hoor ik het graag..want het liefst zie ik alles in 1 apparaat terug.
 
Laatst bewerkt:
Heb je het mac adres gekloond van je netwerkkaart in je router ? Kryptisch :) : In de software van je router staat altijd een macadres genoemd en de mogelijkheid om die te klonen.

Als dat zo is helpt het ook vaak om zowel de stroom van je router en daarna van je kabelmodem af te halen.....30 seconden te wachten of zo en vervolgens router en modem weer aan te sluiten. (ook in die volgorde)

Pc opnieuw starten en dan zou het moeten werken,
 
Hoi,

Het klonen van mac-adressen voor internetverbinding is een achterhaald verhaal.
Controleer of de dhcp-server is ingeschakeld in de setup van de router.
Controleer ook of dhcp is ingeschakeld bij je netwerkconfiguratie op de pc.

Als beiden zijn ingeschakeld en 'automatisch een ip-adres toewijzen' is ingeschakeld, moet e.e.a. werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan