-
Giga Senior
Verenigingslid
Microsoft wil het imago van Windows Vista verbeteren
Microsoft wil de reputatie van het besturingssysteem Windows Vista verbeteren. Sinds het besturingssysteem in eind 2006 op de markt kwam, heeft Vista vele problemen gehad. Nu lanceert Microsoft een nieuwe campagne waar Microsoft zich richt op vele klachten en kritiekpunten van het besturingssysteem. Hiervoor stelt Microsoft 500 miljoen dollar voor beschikbaar.
In een advertentie wordt er een schip getoond op de zee, waarnaast een tekst staat waarop wordt gezegd dat men vroeger dacht dat de aarde plat was; bekijk nu de feiten met Windows Vista. Met de campagne laat Microsoft duidelijk weten dat er veel problemen zijn geweest met Windows Vista. Op de internetpagina waar de advertentie naar verwijst, wordt gezegd dat Microsoft Vista groots heeft aangekondigd, maar dat velen zijn teleurgesteld zijn geraakt met de eerste ervaringen met Vista.
Vele printers werkten niet op Vista, spellen werkten niet naar behoren. Maar Microsoft laat ook weten dat er sinds de lancering van het besturingssysteem ook vele positieve reacties zijn. Het besturingssysteem zou nu veiliger en zuiniger moeten zijn met energie. Ook stipt Microsoft onder andere aan dat 70 procent van de zakelijke gebruikers verklaart effectiever te kunnen werken met het besturingssysteem Ook zou Vista nu meer dan 77.000 printers, camara's en andere apparaten ondersteunen.
Ben je blij met de service die Helpmij.nl verstrekt?
Doe een donatie of word lid, klik hier voor de opties.
Is je vraag opgelost? Klik dan op 'Zet status opgelost' in je vraag.
-
Tera Honourable Senior Member
Ik behoor denk ik tot de absolute minderheid dit vanaf het moment dat ik Vista aansschafte, redelijk tot tevreden was. Misschien heb ik vooraf ook meer dan gemiddeld "research" gedaan. Zo heb ik eerst uitgebreid "onderzocht" of mijn printers (een laser en een inktjet), scanner, digitale fotocamerasoftware en mijn meest geliefde software, zou kunnen gaan draaien onder Vista.
90% van mijn software zou gaan draaien onder Vista (waren door de respectievelijke fabrikanten drivers voor ontwikkeld)
Tweede reden is dat ik ook niet als een achterlijke naar de winkel ben gehold toen Vista uitkwam, maar eerst nog een klein jaartje heb gewacht.
Ik kom zeer regelmatig op het forum mensen tegen die weer eens een driver probleem hebben met hun recent aangeschafte Vista. Tegen hen zou ik willen zeggen:
je koopt toch ook geen nieuwe schoenen zonder deze eerst "gepast" te hebben (= uitzoeken of ze wel lekker zitten en goed passen)
-
en als ze ook eens die eene bug eens maaken van het verplaatsen van kleine bestanden,
zou het nartuurlijk nog better wezen.
dus af wachten.
-
Ik snap echt niet wat mensen altijd tegen windows vista gehad hebben *-)
Ik ga niet beweren dat ik er nooit problemen mee heb gehad. Maar niet bepaald meer problemen dan windows xp ook soms kon voorhebben. xp en vista staan bij mij beiden gelijk aan de top van de beste besturingssystemen en wat mij betreft zijn de meeste problemen met vista te wijten aan de gebruikers (die de moeite niet eens willen doen of hun hardware en software wel compatibel is met vista en dat pas gaan controleren nadat ze vista hebben geinstalleerd) en niet aan vista zelf.
-
2 augustus 2008, 19:53
Als ze égt goeie verbeteringen in Vista maken ga ik terug, het zal nog wel zeker een tijdje duren...
Berichtenregels
- U mag geen nieuwe discussies starten.
- U mag niet reageren op berichten.
- U mag geen bijlagen versturen.
- Umag niet uw berichten bewerken.
-
Forumregels