cursor verspringt constant tijdens het typen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Heel opmerkelijk, aangezien ik ook blind typ en hierbij dus nooit de touchpad aanraak.
Nu heb ik gisteren 'n nwe. Acer laptop gekocht en 't probleem doet zich ook voor.

Net als 2 maanden geleden toen ik bij 2 verschillende zaken (ketens) 'n zelfde type Acer laptop heb gekocht (en teruggebracht) die ook dit probleem vertoonde.
In de winkel kon men geen andere verklaring geven dan dat de laptop defect was op dat punt. Geen verkeerde houding of wat dan ook.

Word, Outlook, Live mail, 't maakt allemaal niet uit.
Internet met wachtwoord bij internetbankieren (dik risico!)...

Nu ik dit bericht intyp, heb ik nog geen 'verschoten' letter gezien.
herstel: met de laatste zin in dit bericht verschoot de cursor 2 regels naar boven.

M'n nieuwe laptop heeft wel dezelfde toetsenbord constructie als voornoemde 2 probleemgevallen. Mogelijk extra gevoelig voor lichte aanraking, ik ben er nog niet achter....


Update: ik heb in de uitgebreide touchpadinstellingen de taptoets gedeactiveerd ('tijdens typen'). Heel stuk beter (geen enkele verspringing in 'n email), maar moet nog meer testen.
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment lijkt het probleem helemaal verholpen.
Aangezien de cursor ook af en toe kort bevroor, tevens de tapopties helemaal uitgezet.
Nu is het bevriezen ook verholpen.

De muis van je duim (zo heet dat toch?) raakt bij normaal gebruik idd vrij snel de touchpad.
De gevoelige afstelling hiervan zou kunnen leiden tot verspringen.
In dit geval is het dus de constructie en plek van de touchpad op het bord die hiertoe kunnen leiden (is m'n voorzichtige conclusie).
 
Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. Daarbij was de topic van 2005, dus niet actueel meer.
 
Da's jammer, want was juist als aanvulling op bestaand probleem bedoeld.
En dat het aktueel is, blijkt ook omdat het nog steeds speelt én dat dit onderwerp gewoon te vinden is.

Nu is het 't zoveelste 'losse' item.


Inmiddels zo 'opgelost':

De tapfunctie van de touchpad uitgeschakeld (scheelt 80%) en iets meer op m'n handhouding gelet.
Helaas is de constructie van de touchpad en het omliggende gedeelte van de laptop (overlopend in 't toetsenbord) zó glad/naadloos ontworpen,
dat in de praktijk dit soort [onvoorziene] problemen ontstaan.
(dit met 2 andere ACER modellen voor iemand anders al eerder meegemaakt, maar er toen niet mee geëxperimenteerd).

i.i.g. vaste opstelling gemaakt (primair - apart toetsenbord/muis) met constructie van kabels waardoor ik snel mobiel kan werken.
Met deze werkwijze nog geen enkele keer een verspringing gehad.
 
Laatst bewerkt:
Da's jammer, want was juist als aanvulling op bestaand probleem bedoeld.
En dat het aktueel is, blijkt ook omdat het nog steeds speelt én dat dit onderwerp gewoon te vinden is.

Nu is het 't zoveelste 'losse' item.


Inmiddels zo 'opgelost':

De tapfunctie van de touchpad uitgeschakeld (scheelt 80%) en iets meer op m'n handhouding gelet.
Helaas is de constructie van de touchpad en het omliggende gedeelte van de laptop (overlopend in 't toetsenbord) zó glad/naadloos ontworpen,
dat in de praktijk dit soort [onvoorziene] problemen ontstaan.
(dit met 2 andere ACER modellen voor iemand anders al eerder meegemaakt, maar er toen niet mee geëxperimenteerd).



Je kunt ook de touchpad gewoon uitschakelen, als je een muis gebruikt tenminste. En als je die niet hebt kun je de tijdsinterval tussen het typen en het geburiken van de touchpad langer maken. Dit staat bij de muis in het configuratiescherm. Maar dat staat neit bij alle ACER modellen. Veel succes.
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je dat gedaan? De touchpad uitschakelen?

Ik gebruik een gewone muis en dus kan mijn touchpad uit.

Tijdens het typen verspringt mijn cursor namelijk en dan zit ik opeens 5 regels hoger
(of lager als ik tussen de tekst typ) middenin een woord te typen.
Ik moet voor mijn studie nogal veel typen en dat gaat niet zo snel als ik telkens moet controleren of ik nog wel in de goede regel typ.

Ik let erg goed op de houding van mijn handen en raak het touchpad, naar mijn weten, niet aan. Toch blijf ik er last van hebben. Ik merk wel dat als de cursor boven de tekst staat die ik typ, dat ik dan een paar regels naar boven schuif. Staat de cursor onder de tekst die ik typ, dan schuif in een paar regels naar onderen. Ik ben zelfs in een ander scherm terecht gekomen.

Hoe los ik dit op?

Ik heb trouwens een Medion Akoya van 2009.
 
Hoi Ekein,

Op mijn laptop kan het via de (blauwe) Fn combitoets met F7.
Ook kun je in de touchpadconfiguratie (via de taakbalk mogelijk) - bij mij i.i.g. - puur de touchpadgevoeligheid laten af- of toenemen.

Het probleem doet zich sinds aanpassing en aparte muis niet meer voor.
Overigens gebruik ik 'm én met los toetsenbord en muis (helemaal geen last) én los (puur als laptop). In 't laatste geval treed het nog slechts sporadisch op.
 
Bedankt! Het gaat nu veel beter.

Bij mij was het FN F3. Er staat zelfs een duidelijk plaatje van een touchpad op de F3 toets. Ik kwam er nu pas achter wat er mee bedoeeld werd.

Groetjes
 
Voor mensen die nog steeds laptop/touchpadgevoeliheidsproblemen hebben: download Touchpad blocker en je problemen behoren tot het verleden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan