TOMTOM ONE XL gekocht maar geen signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

zottemus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Berichten
3
Hallo,

ik heb de TomTom ONE XL gekocht in Mediamarkt,heb hem wel
pas na 6 maanden uit de doos gedaan,er is een gleuf in onderaan voor een sd-kaart maar die zit er niet bij. Wel staat er dat het apparaat
gebruiksklaar is en West -Europa-kaart heeft dus ik veronderstel dat dat op harde schijf zit.
Wat moet er juist gebeuren vooraleer je het apparaat kan gebruiken want ik krijg maar geen signaal. Telkens ik het aanzet blijft hij maar
zoeken naar signaal,ik heb het al overal geprobeerd dus ik weet niet aan wat het ligt.

Ik heb al vanalles gedownload via TomTom home dus dat werkt prima,
enkel mijn signaal krijg ik maar niet en ik wordt er na een volledige dag
zoeken een beetje (heel klein beetje veeeel) gefrustreerd van:)

Kan iemand me hier voort op weg helpen???
 
als niks lukt, kan je terrug gaan naar mediamarkt, zelf hadde we ook problemen met XL maar toen terug naar mediamarkt gegaan

garantie is wel langer dan 6 maanden tog
 
Dat is altijd de beste optie, om terug te gaan. Zit er geen software bij die je eerst moet installeren?

Om even aan te vullen op mijn zoektocht voor je:
Als het goed is zit er een kabel bij voor je pc.
Sluit de kabel aan je pc en de andere kant in je tomtom, die overigens aan moet staan.
Installeer de updates vanaf www.tomtom.com en dan moet hij het doen volgens vele andere forums.

succes.
 
Even voor de goede orde. Je staat toch wel buiten met de TomTom ? Binnen in huis heb je meestal geen goed ontvangst.Soms wil het nog wel een lukken dicht bij een raam maar zeker om te testen of alles goed werkt gewoon buiten gaan staan. Ik vraag dit omdat je niet vermeld of je het ook buiten hebt getest. Overal is zo ruim he :)

Een TomTom moet verder direct werken uit de doos. Hooguit dat je hem eerst moet opladen. Als hij na 1 uur nog geen signaal heeft dan kun je nog proberen om hem te resetten. Onderop zit een heel klein gaatje waar je bijvoorbeel een paperclip in kunt steken. Dit staat ook in de handleiding hoe dit moet. Door het resetten los je veel problemen op. Als het na de reset nog niet werkt zou je hem eens helemaal leeg kunnen laten lopen door hem aan te laten en als hij uit is gegaan laad je hem eerst weer helemaal op. Daarna naar buiten gaan en aanzetten. Lukt het dan nog niet dan terug naar de winkel gaan.

Het kan de eerste keer 30 tot 60 minuten duren voordat TomTom een verbinding maakt met de satalieten. Je kunt hem het beste even buiten ergens neerzetten en rustig wachten.Wel zorgen dat hij vrij zicht heeft naar boven Ga er niet meer rondlopen want dan duurt het alleen maar langer aangezien jouw postitie dan steeds veranderd.

In de TomTom XL zelf zit geen harddisk met een soort Flash geheugen van 1 Gb. Hierop staat standaard TomTom + De western europekaarten. De overige vrije ruimte kun je vullen met POI, Flispalen etc etc.

Nu zijn er verschillende kaarten van WE te krijgen. Namelijk een 1 Gb en en bijna 2 Gb. De 2 Gb heeft weer meer details in de kaart maar verder zijn ze gelijk.

Als je nu bijvoorbeeld ook de eastern europe kaarten wilt gebruiken dan kun je deze niet meer op de TomTom zelf kwijt. Door de SD kaart mogelijkheid kun je dus zeer eenvoudig de eastern europe of andere kaarten die je wilt op de SD kaart zetten en deze in de TomTom steken. Dan heb je dus beide kaarten op de TomTom.
 
Hallo Mikeo,

ik stond in de tuin en daar ging het niet,dan in Antwerpen op de
stoep en het ging ook niet.
Nu ben ik ermee langs de kant van de rijbaan gaan staan en nu lukt het eindelijk wel,raar he.....

In elk geval bedankt voor jullie hulp,ik had dat beter eerst gedaan ,dan
had ik niet heel de dag moeten speuren naar de oorzaak van mijn probleem....

groetjes,
zottemus
 
Blij dat het gelukt is maar het zou niet uit moeten maken waar je buiten staat zolang je maar vrij zicht naar boven hebt.
 
De eerste keer dat je een TomTom gebruikt kan het soms tot 30 minuten duren voordat er een signaal is, zelfs in de open lucht.
Dit hebben ze je toch wel erbij verteld mag ik hopen?
 
Slordig. Dat krijg je bij zaken als een MediaMarkt.
Ondanks dat de antennes tegenwoordig sterker zijn bevelen ze nog steeds een geruime tijd aan voor het eerste gebruik.
 
tomtom home 2 installeren (op je pc) en GPSFix laten dl-en (op je tomtom)...
dit tooltje is alle dagen geupdate en vind de stelliet sneller omdat het de satelliet-stand van de eerst volgende dagen (7) bevat.
tomtom home 2 vind je of op de bijgeleverde cd, of op de tomtom site.

franco
 
Even voor de goede orde. Probleem is al geruime tijd opgelost :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan